wtorek, 26 marca 2013

Brownie z jogurtowym musem - Wiśniowa Królewna


To ciasto podobne jest nieco do sernikobrownies z wiśniami, tylko zamiast warstwy sernikowej ma puszysty, jogurtowy wierzch jak u CinCin  i najlepszą na świecie, błyszczącą, idealnie pasującą do wiśni polewę od Moich Wypieków. Jest delikatne, rozpływające się w ustach, pyszne i wygląda bardzo efektownie. No Wiśniowa Królewna:) Wierzchnia warstwa popękała nieco w pieczeniu, jednak po ostygnięciu okazało się to bez znaczenia, kształt ciasta został zachowany. Nie mam tylko pomysłu na odklejenie ciasta od spodu, na wszelki wypadek zostawiłam je z dnem tortownicy nie ryzykując rozpadu przy przekładaniu na paterę.  


 
Składniki (na tortownicę 22 cm):

Na spód brownies:

- tabliczka gorzkiej czekolady
- 100 g masła
- 3 jajka
- 50 g mąki
- 150 g cukru

Rozpuściłam czekoladę z masłem w kąpieli wodnej (w rondelku nad parującą wodą). Jajka ubiłam z cukrem na jasną pianę, dodałam mąkę i masę z czekolady. Wymieszałam. Dno tortownicy wyłożyłam papierem do pieczenia. Wyłożyłam na nie ciasto.

Na masę jogurtową:

- półtora dużego opakowania jogurtu bałkańskiego( razem 600 ml)
- opakowanie budyniu waniliowego
- 3 jajka
-1/4 szklanki oleju  
- szklanka cukru pudru
- cukier waniliowy

na wierzch:

- wiśnie z likieru, z konfitury, mrożone lub świeże, kilka - kilkanaście sztuk

polewa czekoladowa:

- tabliczka gorzkiej czekolady
- 50 g masła
- dwie łyżki cukru
- 100 ml gorącego mleka 

Piekarnik rozgrzałam do 180 st. Białka ubiłam na sztywną pianę, pod koniec dodałam cukier puder, ubijałam, aż masa stała się błyszcząca. Żółtka wymieszałam z budyniem i cukrem waniliowym, dodałam małymi porcjami do piany, mieszając delikatnie łyżką, stopniowo dolewając jogurt i na końcu olej. Wymieszaną delikatnie całość wylałam na ciemne ciasto.
Wstawiłam tortownicę do nagrzanego piekarnika, na jego spodzie umieściłam nieduży garnek z gorącą wodą. Piekłam ciasto godzinę dwadzieścia minut, po 40 minutach okrywając je folią aluminiową, ponieważ dość mocno się zrumieniło. Pozwoliłam mu wystygnąć w piekarniku i stężeć przez noc. Na wierzch ciasta wyłożyłam wiśnie. Czekoladę na polewę zalałam gorącym mlekiem i rozpuściłam z masłem i cukrem w kąpieli wodnej. Ciepłą masą polałam wierzch ciasta.

Mówię Wam - niebo na talerzu! 

27 komentarzy :

  1. Rzeczywiście niebo na talerzu :) Ps. niechcąco usunęłam poprzedni komentarz

    OdpowiedzUsuń
  2. Nic nie szkodzi, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. To zdjęcie rozpaliło moją wyobraźnię:) Tak pięknie wyglądające ciasto musi niebiańsko smakować!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest pyszne i łatwo je zrobić, zachęcam:)

      Usuń
  4. o rany, rzeczywiście to musi być poezja smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Od Antenki poleciałam tutaj - jesoo wygląda obłędnie:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam! Czy duzy jogurt balkanski to ten 1l? Dziekuje ��

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłem wczoraj owe ciasto na urodziny i strasznie opadła masa jogurtowa i była taka zbita nie puszysta czy to ma tak być??

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie, powinna być puszysta. Jest to kwestia delikatności wmieszania składników w pianę tak, by nie opadła.Trzeba to robić powoli, małymi porcjami, wmieszać jedną aż się połączy i dopiero następne. Najlepiej robić to przy pomocy łyżki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy ciasto należy najpierw upiec? Bo wlewanie masy jogurtowej na masę brownie u mnie oznacza wymieszanie dwóch mas?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasta brownie nie należy wcześniej piec, jego masa jest bardziej gęsta, jogurtowa za to lekka i puszysta. Jeśli masz obawę, wyłóż masę jogurtową na wierzch łyżką wazową, nie wylewaj strumieniem.

      Usuń
  10. Powiedz mi po co do piekarnika wkladamy garnek z woda?






    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto będzie bardziej aksamitne i kremowe.

      Usuń
  11. Czy moze byc jogurt Grecki ? jest to duza roznica ?

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy na ciasto idzie 400ml jogurtu czy 600?

    OdpowiedzUsuń
  13. Jaja ubija się z cukrem.... czy maja być to cale jajka czy oddzielic bialko od zoltka i ubić pianę z bialek

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda wspaniale!!Jaka powinna być średnica tortownicy , żeby był taki ładnie wysoki?Pozdr

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzoooo dobre, co ja mówię ?! pyszne!!!!! robiłam, należy trzymać się ściśle przepisu.Polecam. Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglada przepysznie, swietny przepis. Nie moge doczekac sie az sie upiecze i bede mogl sprobowac :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj mu zupełnie ostygnąć i najlepiej jeszcze schłodzić w lodówce:

      Usuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */