piątek, 11 października 2013

Kokosowe ciasteczka

Szukam przepisu na doskonałe kokosanki. Takie, które da się wycisnąć dekoratorem, by miały trójwymiarowy kształt. Już wiem, że nawet szeroka tylka - gwiazdka zapycha się kokosem. Chyba trzeba go lekko zmielić? Może ktoś zna jakiś dobry przepis na takie cacka? W przyszłym tygodniu jest w naszym mieście duży festiwal kabaretowy. To jedyna w Piotrkowie impreza, gdzie po bilety stoi się w kolejkach. Zobowiązałam się, że przygotuję słodkie przekąski dla przybywających na spektakle gości. Będzie promocja "Nieba na talerzu"  i ma być efektownie i pysznie. Uparłam się na kokosanki, nigdy ich wcześniej nie robiłam i pierwsze wyszły takie. Bardzo, dobre, w formie płaskich ciastek. Zdaje się, że masa była za rzadka na uzyskanie tego oczekiwanego przeze mnie efektu 3D. A może macie jakieś propozycje na łatwe, inne, efektowne łakocie?






składniki: 

- 4 jajka
- 3/4 szklanki cukru
- 200 g wiórków kokosowych

Oddzielić żółtka od białek, żółtka utrzeć na białą masę z połową cukru. Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli, pod koniec dodawać po łyżce pozostałego cukru. Odłożyć mikser i dodawać do piany z białek utarte żółtka, powoli i porcjami, cały czas mieszając delikatnie łyżką. Na końcu wmieszać, również porcjami kokos. Układać niewielkie krążki na blaszkach wyłożonych papierem do pieczenia. Piekarnik rozgrzać do 160 st. Piec ciastka do zrumienienia, ok. 10 - 14 minut ( z termoobiegiem). Jeśli piekarnik nie ma termoobiegu, należy wkładać blaszki pojedynczo. Przestudzić lekko na kratce i podważając szerokim nożem zdejmować z papieru, mogą nieco się przyklejać.

Mówię Wam - niebo na talerzu:)      

15 komentarzy :

  1. Śliczne są. Uwielbiam wszystko co kokosowe. tak, niebo na talerzu! Co do przepisu na kokosanki to na moim blogu zamieściłam swój ulubiony. Jest troche inny niż Twój także zapraszam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne Ci wyszły! piekna fota ;-) zjadłabym takie.... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie cieniutkie! I do tego mają cudny kolor; )

    OdpowiedzUsuń
  4. http://religia.tv/index.php?typ=onettv&id=94529 przepis podobny do twojego, jednak jest 2x więcej wiórek :) można wtedy ładnie sobie formować kuleczki, lub kształty jakie przyjdą do głowy. myślę też że zamiast szprycy można spróbować wyciskać je po prostu przez sztywniejszy woreczek z odciętym rogiem :)

    chociaż twoje wyglądają cudnie, właśnie tak ciasteczkowo ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też ostatnio robiłam kokosanki pierwszy raz w życiu, i wyszły mi właśnie takie zupełnie płaskie... Teraz muszę wypróbować przepis od Taty - zobaczymy, czy będzie lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Daj znać, może ja też mogę wykorzystać:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Za dużo jajka. Ja robiłam z dwóch jajek na taką porcję kokosa. wyszły boskie :) Korzystałam z tego przepisu http://kotlet.tv/kokosanki

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */