poniedziałek, 25 marca 2013

Odwrócone gołąbki


Wczoraj w lodówce na wykorzystanie czekało mielone mięso. Myślałam co by tu... Przypomniałam sobie jeden z bardziej udanych, namiotowych wyjazdów z przyjaciółmi. Było nas piętnaścioro, w porywach do dwudziestu, w tym piątka dzieci. I gotowanie obiadów na dwóch turystycznych butlach gazowych. Było naprawdę cudnie. Dzięki tym kotletom, których z kilograma mielonego wychodził obiad z dokładką dla wszystkich, nasz bardzo skromny budżet wystarczał na baaaardzo wiele, a postękiwania z zadowolenia - bezcenne:)


Składniki:
- 0,5 kg mielonego mięsa
- 1/2 małej kapusty pekińskiej  (ja miałam 1/4 małej główki białej - poszatkowałam i obgotowałam ją kilkanaście minut w osolonej wodzie)
- torebka ugotowanego ryżu
- kajzerka
- cebula
- jajko
- sól, pieprz, papryka mielona ostra, szczypta majeranku
- duża puszka pomidorów (użyłam domowego przecieru)
- łyżeczka koncentratu
- pół słodkiej śmietanki 30%
- olej do smażenia
- tarta bułka

Kajzerkę namoczyłam w wodzie i dobrze odcisnęłam. Dodałam do mięsa, podobnie jak ugotowany ryż, jajko, startą  cebulę, przyprawy i poszatkowaną na małe kawałki kapustę. Uformowałam duże kotlety, opanierowałam w tartej bułce i usmażyłam na złoty kolor. Zblendowałam pomidory, dodałam koncentrat, podgrzałam w rondelku, dodałam śmietankę, osoliłam i opieprzyłam do smaku. Można dodać pół szklanki bulionu. Przełożyłam kotlety do rondla i zalałam sosem. Podgrzałam wszystko razem.

Mówię Wam - niebo na talerzu! 

4 komentarze :

  1. Pychota! Nigdy takich nie jadłam.

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Namawiam do spróbowania i pozdrawiam również:)

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszny pomysł na obiadek ;d

    OdpowiedzUsuń
  4. W starej książce kucharskiej (przepisy tradycyjnej kuchni polskiej), znalazłam kiedyś bardzo podobny przepis pod nazwą "kotlety pożarskie" - nie jestem tylko pewna czy miały być podawana w sosie czy nie. Obecnie podobna potrawa funkcjonuje jako "gołąbki bez zawijania". Czasami robię na obiad/kolację - pysznie, optymalnie i ekonomicznie :-)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */