piątek, 24 maja 2013

Zupa ogórkowa

Zwyczajna, codzienna i wydaje się oczywiste, że właściwie każdy wie jak ją ugotować. Przepis z serii tych, co niby wiadome, ale może ten blog wpadnie w ręce (oczy? Gdzie wpada blog? :) młodziutkiej dziewczyny  albo starszego mężczyzny, który postanowił skończyć z jedzeniem na mieście. Na takie i podobne okoliczności przepis podaję:)



składniki ( na garnek ok. 3 l) :

- ok. 50 dag kości z mięsem (żeberka wieprzowe, cielęce, korpus kurzy lub dwa udka, kości schabowe itp.)
- 30 - 40 dag ogórków kiszonych (nie małosolnych)
- dwie duże marchewki ( albo 3-4 małe)
- duża pietruszka
- spory kawałek selera
- ok. 20 cm pora
- 4-6 średniej wielkości ziemniaków
- sól, pieprz, dwa liście laurowe, 3 kulki ziela angielskiego
- trzy duże łyżki kwaśnej śmietany
- łyżeczka mąki pszennej
- 2 łyżki siekanego koperku lub natki pietruszki 

Mięso wymyć i zalać zimną wodą. Dodać listki laurowe, ziele angielskie. Po zagotowaniu zmniejszyć ogień, zdjąć łyżką ewentualne szumowiny i gotować ok.15-20 minut. Osolić, dodać obrane ze skórki warzywa (pół marchewki zostawić). Gotować do miękkości (ok. 20-30 min). Ziemniaki pokroić w kostkę i dorzucić do garnka. Zetrzeć na tarce i dodać pozostawioną wcześniej marchewkę. Kiedy ziemniaki zmiękną (to ważne, bo wrzucone razem pozostaną twarde) dodać starte na tarce ogórki (można je przesmażyć krótko na maśle, jeśli się śpieszymy - niekoniecznie). Śmietanę rozmieszać porządnie w kubeczku z mąka, dodać trzy łyżki wywaru. Dolać do garnka, ewentualnie dosolić, posypać pieprzem i siekaną zieleniną.


Mówię Wam - niebo na talerzu :)

      

26 komentarzy :

  1. Odpowiedzi
    1. Taka zwyczajna, codzienna, a taka smaczna ta zupa ogórkowa, W dzieciństwie często jadałam ogórkową.

      Usuń
    2. Ogórkowa to moja zupa nr 1, spróbuję twojego przepisu, polecam tez staropolski przepis na ogorkowa - http://przepisybabci.com/zupa-ogorkowa/

      Usuń
  2. nie taka znana, bo każdy robi inaczej;) Czasem warto zainspirować się od innych:)
    Mniam, lubię baaardzo:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj zrobiłam drugi raz w życiu :) Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję- dzisiaj będę robiła zupę wg Twojego przepisu. Bardzo pomocny blog-przynajmniej dla takiego laika jak ja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. zupa przepyszna. Zrobiłam według przepisu i rzeczywiście "niebo na talerzu".
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się i pozdrawiam również:)

    OdpowiedzUsuń
  7. przepis bardzo prosty a zupka bardzo smaczna ! ja dodatkowo wzmacniam smak ogórków przecierem ogórkowym np. z pińczowa poniewaz wole jak zupa jest bardziej kwaskowa

    OdpowiedzUsuń
  8. pyszna zupa dziś gości w mojej kuchni.
    dziękuję za przepis, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Robię dziś na jutro dla rodzinki ��. Zobaczę jak będzie smakować ��.
    Pozdrawiam ��

    OdpowiedzUsuń
  10. Robilam dzis pychotka bardzo fajny blog zakochalam sie w poradach bede zagladac przy najbluzszej okazji w kuchni jutro��

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam wyszła pyszna zupka:) i tak samo krupnik zrobiony wg Pani przepisu wychodzi bardzo dobry (opinia męża: mistrzostwo świata) Dziękuję za porady i przepisy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to bardzo się cieszę:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Thank you - this has made my day!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Super przepis nie ma to jak dobra zupa ogórkowa jest pyszna praktycznie cały rok. Dodatkowo warto przypomnieć, że gotując zupę na ogórkach kiszonych są one wzbogacone o kultury bakterii jak jogurty przy czym ich wartość odżywcza jest jeszcze większa. Poza tym ogórki to eliksir młodości im więcej i częściej sie ich używa i je tym skóra wygląda młodziej a ta rada szczególnie polecana dla Pań

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzieki Twojej pomidorowej mój chłopak zaczął uznawać zupę jako danie obiadowe. Dziś poprosił mnie o zrobienie ogorkowej - zasiegnelam Twojego przepisu i nie żałuję. Smakuje nam bardzo, dzisiaj pewnie dosiegniemy dna garnka ;) Dziękuję, jest pysznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. mam 33 lata, 2 dzieci, nieźle gotuję, ale... ogórkową robiłam może z raz w życiu. Nigdy nie wiesz, komu przyda się Twój przepis :) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja jestem studentką - jednak nie mam pojęcia skąd brać przepisy na podstawowe tradycyjne domowe dania. Zaciekawiła mnie Twoja zupa koperkowa. Myślę, że zrobię coś z Twojego bloga, ponieważ zauważyłam istotną rzecz, że robisz zupy na mięsie, a nie na kostce rosołowej. A ja - po tym rozpoznaję profesjonalnych kucharzy.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na święta powinna wyjść książka Niebo Na Talerzu - "kuchnia mojej mamy i babci" - tam będą podstawowe przepisy :) pozdrowionka

      Usuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */