sobota, 16 marca 2013

Hamburgery

Nie wiadomo co w sobie mają, że tyle osób za nimi przepada. I że zwyczajna bułka ze zwyczajnym kotletem zrobiła światową karierę. Ponieważ przepis na bułki był wczoraj tutaj, czas na wypełniacz do kompletu czyli hamburger. W pierwszej kolejności wołowy. Na zdjęciu - wersja rybna, pierwszy został zjedzony zanim udało mu się zrobić foto. 


Składniki:

- 60 dag mielonej wołowiny (w wersji rybnej - 60 dag posiekanego drobno fileta ryby)
- cebula
- łyżka tartej bułki lub rozgniecionych krakersów
- ząbek czosnku
- jajko
- łyżeczka musztardy ( Dijon lub jakiejkolwiek ostrej)
- sól, pieprz, szczypta chili
- olej do smażenia
- ( w przypadku rybnej wersji) dwie łyżki mąki zmieszane z łyżką tartej bułki do opanierowania

dodatki:

- plasterki pomidora
- pokrojona w cienkie krążki cebula, najlepiej szalotka (jest delikatna i bardziej miękka niż zwykła)
- plastry żółtego sera
- ketchup
- majonez

Cebulę starłam na tarce, czosnek rozgniotłam, dodałam do mięsa i pozostałych składników, wymieszałam masę. Uformowałam okrągłe kotlety i włożyłam je do lodówki na pół godziny aby stężały. Smażyłam krótko po obu stronach na rozgrzanym oleju. Polecam również grillowanie i pieczenie w piekarniku.  

Przekrojoną bułkę polałam ketchupem, położyłam kotlet, plastry pomidorów i cebuli. Złożoną bułkę włożyłam na dwie minuty do kuchenki mikrofalowej, można do rozgrzanego piekarnika. Poczekałam do lekkiego rozpuszczenia sera. Po wyjęciu bułki dorzuciłam pod wierzch majonez.

Mówię Wam - niebo na talerzu!

2 komentarze :

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */