niedziela, 29 września 2013

Bułki z pieczarkami

To jest sentymentalne wspomnienie mojego dzieciństwa. Zdaje się, że kiedyś bułka z pieczarkami była (oprócz zapiekanki) najczęściej kupowanym, ulicznym fast foodem. I często było w niej za mało pieczarek. Przynajmniej w mojej budce. Czasami kompensuję sobie ten deficyt i robię bułkę wypełnioną po brzegi grzybowym farszem. To danie potwierdza regułę, że im mniej (nie o farszu mowa), tym więcej, i nie potrzeba  wielkich kombinacji by było pysznie. Podsmażam pieczarki z cebulką na maśle, dodaję koperek albo pietruszkę, czasem odrobinę ostrego, startego, żółtego sera, lekko solę i pieprzę. I jest pysznie.





 składniki: 

- pięć kajzerek
- 80 dkg pieczarek
- duża cebula
- łyżka starego, ostrego, żółtego sera
- łyżka masła ( najlepiej klarowanego)
- sól, pieprz
- łyżka posiekanego koperku lub pietruszki


Bułkom odkroić "piętki" z boku, wyjąć miękki środek, by została sama skórka. Pieczarki pokroić w plasterki, cebulę w drobną kostkę. Na patelni rozgrzać masło, wrzucić cebulę, mieszając smażyć aż zmięknie. Przełożyć do miseczki, na patelnię dodać nieco masła, rozgrzać i partiami podsmażyć pieczarki. Nie można tego zrobić "na raz", muszą mieć wysoką temperaturę smażenia, by nie puściły za dużo soku. Usmażone grzyby zmieszać z cebulą, posiekanym koperkiem lub pietruszką, serem, doprawić solą i pieprzem. Farszem napełnić wydrążone bułki i włożyć do rozgrzanego piekarnika ( ok. 180 st)  na ok.10 minut. 

Mówię Wam - niebo na talerzu:)         



18 komentarzy :

  1. Co prawda u mnie takich bułeczek nigdy nie spotkałam na ulicznych targowiskach, ale moja babcia czasem piekła je ilością hurtową, zawsze były pyszne! i sa do tej pory!
    Twoje moją tyle pieczarek, że żaden łasuch nie powinien marudzić:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie proste rozwiązanie są czasem najlepsze!
    Pysznie wyglądają: )

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie pyszne,wyglądają na chrupiące...mmmm,ależ bym zjadła taką:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda rewelacyjnie, aż poczułam zapach pieczarek.

    OdpowiedzUsuń
  5. No oczywiście, że jest pysznie. Nie ma innej opcji. Bułeczki prezentują się rewelacyjnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. cuuudo! Takich bułeczek nie kojarzę akurat z dzieciństwem, ale z pyszną przekąską ooowszem :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio mąż wspominał te właśnie bułeczki z pieczarkami. Zaskoczę Go i przygotuję, będzie
    niespodzianka:-))

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale wspaniałe....:)! Dla mnie to też sentymentalny powrót do przeszłości ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. W mojej budce bułki były paluchowate:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jejku, to wygląda obłędnie! Narobiłaś mi ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pamiętam kiedyś w Lublinie na stacji PKP były takie podłużne bułki paluchy , rozgrzewali je na takich bolcach , a potem napełniali pieczarkami , pycha, niech się chowają dzisiejsze hot-dogi .

    OdpowiedzUsuń
  12. Super przepis na pewno wypróbuje na dniach ;) Nie mogę się już doczekać ;)

    Zapraszam do mnie po przepis na
    devoly z pieczarkami i serem

    OdpowiedzUsuń
  13. moja mama właśnie mi robi , doczekać się nie mogę

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */