środa, 6 listopada 2013

Szybkie ciasteczka do kawy

Przygotowanie ich zajmuje 10 minut. To najłatwiejsze ciasteczka jakie da się upiec. Nie trzeba nic ucierać ani ubijać, wystarczy wsypać składniki do miski i wymieszać łyżką. Są miękkie, namawiam do zaangażowania w ich przygotowanie nawet małe dzieci. Ciasteczka w zależności od fantazji i dorzuconych dodatków mogą zmieniać smak. Te na zdjęciach, to ciastka cytrynowe z migdałami. Zamiast cytryny można użyć soku i skórki otartej z pomarańczy. Wierzch dla chrupkości posypałam grubym cukrem.



składniki: 

- dwie szklanki mąki
- łyżeczka proszku do pieczenia
- dwa jajka
- pół szklanki cukru
- sok z połowy cytryny
- ew. skórka starta z cytryny ( tylko  żółta część )
- dwie łyżki śmietany
- trzy łyżki oleju słonecznikowego
- łyżka cukru waniliowego, kilak kropli ekstraktu z wanilii lub wyskrobane nożem wnętrze laski wanilii
- trzy łyżki płatków z migdałów lub posiekanych migdałów lub orzechów
- ew. gruby cukier do posypania

Piekarnik ustawić na 160 st. W tym czasie składniki ciastek wsypać do miski i wymieszać łyżką lub mikserem. Gdyby ciasto było bardzo gęste, dolać trochę mleka lub śmietany. Płaskie blaszki wyłożyć papierem do pieczenia, wykładać ciasto łyżeczką, formując okrągłe ciasteczka. Gdyby się kleiły, można zwilżać dłonie woda lub olejem. Należy zostawić między nimi odstępy ok. 2 cm, trochę urosną. Posypać ciastka niewielką ilością grubego cukru.
Piec do zrumienienia, ok. 10 - 15 minut, z termoobiegiem, jeśli dwie blaszki na raz, jeśli bez - każdą osobno.

Mówię Wam - niebo na talerzu:)



  

33 komentarze :

  1. Jeśli szybkie to ja się też za nie zabiorę,ale jednak nie teraz.Przepis zapisuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasteczka wędrują na moją listę do zrobienia! Uwielbiam takie domowe wypieki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. 'Proste' i 'szybkie' wcale nie oznacza 'nieambitne' i 'niesmaczne'! :) Jestem pewna, że mimo tej prostoty, w smaku są cudowne!!! :) Ciepła herbatka i cytrynowe ciasteczka... rozmarzyłam się :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie bez smaku, bardzo mączne :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to juz nie można mieć innego zdania od wszystkich bo od razu takie odzywki??
      Dla mnie ciasteczka bardzo dobre ale faktycznie czuć mąką.

      Usuń
    2. A czym ma być czuć ciasteczka z mąki? :)

      Usuń
  5. nie wiem czemu, ale wyszedł mi lekki zakalec, a robione było identycznie jak w przepisie. No i piekły się w termo obiegu przy 160 stopniach zdecydowanie dłużej jak 10-15 minut.

    Jakiś pomysł czemu tak się stało?

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Może piekarnik nie był rozgrzany do 160 st przed włożeniem ciastek do środka? Więcej pomysłów nie mam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. dowolna, kwaśna 12 lub 18%, słodka , nada się też jogurt.

      Usuń
  8. A ja dodalam kokosu ;3 pieka sie juz. Faktycznie szybko sie je robi. Zobaczymy jak w smaku i ile będą sie piec

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciastka są faktycznie bardzo szybkie i bardzo proste. Z tej ilości wychodzi ich dość mało, więc na większą ilość gości polecam zrobić z podwójnej porcji :) Powiedzenie, że są bez smaku jest lekką przesadą. Faktycznie jeżeli macie ochotę na ciastka o wyrazistym mocnym smaku to polecam dorzucenie odpowiednich dodatków, albo po prostu wybranie innego przepisu, bo te ciasteczka są bardzo delikatne, idealne do kawy, herbaty :)

    Bardzo mi smakują!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszne i delikatne. Choć moje są bez migdałów i dodała bym więcej cytryny to smakują wyśmienicie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratuluję takiego nieba. Ciastka niezjadliwe - wylądowały w koszu. Smak mąki zagłusza wszystkie dodatki.

    OdpowiedzUsuń
  12. czy olej słonecznikowy jest potrzebny ? a jeżeli tak to czym go mozna ny było zastąpić ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Roztopionym masłem albo olejem rzepakowym.

      Usuń
  13. ciasteczka wyszły okropne, kupa słodkiej mąki z nich wychodzi, nie polecam wręcz odradzam, do wyrzucenia

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciastka pyszne :)
    Zrobilam z 1,5 porcji i dalam.sok z calej duzej cytryny + olejek migdalowy ;) Fenomenalne, łatwe, szybkie i wcale nie czuc mąki ;) Polecamm!

    OdpowiedzUsuń
  15. Mi wyszły takie:
    https://imagizer.imageshack.us/v2/320xq90/r/903/jwzqtP.jpg
    https://imagizer.imageshack.us/v2/320xq90/r/911/aW0RNH.jpg
    Z tym, że podzieliłam ciasto na 2 części i do 1 dodałam kakao. Nie dodawałam migdałów i wszystko dałam podwójnie. Pycha pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Dodałam więcej cytryny, więcej orzechow, trochę dłużej piekłam i wyszły bardzo dobre,

    OdpowiedzUsuń
  17. Właśnie się upiekły i są pyszne! Ja dodałam tylko skórkę i sok z połowy cytryny. Pyszności, polecam

    OdpowiedzUsuń
  18. Niestety zakalcowate i bardzo maczne

    OdpowiedzUsuń
  19. moje są chrupiące i pyszne ;-) zamiast proszku dodałam sodę, zamiast śmietany jogurt grecki bo był po reką ;-),i od siebie skórkę z połowy cytryny ,nie dodałam migdałów... piekłam aż się zrumieniły POLECAM ;-) szybie i proste a do tego smaczne

    p.s. jak komuś wyszły niedobre to nie znaczy, że przepis zły tylko może WY coś zrobiliście nie tak ;-) ale zawsze lepiej komuś pojechac... zamiast tego wiecej kombinujcie a jak sie wam nie chce to kupcie sobie GOTOWE

    OdpowiedzUsuń
  20. Faktycznie szybkie a ja dodałam łyżeczkę cynamonu i wyszły przepyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pyszne, zrobiłam z sokiem z pomarańczy :D Tylko - jedno pytanie - czy to ciasto ma być tak klejące? Uformowanie jednego ciasteczka zajmowało mi pół minuty 0.o Czułam się jak Syzyf, albo jak ktoś, kto próbuje pozbyć się płynnego miodu z palca :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomaga zwilżenie dłoni wodą albo olejem:)

      Usuń
  22. Szczerze powiem oczywiście nie obrażając, ze ciastka wyszły z zakalcem, piekłam je dłużej niz 15 minut, a one są miękkie w środku, fakt tez ze smak jest mączny, taki lekko mdły, może przepis jest niedopracowany, albo nie podałaś ile trzeba nałożyć na jedno ciastko, robie druga tackę z mniejsza ilością, daje im jeszcze szanse...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są na blogu ciastka kompletnie ale to zupełnie miękkie w środku:)A przepisów na nie jest 120. Do wyboru, do koloru. Jedne kruche, drugie mięciutkie i ciągnące, jakie się chce:) Trzeba robić i sprawdzać jakie się lubi.

      Usuń
  23. ciasteczka wyszły mi super! :) moim dodatkiem tym razem były wiórki kokosowe ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */