środa, 9 października 2013

Ogórki po góralsku

Ogórki się kończą, ale może jeszcze ktoś wykorzysta ostatni ich rzut i taką ciekawostkę zapragnie mieć w spiżarni? Przepis i słoik tego wynalazku dostałam od pani Iwonki ze sklepiku. Ogórki są ostre i marszczą się śmiesznie w słoiku. Wyraźny, konkretny i bardzo dobry produkt na wieczorne spotkania z przyjaciółmi.




składniki: 

- 5 kg ogórków
- 8 łyżek soli
- 6 łyżeczek chilli w proszku
- 16 łyżek oleju
- 3 główki obranego z łupin czosnku
- 1,2 kg cukru
- 3 szklanki octu

Ogórki umyć i pokroić w kawałki ok. 3-5 cm. Posypać solą i zostawić na 12 godzin, by puściły sok. Odlać płyn i zmieszać ogórki z wyciśniętym przez praskę czosnkiem. Ocet z cukrem zagotować i wystudzić. Na patelnię wlać olej, wsypać chilli i krótko podgrzać, wystudzić. Zawartość patelni zmieszać z zalewą z cukru i octu. Płynem zalać ogórki, odstawić na 24 godziny potrząsając naczyniem od czasu do czasu, by zalewa dobrze pokryła każdą część warzywa. Pod wpływem płynu ogórki się pomarszczą. Przełożyć je do słoików i odstawić do spiżarni. Nie pasteryzować.

Mówię Wam - niebo na talerzu:)   


12 komentarzy :

  1. Uuu,niezłe,podoba mi się ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Raczej mi się nie będzie chciało zrobić, ale pooglądać wolno :D i powzdychać :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy sposób na ogóreczka! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam ten przepis, też go od kogoś dostałam.W tym roku zrobiłam spory zapasik, ale w szybkim tempie "wychodzą" ze spiżarni, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja blisko gór, ale nie słyszałam o czymś takim;) podoba mi się, muszę zrobić-w domu lubimy takie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Za nazwę odpowiedzialności nie biorę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podoba mi się przepis, głównie dlatego, że nie cierpię bawić się w pasteryzowanie a tu nie trzeba :) A że ostre lubię, to zapisuję sobie przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ile postoja bez pasteryzacji??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najmniej 3 miesiące, ale myślę, ze znacznie dłużej.

      Usuń
  9. Marszczą się bo nie wiesz ja je zrobić. Te ogórki kroi się w paseczki, tzw. jednego wzdłuż przekrawa na 4 części.

    OdpowiedzUsuń
  10. u mnie stoją już prawie rok i są dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  11. A można je zapasteryzowac jednak dla pewności?Dziś zaczęłam je robic,super przepis! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */