sobota, 27 lipca 2013

Łatwe ciasto z jabłkami

Ciasto jest czymś w rodzaju murzynka z jabłkami. Nie da się go zepsuć, zawsze się udaje (no chyba , że się o nim zapomni i ciasto się przypali),jest mocno wilgotne, czekoladowe w smaku, lekko bakaliowe, jeśli dodać do niego orzechy i rodzynki. Należy zmieszać składniki zupełnie nie przywiązując wagi do kolejności. Znam ten przepis od lat. Skąd - nie mam pojęcia. Przygotowanie całości bez pieczenia powinno zająć mniej niż 10 minut. Chyba, że ktoś wolno obiera jabłka. Ja użyłam karmelizowanych ze słoika, antonówka w ogrodzie ma już tegoroczne potomstwo, trzeba zużywać stare zapasy :)





składniki ( na blaszkę ok. 23x32 cm) : 

- 3 szklanki mąki
- 1,5 kg twardych jabłek
- szklanka oleju
- szklanka mleka
- 3/4 szklanki cukru
- 4 jajka
- łyżeczka sody
- łyżeczka proszku do pieczenia
- dwie łyżeczki cukru waniliowego lub esencji
- 2 łyżeczki cynamonu (niekoniecznie)
- 3 czubate łyżki kakao
- duża garść posiekanych orzechów i rodzynek 

Piekarnik rozgrzać do 170 st. Jabłka obrać i pokroić w grubą kostkę. Wszystkie składniki wymieszać mikserem w dużej misce. Blaszkę wysmarować masłem i posypać tartą bułką. Piec ciasto ok. 50 minut, sprawdzić, czy patyczek wsadzony w ciasto jest suchy. Jeśli tak - gotowe. Posypać ciasto cukrem pudrem lub polać dowolną polewą, np. z tego przepisu.

Mówię Wam - niebo na talerzu:)




12 komentarzy :

  1. Ładnie wyrosło :) Jak z jabłkami to na pewno smaczne ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie wyszedł mi murzynek :P Są szanse, że to ciasto mi wyrośnie? :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Może przed pieczeniem mu nie mów, że masz takie obawy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. moje ulubione ciasto z jabłkami, też robię podobne - pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wlasnie pieke ale nieco zmodernizuje,przekroje na dwie polowy i pormaruje masa krowkowa a na wieszk galaretke. Mysle ze bedzie ok. Gratuluje przepisu pieke go juz z 5raz. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się:) Jeśli lubisz czekoladowe ciasta z galaretką, spróbuj również tego - http://niebonatalerzu.blogspot.com/2013/12/bardzo-dobre-i-atwe-ciasto-bez-jajek.html

    OdpowiedzUsuń
  7. No dobra - jestem u Ciebie drugi raz, zupełnie przez przypadek. Miałam kilka dużych jabłek i musiałam z nich zrobić jakiś pożytek, więc trafiłam tutaj. Zrobiłam wszystko jak w przepisie u Ciebie, odjęłam kakao i bakalie, bo jakoś nie przepadam... Wymieszałam, włożyłam do piekarnika.... i po 30 minutach pieczenia połapałam się, że nie dodałam jajek! :( No co za imbecyl ze mnie, wiedziałam, że czegoś zapomniałam... Głupie pytanie - ale wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszło? NA oko - może się rozpadać. Rozpada się?

      Usuń
  8. wyszedl zakalec, wszystko zrobilam jak trzeba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może tu coś znajdziesz http://niebonatalerzu.blogspot.com/p/blog-page_22.html. Jeśli nie - czasem tak się zdarza :)

      Usuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */