środa, 23 października 2013

Pasta z łososiem do kanapek

"Pasta z białego sera" - brzmi jakoś tak stołówkowo. Ale już "z łososiem", to zupełnie inna historia, mimo tego, ze w składzie pasty jest go znacznie mniej:). Receptura jest prosta, niektórzy znają ją z rolady ze szpinakiem, którą z kolei zna każda szanująca się firma cateringowa. Małe kanapeczki z tym smarowidłem i ogórkiem znikają szybko, bo bardzo dobrze smakują, baaardzo polecam:) 

  
składniki: 

- 250 - 300 g białego sera, gotowego sklepowego twarożku do smarowania kanapek lub mascarpone
  ( najlepiej mieszanka, w tym połowa mascarpone, ) 
- 100 g wędzonego łososia (pozostawić nieco do dekoracji)
- dwie łyżeczki chrzanu
- łyżka soku z cytryny
- sól, pieprz
- plasterki świeżego ogórka
- dwie duże łyżki posiekanego koperku

Biały ser zblendować na pastę, wymieszać z pozostałymi składnikami (oprócz ogórka), doprawić do smaku. Nakładać na małe kawałki pieczywa (pumpernikiel, krążki bagietki itp.), dekorować plasterkiem ogórka, koperkiem i kawałeczkami ryby.



Mówię Wam - niebo na talerzu;)  

     


8 komentarzy :

  1. ale pięknie podałaś! Pasta z sera i łososia to u mnie: wielka paćka na kanapce, a tutaj? Cuuudo <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam... ! Fantastyczna dekoracja :) ..a pasta - wiem, że pyszna...:) Zjadłabym na kolację ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wszystko z łososiem, zwłaszcza wędzonym na zimno :) Ja kiedyś często jadałam pastę z łososia i jajek, pycha, z tym, że wersja mniej dietetyczna od Twojej propozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakby były takie kanapeczki niedaleko mnie, to pewnie też by szybko zniknęły, choć ja znając życie dodałabym więcej łososia

    OdpowiedzUsuń
  5. czy ser kozi będzie pasował?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie. Najlepiej wybrać miękki.

      Usuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */