czwartek, 14 lutego 2013

Ciasteczka z bakaliami na Walentynki

Znam paru zwolenników. I paru przeciwników. Niezaprzeczalnie walentynki się wdarły i są. Okazja jak okazja. Jak urodziny, imieniny czy Dzień Kobiet. Czy jest kobieta, która nie chciałaby dostać kwiatka, czekoladki, kubka, pierścionka, romantycznej kolacji, wycieczki na Karaiby itp?. Walentynkowe, ciasteczkowe, kruche serduszka zamieszczam dla tych co świętują i nie:) 


 
Składniki:

- kostka masła
- 3/4 szklanki cukru
- dwa żółtka
- dwie łyżeczki proszku budyniowego (waniliowy, śmietankowy)
- skórka otarta z cytryny
- garść żurawiny lub rodzynek
- cukier waniliowy
- trzy łyżki śmietany

lukier
- szklanka cukru pudru
- białko
- łyżeczka zakwasu z buraków do zabarwienia

Masło roztarłam z cukrem ( mikserem, płaską końcówką), dodałam resztę składników (żurawinę na końcu), zagniotłam ciasto i włożyłam je na godzinę do lodówki. Rozwałkowałam podsypując mąką, wycięłam serduszka. Rozgrzałam piekarnik do 180 st. Poukładałam ciastka na wyłożonych papierem do pieczenia blaszkach. Piekłam ok. 12 min z włączonym termoobiegiem. Przy jego braku - pewnie zajmie to ok. 15 min. 
Wymieszałam cukier puder z białkiem. Do połowy dodałam troszkę zakwasu z buraków. Wierzch ciastek posmarowałam białym lukrem, na środku każdego dałam kropkę różowego. Wykałaczką rysowałam "promyczki" . Dało to efekt jak na zdjęciu. 

Mówię Wam - niebo na talerzu:)

1 komentarz :

  1. W przepisie brak informacji o mące, a z treści wynika, że powinna być.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */