wtorek, 26 listopada 2013

Śledzie w sosie tatarskim

Sos tatarski pasuje do ryby. Do mięs rozmaitych również. I do śledzia też:). Wczoraj byłam na spotkaniu, na którym ustalaliśmy z grupą przyjaciół menu andrzejkowe. Kulinarne zadania zostały rozdzielone. Śledź musi być. Podaję propozycję, bo łatwa, a efekt znakomity.



  Składniki: 

- 40 dkg filetów śledzia
- dwie łyżki gęstej śmietany lub jogurtu greckiego
- trzy, cztery łyżki majonezu
- dwa duże ogórki konserwowe
- mała cebula
- kilka grzybków marynowanych w occie
- płaska łyżeczka cukru
- biały pieprz, sól do smaku

Śledzie wymoczyć w zimnej wodzie przez ok. godzinę, dwie (wymienić w trakcie wodę)  sprawdzić, czy straciły intensywny smak soli, jeśli nie, zmienić ponownie wodę i pomoczyć jeszcze trochę. Pokroić rybę na trzycentymetrowe kawałki. Ogórki, cebulę, grzybki  pokroić w kostkę, dodać majonez, śmietanę, przyprawy. Sos wyłożyć na pokrojone śledzie.

6 komentarzy :

  1. http://koperekwkuchni.blogspot.com/2013/11/konkurs-na-1-urodziny-bloga_25.html
    Zapraszam na konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo,to dobre musi być:)nie przepadam za śledziami,ale raz na jakiś czas chętnie zjem porcyjkę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. te w sosie tatarskiem są wyjatkowo dobre!

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja zrobiłam na tegoroczną Wigilię i zamiast ogórków konserwowych dałam kiszone i tez były niczego sobie. Aż żałowaliśmy, że tak mało zrobiłam :). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */