piątek, 10 stycznia 2014

Bardzo dobre muffiny z jabłkami

Bez ucierania, ubijania, trzeba wymieszać wszystko łyżką. Na wierzchu mają chrupiącą kruszonkę, taką, jakiej używam do pieczenia szarlotki. Są miękkie i mają wyczuwalny, maślany aromat. Z ich zrobieniem poradzi sobie każdy, nawet ten, kto nie ma pojęcia o kuchni nic a nic. Przygotowanie ich zajęło mi może 10 minut, choć robiłam je z podwójnej porcji. Zostały zabrane w podróż na drogę i posłużyły jako mały, słodki prezent dla współlokatorów w nowym mieszkaniu Olci. Wyglądają być może nieco niepozornie, ale smakują bardzo dobrze, naprawdę polecam.

 


składniki ( na 12 sztuk ) 

- dwie prawie pełne szklanki mąki ( razem ok. 300 g) 
- 3/4 szklanki cukru ( najlepiej brązowego, ale niekoniecznie)
- 2 jajka
- 100 g masła
- łyżeczka proszku do pieczenia
- 3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
- 2-3 duże jabłka
- ew. łyżeczka cynamonu
- ok. pół szklanki mleka

 na kruszonkę :

- łyżka masła
- dwie łyżki cukru
- dwie łyżki mąki

Piekarnik ustawić na 160 st. Foremki na muffinki nasmarować masłem i wysypać tartą bułką lub wyłożyć papierowymi papilotkami.
Masło roztopić w kuchence mikrofalowej lub w rondelku na ogniu, lekko przestudzić. Do miski wsypać mąkę, proszek, sodę, cynamon, cukier, wymieszać. Jajka roztrzepać widelcem z masłem i mlekiem, wlać do mąki, wymieszać łyżką. Jeśli masa będzie bardzo gęsta, dodać więcej mleka. Jabłka obrać i pokroić w kostkę (użyłam domowych, gotowych ze słoika), wsypać do miski, wymieszać z ciastem. Składniki kruszonki wymieszać ręką, zagnieść palcami tworząc okruchy. Napełniać foremki do ok. 2/3wysokości lub nieco więcej, na wierzch wyłożyć w mniej więcej równych porcjach okruchy kruszonki.  
Wstawić do rozgrzanego piekarnika na ok. 10 minut z termoobiegiem, 12-15 minut bez, do lekkiego zrumienienia ciastek. Jeśli ktoś chce, może dodatkowo polać ciastka niewielką ilością lukru z dwóch lyżek cukru pudru, wymieszanych z kilkoma kroplami soku z cytryny.


Mówię Wam - niebo na talerzu:)

29 komentarzy :

  1. Muffiny idealne pierwszy raz robiłam i wyszły wyśmienite. Ps. Świetne zdjęcia. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, dziękujemy bardzo:)

      Usuń
  2. Właśnie zrobiłam :))) pycha :))) jedyna modyfikacja - zamiast kruszonki dodałam na górę gorzką czekoladę :))) nawet ja jestem zachwycona!

    OdpowiedzUsuń
  3. Muffinki rewelacyjne,na drugi dzień jeszcze smaczniejsze.Do kruszonki dodałam wiórki kokosowe,mniam powiedział sąsiad,gdy wciągnął drugą muffinkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. ciasto wyszło luźne, proporcje jak w przepisie

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam muffinki z podanego przepisu i wyszły naprawdę pyszne :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam muffinki z podanego przepisu i wyszły naprawdę pyszne :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. chciałabym dodać jabłka ze słoika i pytanie ile ich dodać - cały mały słoik?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam pytanie muszę dodać sodę.?

      Usuń
    2. Jeśli nie masz, daj więcej proszku.

      Usuń
  8. dziękuję za ten przepis - są to ulubione babeczki mojej córci. pieczemy je bardzo często i zawsze wychodzą pysznie- nie dodaję jednak sody gdyż za nią nie przepadam i jest dla mnie zbyt wyczuwalna. Polecam maminkowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. MMMMM jutro od rana zabiorę się za te pyszności:) zapraszam do nas http://getbeautyandmore.blogspot.com/, pozdrawiamy gorrąco i dam znać jak mi poszło z Twoim przepisem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mialam ochote na mufinki z jablkami i przypadkiem znalazlam Twoj przepis. Wlasnie sie pieka... i sa pyszne :))) Moze nastepnym razem dodam mniej sody oczyszczonej, bo jakos u mnie za bardzo ja czuc, chyba, ze przesadzilam z proszkiem do pieczenia;) Ale jak dla mnie, milosnika szarlotki, sa naprawde super. :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Dodaję ten przepis do mojego zeszytu kulinarnego :) Mniami :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czesc
    nie do konca rozumiem, mam dodać surowe obrane jabłka pokrojone w kostkę czy przesmazone jak w sloiku|?
    mam sporo jablek dlatego chcialam je uzyc ale w takim razie nie wiem jakie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najczęściej daję surowe. Ale czasem stosuję też domowe ze słoika.

      Usuń
  13. Witam, te babeczki są wspaniałe. Robimy je z córką bardzo często. Zawsze wszystkim smakują! Kiedy goście wychodząc biorą sobie babeczkę na drogę, to mówi wszystko! Dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Można użyć innych owoców? Np.truskawek?

    OdpowiedzUsuń
  15. Jagód. Truskawki mają za dużo soku. Ewentualnie można położyć je na wierzchu.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wszystko jak w przepisie, pieką się już 15 minut z termoobiegiem i dalej surowe :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy piekarnik jest inny, stąd w przepisach dodaję zazwyczaj czas z określeniem - około.

      Usuń
  17. Bardzo dobre. Zrobiłam z razowej orkiszowej mąki - pycha.

    OdpowiedzUsuń
  18. Upieklam dzis razem z córeczką na jej przyjęcie urodzinowe. Wyszly cudowne!!! Piękne, wyrośnięte, rumiane, palce lizać�� Świetny przepis! Od teraz moje ulubione...☺

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */