poniedziałek, 4 lutego 2013

Sałatka z makaronu i paluszków surimi


Dostałam ten przepis od sąsiadki. Sprawdziłam  na rozmaitych imprezach.  Zawsze wszyscy pytają o składniki , uznaję zatem, że warta rozpowszechnienia.   Za sprawą świeżego ogórka i koperku ma delikatny, świeży smak. Prawie w wiosennych nastrojach spędziliśmy dziś kolację.



Składniki:

-pół ugotowanego opakowania makaronu w kształcie ziaren ryżu ( biavetta)
- duży, świeży ogórek
- trzy spore ogórki  konserwowe ( ja użyłam korniszonów z dodatkiem chilli)
- dwie paczki paluszków krabowych surimi
- pół czerwonej cebuli ( nie miałam)
- duży pęczek koperku
- dwa ząbki czosnku
- sos sojowy ( dwa spore chlusty)
- trzy łyżki soku z cytryny
- dwie łyżki  majonezu
- szczypta pieprzu Cayenne
- szczypta cukru
- szczypta soli

Makaron ugotuj według przepisu na opakowaniu. Rozmrożone  paluszki pokrój na centymetrowe plastry, ogórki w grubą kostkę, cebulę jak najdrobniej. Czosnek przepuść przez wyciskarkę. Wrzuć składniki do miski, dodaj przyprawy ,wymieszaj.
Najlepiej zostawić  sałatkę na kilka godzin w lodówce. My zjedliśmy ją bez "przegryzania"  i była pyszna.

1 komentarz :

  1. Co myślicie o tym, żeby zamiast ogórków konserwowych dodać świeże? W wakacje we Włoszech jadłam przepyszną sałatkę z surimi, jednak za nic nie mogę sobie skomponować składników tak, by smakowała tak samo... Ciągle czegoś mi brakuje :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */