sobota, 21 września 2013

Najlepsze ogórki konserwowe

Nie mogę się powstrzymać od używania określeń "najlepszy","najłatwiejszy" itp. To zupełnie subiektywne, moje całkowicie prywatne zdanie i wcale nie trzeba się z nim zgadzać. Najbardziej odpowiada mi  smak ogórków w occie kupowanych w sklepie. I ten właśnie, przy pomocy podanych w przepisie proporcji uzyskałam. Ilość zalewy zależy od wielkości słoików, ilości ogórków. Łatwo ją dorobić w każdej chwili, po zrobieniu pierwszej porcji będzie już mniej więcej wiadomo ile trzeba przygotować. Słoiki wybieram półlitrowe, a ogórki małe, twarde z jasnym końcem. Ważne jest by dobrze je umyć, można namoczyć je przez godzinę, dwie w zimnej wodzie i wyszorować później szczoteczką. 


 
składniki : 

- na ok.2 kg ogórków

zalewa: 

-5 szklanek wody
- szklanka octu 10 %
- 8 łyżek cukru
- 2 łyżki soli

do każdego słoika :

gałązka kopru (tego długiego, z baldachami i ziarenkami, może być nieco wysuszony), kilka ziaren pieprzu, 2-3 kulki ziela angielskiego ,listek laurowy, 2-3 plasterki marchewki, 2 cm korzenia chrzanu, łyżeczka gorczycy

Składniki zalewy zagotować i ostudzić. Może być ciepła, wtedy wodę do pasteryzowania podgrzewam do podobnej temperatury, by słoiki nie popękały. W słoikach z przyprawami układać ciasno ogórki, wlać zalewę. Zakręcić słoiki i zapakować do garnków z wodą. Powinna sięgać do 3/4 wysokości słoika. Gotować ok. 6-7 minut od zabulgotania wody. Można też ominąć pasteryzację, doprowadzić zalewę do wrzenia i zalać ogórki. Sprawdzić po wystygnięciu, czy wszystkie się pozamykały (te niezamknięte wydają po puknięciu w wieczko inny odgłos i blaszka ugina się pod naciskiem palca). Jeśli któryś się nie zamknął, trzeba wymienić pokrywkę i pasteryzować jeszcze raz. 

Mówię Wam - niebo na talerzu:)  


29 komentarzy :

  1. Uwielbiam ogórki konserwowe, ale u mnie w domu ogórkami zajmuje się moja babcia; D Stwierdziłam, że ona robi je najlepiej, to po co wchodzić jej w paradę?; D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie takie domowe ogórki to mistrzostwo świata, chyba jeszcze długo nie będę miała odwagi sama ich zrobić :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Veggie, zagrzewam Cie do boju, ogórkowe pola czekają:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam pytanko, a czosnku nie dajemy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można. Choć w occie jest słabo wyczuwalny, dlatego często odpuszczam.

      Usuń
  5. czy w słoiku to białe to cebula?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, można ją dodać, jeśli ktoś lubi marynowaną. Nie zmienia zbytni smaku ogórków ale lubię ja osobno, przy okazji. Dobra np. do sałatek.

      Usuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Po ilu dniach sa gotowe do spożycia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że po dwóch tygodniach już powinny być dobre. A może trochę wcześniej.

      Usuń
  8. Dziekuje za odpowiedź! Dzisiaj wlasnie zrobilam ogorki w/g przepisu powyzej i mam nadzieje ze beda dobre!

    OdpowiedzUsuń
  9. Oczywiscie! Jesli beda udane to bede sie czuc jak "w niebie" bo mieszkam za granica I nie mam polskiego sklepu w poblizu a ogorki uwielbiam! Kiszone mam opanowane ale tak wlasnie mi sie marza konserwowe:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Ogorki wyszly SUPER!!! Bardzo smaczne I przepis zachowany na stale😀👍

    OdpowiedzUsuń
  11. My, z moim ukochanym lubimy gotować, mamy działkę, a na niej ogórki.Kiedyś spróbowaliśmy kupnych ogórków z papryczką chili i tak nam zasmakowały, że też zaczęliśmy takie robić. Ile tej papryczki ? To zależy jak "palący" smak lubimy i zniesiemy. My lubimy dość ostre, ale nie aż takie, żeby przy ich spożywaniu trzeba było wypijać morze wody. Na słoik o poj. 0,5 - 0,6 l. (bo my w takich słoikach zaprawiamy), to dajemy pół papryczki. I są pyyyycha !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też czasem dodaję, nawet do kiszonych:)

      Usuń
  12. A do kiszonych też dodajemy paprykę, ale wtedy słodką, nie ostrą. Ale muszę wypróbować kiszone właśnie z chili.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ile słików wyjdzie z 2kg ogórków, w słoikach 0,5l? :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie pamiętam. Stawiam na 6:)

    OdpowiedzUsuń
  15. a moje korniszony wyszły kiszone nie wiem dlaczego ale smak jest ciekawy :-)
    z czymś musiałem przedodżyć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ocet dałaś? :) I nie od razu są konserwowe, trzeba czasu::)

      Usuń
  16. dałem dałem może dlatego, że zalane gorąca zalewą i nie pasteryzowane standardowo ale mniejsa z tym tak jak piszę smak jest ciekawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sorki, za żeńską formę :) Jeśli zalewę czuć octem to po jakimś czasie i ogórki dojrzeją:)

      Usuń
  17. Spoko:)
    Właśnie czuć poczekamy zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */