niedziela, 2 czerwca 2013

Koktail truskawkowy

Wyczekane, polskie truskawki w końcu są. Niby mrożone owoce dają podobny efekt, ale... te świeże mają kształt i kolor, przez to dają jeszcze więcej przyjemności. Zanim nastał luksus mikserów, moja mama rozgniatała owoce w kubeczkach widelcem. Taką wersję lubię najbardziej. Kiedy w szklance pływają truskawkowe kawałki. Gdybym miała wybrać najlepszą dla mnie rozkosz dla podniebienia na świecie, to byłby właśnie ten koktail z truskawek. W moim przekonaniu, to ambrozja i absolutne mistrzostwo świata smaku. Gdyby nie rodzina, zaprzestałabym gotowania na cały truskawkowy sezon. Wystarczyłby dzbanek albo trzy różowego nektaru. Przynajmniej, tak mi się wydaje :)


Składniki: 

- pół kilograma truskawek
- litr słodkiego mleka lub naturalnego jogurtu, kefiru lub maślanki (ja najbardziej lubię mleczny smak)
- dwie, trzy łyżki cukru
- łyżeczka cukru waniliowego (niekoniecznie)
- ew. kostki lodu

Owoce umyć, zdjąć zielone szypułki i przy pomocy blendera rozdrobnić z cukrem. Dodać mleko lub jogurt/kefir/maślankę, przelać do dzbanka i gotowe:)


 




4 komentarze :

  1. koktajl truskawkowy, smak lata! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam i bardzo często sobie robię ;P

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam akurat truskawki a koktajl za mną chodzi:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam zaraz idę z koszyczkiem na rynek po truskawki (:

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */