piątek, 19 kwietnia 2013

Sałatka z brokułami na włoską nutę

Chrupie. Jest wystarczająco zielona. I wystarczająco czerwona. I pachnie zrumienioną na chrupko włoską szynką . Delikatnie czosnkiem. BeeL znalazła w sklepie L ocet balsamiczny w kremowej emulsji, która powoduje, że sos z jej dodatkiem  przykleja się do składników sałatki, nie spływa na dno talerza lub salaterki. Genialny wynalazek.





Składniki: 

- jeden duży brokuł
- trzy, cztery plastry włoskiej, wiejskiej szynki długodojrzewającej
- kilka pomidorków koktajlowych
- pokruszony ser sałatkowy np. kozi, feta lub ricotta ( u mnie podróbka podobna do capri)
- garść słonecznika

na dressing: 

- trzy łyżki octu balsamico lub jedna łyżka kremu o którym pisałam w poście
- sól, pieprz mielony, oregano, szczypta cukru
- rozgnieciony ząbek czosnku
- dwie - trzy łyżki oliwy

Brokuła podzieliłam na małe różyczki, włożyłam na krótko do osolonego wrzątku. Wystarczy minuta - dwie - brokuł będzie odpowiednio zblanszowany. Wyjmij go na talerz. Pomidorki podzieliłam na połówki. Na suchej, rozgrzanej patelni usmażyłam na chrupko pokrojoną w paski szynkę. Wszystkie składniki rozłożyłam na brokułach. Posypałam podprażonym przez chwilę na patelni słonecznikiem.  Wymieszałam składniki sosu i wylałam na sałatkę.

Niebo na talerzu:)

3 komentarze :

  1. Super są takie sałatki, lekkie, ale można się najeść. No i pyyyszne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wczoraj jadlam podobna :)
    Lubie takie zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */