wtorek, 7 stycznia 2014

Szybkie ciasteczka owsiane

To jedne z najłatwiejszych i zarazem najlepszych ciasteczek owsianych, zdrowych (a przynajmniej zdrowszych niż większość sklepowych) i jednocześnie bardzo smacznych. Wystarczy zmieszać składniki łyżką. Można je przygotować dosypując rozmaitych dodatków bakaliowych, za każdym razem ich smak może być inny. Można też eksperymentować z rodzajami mąki,  jeśli chce się mieć mega zdrową przekąskę do kawy, wystarczy zmielić w blenderze lub młynku do kawy płatki owsiane i użyć zamiast mąki pszennej lub kupić gotową mąkę jaglaną czy z amarantusa. Początkowo dawałam sody i proszku jako spulchniacza, ostatecznie zostawiam pół łyżeczki proszku, choć i z niego można zrezygnować, różnica w chrupkości jest niewielka.  





składniki: 

- 2 szklanki płatków owsianych
- półtorej szklanki mąki
- 2 jajka
- ok. 1/2 szklanki cukru (mniej lub więcej w zależności od upodobań do słodkości )  
- 100 g roztopionego masła
- pół łyżeczki proszku do pieczenia
- rodzynki, posiekane orzechy, żurawina , migdały, słonecznik itp.- razem ok. 200 g - dwie, trzy duże garście
- ew. gruby, zwykły lub brązowy cukier do posypania wierzchu ciastek

Wszystkie składniki wymieszać w misce łyżką, jeśli masa będzie bardzo gęsta, dodać parę łyżek mleka lub wody. Piekarnik rozgrzać do 160 stopni. Wykładać ciastka łyżką na blaszki wyłożone papierem do pieczenia, nadając im okrągły kształt. Posypać cukrem każde ciastko. Piec dwie blaszki na raz, ok. 7-10 minut w piekarniku z termoobiegiem lub jeśli termoobiegu nie ma, po jednej blaszce 10 - 12 minut. 



Mówię Wam - niebo na talerzu:)   

185 komentarzy :

  1. Witam, chciałabym serdecznie zaprosić na konkurs, który trwa na moim blogu. Jest bajecznie prosty a do wygrania kosz pełen produktów spożywczych. Pozdrawiam , zapraszam do zabawy i miłego dnia życzę:)
    Więcej informacji :
    http://potravel.pl/2014/01/03/konkurs-3/

    OdpowiedzUsuń
  2. Yummy! Przepadam za takimi chrupiącymi ciasteczkami na szybko!

    OdpowiedzUsuń
  3. cudeńka i do tego jakie pyszne:) pozdrawiam: www.martawkuchni.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ilu stopniach pięć te ciasteczka?

      Usuń
    2. 160, pisze tam. "Piekarnik rozgrzać do 160 stopni."

      Usuń
    3. Moze Adzzi miala na mysli, ze autorka pisze. Tego nie wiesz.

      A skoro autorka pisze, ze niebo na talerzu to i my pieczemy.

      Usuń
  4. O tak,owsiane ciasteczka-to jest plan na najbliższą przyszłość:)

    OdpowiedzUsuń
  5. fanka ciaaastek-zgłaszam się! <3 poproszę choć kilka do mleka!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja już cukru nie dodaję - bo bakalie dają mnóstwo słodyczy. A jak dam mało bakalii, to dodaję łyżkę miodu albo dżemu. I wychodzą przepyszne. Robię takie minimum raz w tygodniu. Jestem od nich uzależniona
    Pozdrawiam,
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobry pomysł. Wszystko to zależy od upodobań słodyczowych,jak się da same orzechy, to słodyczy nie ma, Walczę z ochotą na cukier, ale słabo mi idzie:)

      Usuń
    2. Całkowicie się zgadzam - przepis jest okej, wszystko wychodzi super :) ale cukru zdecydowanie za dużo jak dla mnie - wszystkim bardzo smakowały ale dla mnie można było dać o połowę cukru mniej i byłoby idealnie! :D jeśli chodzi o miód to mam pytanie - o ile to się sprawdzi jeśli ciasteczka są jedzone od razu po ostygnięciu to czy po 3-4h ciastka zbyt nie twardnieją? dodałem trochę syropu klonowego do moich i czuć było że są bardzo chrupkie (tak naprawdę zwyczajnie twarde z wierzchu co odrobinę przeszkadzało, mimo że środek miały miękki)

      Usuń
    3. Trochę stwardnieją. Osobiście - lubię.

      Usuń
    4. A ja robiłam je już dwa razy i nigdy nie były za słodkie. Ale może problem leży w ilości słodkich bakalii takich jak rodzynki czy żurawina. U mnie zawsze było więcej pestek i orzechów ;)

      Usuń
    5. Ciasteczka wyszły cudownie! Robiłam je dziś z moją małą podopieczną, jestem au pair, przepis jest prosty więc Orane mogła wszystko praktycznie zrobić sama z moim nadzorem! Polecam jako pomysł na rozrywkę z dziećmi, one po wykonanej pracy dostaną wspaniałą nagrodę w postaci własnoręcznie wykonanych ciasteczek! P.s. Tez dodam mniej cukru następnym razem :-)
      Dziękuję za przepis! 👌♥

      Usuń
  7. A pamiętasz może ile tych ciasteczek z tej porcji Ci wyszło? Muszę zrobic coś na babskie spotkanie:-) A i jeszcze jedno, tych bakalii to razem ma być 200 g?;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sorki, nie zauważyłam pytania, gapa ze mnie. Bakalii razem 200 g, a ciasteczek wyszło ze dwie blaszki, w sztukach nie pamiętam, ale ponad dwadzieścia:)

      Usuń
  8. właśnie zrobiłam, wyszły mi dwie blachy. wyglądają bardzo apetycznie, smakują też niczego sobie, choć zakładam, że będą jeszcze lepsze jak wystygną. zaniosę dziś babci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak Czerwony Kapturek..... ☺

      Usuń
    2. Uważaj na wilka!!

      Usuń
  9. Na pewno wypróbuję ten przepis, w końcu szukając go tutaj trafiłam, ale teraz muszę zapytać - skąd masz taką przepiękną puszkę? :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Puszka ma owijkę ze skarpetki, jestem z niej bardzo dumna:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super przepis! Bardzo smaczne! Ja nie dodałam cukru na koniec, bo wydawały się wystarczająco słodkie. Ciasto wyszło bardzo "rozlazłe" i obawiałam się, że będą się kruszyć po upieczeniu (miałam trudności z jednolitym formowaniem), ale wyszły super! Dziękuję za przepis, będę piec częściej, inne też!

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki za super przepis! Wyszły idealne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię jak się komuś coś udaje:)

      Usuń
  13. Proszę o szybką odpowiedź - Czy mogą być płatki żytnie czy nie bardzo ? Nigdy nie robiłam takich ciasteczek i nie wiem ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robilam na orkiszowych, pycha, i dodaje tylko proszek do.pieczenia,uwazam ze soda jest zbedna . Rodzynki, orsechy nerkowca, migdaly i miod bez cukru

      Usuń
  14. Wydaje mi się, że z żytnimi wyjdzie bardziej wytrawnie, ale nie próbowałam, zatem to tylko moje podejrzenie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zobaczyłem przed chwilą ten przepis, i... już wcinam jeszcze ciepłe ciacha popijając mlekiem. Bardzo fajny przepis, szybki, prosty. Ciacha wyglądają po wyjęciu z piekarnika bosko - idealne złoto. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyyyychotka! Uwielbiam owsiane ciasteczka! Przepis jest super - szybki, prosty, tylko jedna mała modyfikacja -zmniejszyłam ilość cukru (1/3 szklanki brązowego cukru + 1 łyżka miodu). Polecam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem słodyczolubna, na razie rozsądek śpi:)

      Usuń
  17. praktycznie od dwóch miesięcy robię sobie te ciasteczka - jestem mamą karmiącą i jak mam ochotę na coś słodkiego bez chemii i na dodatek szybkiego robię te ciateczka;) dziękuję za przepis:)) a dziś spróbuję bez mąki!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciacha cudne i przepyszne :) lekko zmodyfikowalam przepis, zamiast cukru na wierzchu do masy dodalam miodu, podzielilam na dwie czesci, do jednej dodalam wiorki kokosowe, do drugiej posiekalam rodzynki, daktyle, zurawine oraz kilka sliwek kalifornijskich, ciasto zrobilam geste i powycinalam ksiezyce ;) mniam...

    OdpowiedzUsuń
  19. Ulala, piękne i smaczne być musiały:)

    OdpowiedzUsuń
  20. właśnie zrobiłam ciasteczka..... przepyszne... dzięki za przepis..

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo dobre ciasteczka, przed chwilą zrobiłam, ale wydaje mi się że na te ilości ciut za dużo proszku i sody, przy jedzeniu czuć... Sodę :) Ale tak to super!

    OdpowiedzUsuń
  22. Następnym razem dodaj mniej i napisz jak było:) My też zrobimy:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam serdecznie, spróbowałem zrobić ciacha. Do masy nie dodałem bakalii i proszku do pieczenia. Zamiast masła użyłem oleju kokosowego, reszta proporcji bez zmian. W konsekwencji ciastka wyszły bardzo gorzkie i piekące, myślę, że to przez ilość sody, ale stosunkowo nie było jej dużo. Zastanawiam się czy zamiana masła na olej kokosowy tego nie spowodowała. Kiedyś robiłem chleb sodowy i zapomniałem dodać maślanki/jogurtu i stało się to samo, był niejadalny. Gdzieś przeczytałem, że sodę trzeba zrównoważyć czymś kwaśnym. Czy masło ma odczyn kwaśny?

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie wiem. Może można spróbować również zrobić ciasteczka bez sody?

    OdpowiedzUsuń
  25. Robiłam je juz 3 razy i za kazdym razem za bardzo wzrastały i nie byly chrupiące. W smaku super.
    Zwiększałam temp.do 170 a potem 180 stopni a i tak musiałam piec ponad 20 min.
    Czy powinnam jeszcze podnieść temp?
    proszku dałam tylko 1/3 łyżeczki.

    OdpowiedzUsuń
  26. Może spróbować zmniejszyć również ilość sody. Różnice między piekarnikami bywają znaczne. Można spróbować podnieść temperaturę i uważnie obserwować. Piec do zezłocenia i już.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od ostatniego wpisu robiłam ciasteczka wiele razy. Wychodza przepyszne. Daje pół łyżeczki sody I 1/3 prosxku. Do tego 190st. Ok.20min. Widocznie piekarnik mam słabszy.
      Ciastka uwielbiam I wszystkim polecam!!! Dziękuję:)

      Usuń
    2. wychodzą i smakują - ciesze się bardzo:)

      Usuń
    3. Za namową - zmniejszyłam nieco ilość sody w przepisie:)

      Usuń
  27. Właśnie je robię po raz pierwszy - PYCHA! Na pewno nie ostatni :)

    OdpowiedzUsuń
  28. potwierdzam, ze szybkie ciasteczka :-) a do tego latwe! robilam je z dwojgiem maluchow w kuchni (1 i 2,5 lat), zapomnielismy dodac cukru i zabraklo nam masla wiec dodalismy olej rzepakowy...i wyszly przepyszne! i ciut zdrowsze :) doslodzimy sobie polewa czekoladowa :) DZIEKUJE za przepis, zadomowil sie juz u nas :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Właśnie piekę te ciastka ponad dwadzieścia minut. Termoobieg przez 12 min. 160 st., a kolejne 12 min. na 190 st. i nadal nie są gotowe. Piekarnik w miarę nowy, więc nie wiem w czym tkwi błąd.

    OdpowiedzUsuń
  30. A skąd wiesz, że nie gotowe? Po 20 minutach to już są. Po wyjęciu z piekarnika stwardnieją.

    OdpowiedzUsuń
  31. Piekłam dłużej, około 20 minut, bo były blade.
    Ale są świetne ! Szybkie, pyszne i chyba zdrowe. Dzięki
    Trochę się boję, że wszystkie zjem :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja wole wyjąć takie ciasteczka jak jeszcze nie są "kamieniem" i sprawiają wrażenie wręcz trochę surowych, one różniej mi jeszcze zawsze "twardnieją"

    OdpowiedzUsuń
  33. musze wyprobiwac ten przepis, bo wyglada super, a uwielbiam ciasteczka owsiane.
    ostatnio zrobilam takie http://sliwkawegierka.pl/owsiane-ciasteczka-jonniego/

    OdpowiedzUsuń
  34. Są kruche czy raczej miękkie? :)

    OdpowiedzUsuń
  35. raczej kruche, choć zaraz po wyjęciu z piekarnika są bardziej miękkie, potem stają się bardziej kruche.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak dlugo mozna je przechowywac? :)

      Usuń
    2. Nie sprawdzałam. Myślę, że długo.

      Usuń
  36. moje dziecko, mój mąż, teściowa i ja uwielbiamy te ciasteczka :)))))
    Wielkie dzięki za tak banalny a jakże pyszny przepis :)))

    OdpowiedzUsuń
  37. Pyszne są, dodałam jabłek oraz orzechów. NIEBO NA TALERZU :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Wspaniałe ciasteczka, upiekłem bez termoobiegu na 160 stopniach (grzanie od góry i dołu), 10 minut wystarczy. Będę polecał!

    OdpowiedzUsuń
  39. Dopijam późną kawe i chrupię :) Za oknem deszczowo a w domu pachnie obłędnie. Liczyłam, że coś na jutro zostanie ale pomocnicy z mlekiem zajadają aż miło. Dziękuję za przepis. Będę zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Bardzo fajny i szybki przepis. Ja musiałam dać mleko bo miałam za suchą masę i nie dałam sody w ogóle. Pycha...:)

    OdpowiedzUsuń
  41. super prosty przepis i ciasteczka jak marzenie!!!!

    OdpowiedzUsuń
  42. Hej. Czy te ciastka wyszły Ci twarde, kruche? Bo ja zrobiłam, wyszły pyszne, ale zupełnie miękkie, a miałam nadzieję, że będę kruchutkie. Co zrobiłam źle? Może coś powinnam dodać, czegoś nie dodawać? :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Właśnie znalazłam ten przepis, który wygląda smakowicie i zaraz zabieram się za robienie tych pyszności :-) Dla mnie, mamy karmiącej będą super :-)

    OdpowiedzUsuń
  44. Szukałam czegoś na szybko i udało się:-) co prawda bakalie dziwnym trafem zniknęły mi z szafki więc nie było czego wrzucić i zamiast bakalii dałam kakao i trochę wiórków kokosowych (musiałam tylko trochę dłużej trzymać w piekarniku bo było mniej "treści"). super na niedzielne popołudnie i nie tylko. pozdrawiamy! K&U

    OdpowiedzUsuń
  45. Odkąd je pierwszy raz zrobilam, goszcza w naszym domu regularnie. Poki co glownie ja palam do nich miloscia, dlatego musze je robic z polowy skladnikow. ;-) Nie poddaje sie jednak i mam nadzieje, ze wkrotce rodzina tez je polubi. Nie lubie pitrasic, stad ten prosty przepis jest dla mnie idealny. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  46. Uwielbiam je! Wychodzą przepyszne za każdym razem.

    OdpowiedzUsuń
  47. Przypadkowo trafiłam na bloga.
    Ciasta upiekłam, wyszły przepyszne. Przepis bardzo prosty, ale idealny!
    Super przepis, wypróbuje więcej!

    OdpowiedzUsuń
  48. czy płatki owsiane trzeba zmielić?

    OdpowiedzUsuń
  49. Jako mama karmiąca piersią i niestety nie mogąca jeść nabiału, zastąpiłam masło olejem ryżowym. Wyszły super, cieszę się, że będąc "na diecie" mogę zjeść pyszne i jakże zdrowe ciasteczka. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Jakie zdrowe? Cukier, soda, proszek do pieczenia. Wystarczy ze cos ma w nazwie "owsiane" i nazywa się zdrowe. Co za hipokryzja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy pominąć i masz załatwione:)

      Usuń
    2. Cukier zastąp ksylitolem, mąkę pszenną mąką ryżową i masz 100% zdrowe :)

      Usuń
  51. Świetne ciastka dołączyłem do mojej diety kulturystycznej z lekkimi modyfikacjami: zamiast cukru stevia a zwykła mąka zastapiona orkiszowa

    OdpowiedzUsuń
  52. Ciaska super 5 minut roboty doslownie:-) ja robilam z maka kukurydzina i tez super polecam

    OdpowiedzUsuń
  53. Ja dałam 350 gramowe opakowanie musli z piotraipawła z owocami, orzechami, migdałami i dynią ; połowę cukru i połowę proszku z przepisu. Wyszły pyszne choć musiałam je dłużej piec bez termo.

    OdpowiedzUsuń
  54. Witam, czy ktoś sie orientuje ile pierwotnie było sody w przepisie? Potrzebuje szybkiej odpowiedzi ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. za późno? chyba łyżeczka:) Zrobiłam bez i były dobre, zdecydowałam się usunąć.

      Usuń
  55. Ciasteczka wyszły przepyszne :D na pewno wypróbuje inne przepisy z Twojego bloga, pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  56. Wyszły rewelacyjnie... szybko, smacznie - ja zastąpiłam białą mąkę mąką żytnią pełnoziarnistą i zamiast masła użyłam Kasię, z bakalii rodzynki, migdały (siekane), słonecznik, pestki dyni. Dzieci są zachwycone :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Właśnie je upiekłam :) są przepyszne, polecam!

    OdpowiedzUsuń
  58. są naprawdę bardzo dobre polecam na 100%:)

    OdpowiedzUsuń
  59. Zrobiłam ciastka z mąki żytniej i płatków żytnich, zamiast masła dałam olej rzepakowy. Zredukowałam też ilość cukru do 1/3 szklanki i dodałam szczyptę soli morskiej . Wyszły przez to wytrawne, ale o to mi chodziło. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  60. Witam :) dziś robiłam i naprawdę polecam sa rewelacyjne ;) tylko zamiast masła dodałam margarynę i tak jak pisze niebo na talerzu kruche delikatne chrupiące pyszne!!!

    OdpowiedzUsuń
  61. Właśnie planuję upiec i szukam najlepszego przepisu. Chyba wykorzystam ten.
    Z pozdrowieniami

    OdpowiedzUsuń
  62. Ciastka są świetne, to będzie mój przepis i nigdy go nie zmienię :)))) Dodałam sporo wody, bo moje ciastka mają w sobie wiórki kokosowe i nie zrezygnowałam z proszku do pieczenia - to może zrobię przy kolejnym wypieku. Dzięki, dzięki, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  63. Upiekłam je wyszły boskie naprawdę bardzo smaczne :D
    Od teraz będę tylko robi te owsiane ciasteczka. :)
    Smacznie i zdrowo :D

    OdpowiedzUsuń
  64. czy trzeba dodać aż 200 g bakalii czy można to ominąć w przepisie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie lubisz, daj w to miejsce więcej płatków.

      Usuń
  65. Ciasteczka wychodzą przepyszne. Zastanawiam się czy można dodać kakao.. Ktoś próbował? Ile go potrzeba? Czy trzeba wtedy coś jeszcze zmodyfikować w przepisie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba nic modyfikować w przepisie. Dodaj dwie łyżki kakao.

      Usuń
  66. Bardzo dobre i szybkie, jednak jak dla mnie wyszły troszkę zbyt słodkie (a nei posypywałam dodatkowow cukrem). Dodałam za to troszkę bakalii, które zalegały w szafce:) Ogólnie fajny przepis na szybkie małe conieco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem zmniejsz ilość cukru i po kłopocie:) Pozdrowionka:)

      Usuń
  67. Będzie pasować jeśli dosypie kakao?

    OdpowiedzUsuń
  68. Świetny przepis, wcale nie są za słodkie, ale może dlatego, że dałam brązowy cukier a posypałam trzcinowym, jedna blacha stygnie, a druga się piecze :) Pychotka

    OdpowiedzUsuń
  69. przepis super, ale chyba ze ze mnie cukiernik marny ;)
    Kolejny raz robię ciastka i za każdym razem są miękkie, może ktoś ma pomysł dlaczego...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. możesz następnym razem podprażyć płatki na suchej patelni. Albo też spróbować zmienić markę. I po wymieszaniu masy, niech piekarnik będzie już rozgrzany, żeby masa nie czekała na pieczenie, wtedy płatki nasiąkają płynami. A jak to nie pomoże, to już musi tak zostać jak jest:)

      Usuń
  70. Zobaczymy, właśnie się pieką. Dodałam tylko mniej cukru, bo troszkę mniej niż połowa szklanki, reszta bakalie, ciekawa jestem ogromnie co wyjdzie :) jak będą za słodkie, to następnym razem będzie bez cukru.

    OdpowiedzUsuń
  71. Te ciasteczka są PRZEPYSZNE! Właśnie upiekłam i nie mogę się od nich oderwać, sięgam po jedno ,kolejne i kolejne:)) Lekko zmodyfikowałam tj dodałam mniej cukru,bo 1/3 oraz gorzką czekoladę zamiast bakalii.Szczerze polecam! Idealne ciasteczka na przekąski między posiłkami . Już dodałam ten blog do ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  72. Już od dawna zbierałam się aby zrobić ciasteczka owsiane. Szukałam w necie przepisu i trafiłam na Twój :)
    Dzisiaj postanowiłam je zrobić. Dodałam rodzynki i orzechy włoskie. Ciasto mi się rozsypywało więc dolałam 3 łyżki wody. Ciacha wyszły..... BOOOOOSKIEEEE !!! :)
    Piekłam 12 minut w temp. 170stopni (piekarnik staruszek;)
    Dziękuję za przepis! :* Zabieram się za lekturę kolejnych :D

    OdpowiedzUsuń
  73. A ja ostatnio do kawy podałam Monte Snack mleczną kanapkę (wyjęłam na talerzyk z opakowania) i każdy pytał o przepis :) gdy się dowiedzieli co zjedli byli w pozytywnym szoku, bo dla dorosłych ten produkt kojarzył się tylko z dziećmi. Można? Można!

    OdpowiedzUsuń
  74. U mnie w domu te ciacha goszczą średnio raz w tygodniu,za każdym razem inne dodatki,zawsze zamiast cukru miód i soda zamiast proszku.Te ciastka nie mogą sie nie udać.Bardzo dziekuję za przepis i polecam inne przepisy z tego bloga są rewelacyjne np.sałatka z rucoli z suszonymi pomidorami

    OdpowiedzUsuń
  75. Witam.Upiekłam przed chwilą z żurawiną suszoną i wyszły pyszne! Dzieciaki sie zajadały :)

    OdpowiedzUsuń
  76. Super przepis zaraz robię a potem kawka. Uwiekbiam owsiane ciasteczka.

    OdpowiedzUsuń
  77. Cukiernik ze mnie żaden,ale mam wyrzuty sumienia ze karmie dzieci byle słodyczami ze sklepu i dziś postanowiłam inaczej...znalazłam ten przepis i mam ciasteczka.Bakalie zgodnie z przepisem dodałam do ciasta a wierzch posypałam orzechami i migdałami.....przepis tak szybki i prosty ze zrobiły się właściwie same:) ...dopisuję do mojego domowego menu i polecam wszystkim którzy twierdzą ze nie potrafią piec:)

    OdpowiedzUsuń
  78. Przepyszne mega proste i szybkie najlepsze dla nie zapowiedzianych gości , a do tego jakie zdrowe. Ja dalam miód i mąkę przenną połnoziarnistą :-) rewelacja pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  79. Fantastyczne ciasteczka, u mnie nawet nie zdążą stwardnieć, bo tak szybko znikają z blachy. Ja zamiast cukru dodaję 2 czubate łyżki miodu. Wychodzą wtedy lekko słodkawe i jeszcze zdrowsze. Pozdrawiam i dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  80. Zrobiłam dzisiaj, pyszne i szybkie , bez wyciągania miksera itp. O to mi chodziło, nic się nie kruszy ,
    baaardzo dobre. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  81. Właśnie wyciągnięte z pieca, pyszne :):)

    OdpowiedzUsuń
  82. Właśnie piekę tylko nie dodałam mąki chcialam zrobic z samych bakali ....zobaczymy czy beda tez rownie pyszne :-D

    OdpowiedzUsuń
  83. Faktycznie pyszne, ale masz dużo fanów! Chciałabym mieć tyle na swoim blogu..pozdrawiam mikołajkowo

    OdpowiedzUsuń
  84. Ciastka są przepyszne nawet nie po upieczeniu ^^ Ja zamiast masła dodałam margarynę, a jajka zastąpiłam większą jej ilością, zostały wpałaszone przez moją rodzinę w kilka minut :')

    OdpowiedzUsuń
  85. Są pyszne :) ale gdy dodaje biały cukier to są za slodkie. Takze przy uzyciu bialego cukru trzeba go dodac mniej! W kazdym razie lepiej uzyc brazowego cukru. Sa przegszne i polecam kazdemu!:) swietne rozwiazanie na przekaske, a do tego tanie! Świetne:)

    OdpowiedzUsuń
  86. Rewelacyjny przepis! W mojej wersji dałam mąkę owsianą, miód, olej kokosowy zamiast masła oraz orzechy, daktyle i odrobinę wiórek kokosowych... i nie mogłam się najeść tymi ciasteczkami! Niestety mój chłopak nie lubi kokosu, więc dzisiaj piekę na maśle bez wiórek, ale sądzę, że też będą pyszne ;) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  87. A ja dziś z moimi córeczkami zrobiłyśmy swoje ciasteczka wg. Twojego przepisu. Cukier trzcinowy 1/2 szkanki, mąka żytnia, orkiszowa i trochę pszennej, rodzynki, żurawina i słonecznik i łyżka miodu. Pycha! A najlepsze te cieniutkie i mocno brązowe. Z mottem zamiany chemii na jedzenie chwalimy Twój przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę:) Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Super przepis! Użyłam mąki jaglanej a jako bakalie dałam sezam, orzechy włoskie i rodzynki. Jednak dla mnie za słodkie z taką ilością cukru. Następnym razem (o tak! Ten przepis wejdzie na stałe do naszej kuchni) dodam 1/3 szklanki cukru. Acha! Dopiero gdy zwiększyłam temperaturę do 180 stopni ciasteczka się dopiekły :) Pozdrawiam!

      Usuń
  88. Właśnie zrobiłam w wersji bezglutenowej: bezglutenowe płatki owsiane, po pół szklanki mąki ryżowej, gryczanej i kukurydzianej oraz bezglutenowy proszek do pieczenia. Z bakalii żurawina, słonecznik, migdały, wiórki kokosowe i siemię lniane. Pycha...

    OdpowiedzUsuń
  89. Ja dodałam trochę miodu i suszone owoce bo orzechów nie mialam ale też wyszły pysznie! Dzięki pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  90. Chyba jutro je zrobię, bo mam ochotę :)
    Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  91. Można zrobić z kawałkami gorzkiej czekolady? Próbował ktoś? Roztopi się, czy zostanie w kawałkach? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://niebonatalerzu.blogspot.com/2014/07/szybkie-ciasteczka-owsiane-z-czekolada.html, tu są. Czekolada jak na zdjęciach :)

      Usuń
  92. super przepis, ciasteczka zawsze wychodza, znikaja blyskawicznie 😄

    OdpowiedzUsuń
  93. Robię takie ciasteczka z płatków owsianych i preparowanego prosa ,a zamiast cukru dodaję daktyle irańskie,oraz wszelkie bakalie i nasiona sezamu. Wszystko zalezy co w danym dniu mam pod ręką . Ciastka są bajeczne i zdrowe. Pozdrawiam,Aurora

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam również:) A daktyle irańskie są słodsze od innych? Nie znam się na nich i trochę przeszkadza mi ich szorstkość. Ale myślę , że w takie ilości składników może być nieodczuwalna.

      Usuń
  94. właśnie robię z Twojego przepisu! coś czuję , że wyjdą przepyszne!

    sweetlittlebunny.wordpress.com zapraszam do siebie również!

    OdpowiedzUsuń
  95. Ciasteczka bardzo dobre, osobiście zrobiłam wersję bezglutenową z mąką owsianą, odrobiną ryżowej i jaglanej z ksylitolem zamiast cukru. Wyszły jak trzeba. Jednak jak jeszcze mogłam jeść normalne owsiane, to robiłam z większą ilością masła. Te wychodzą bardziej suche więc dodałam tego masła więcej, żeby robiły się z nich takie dość lepkie kuleczki :) Bardzo fajny blog, dodaję do ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i zapraszam serdecznie:)

      Usuń
  96. Jakie płatki najlepiej dodać do ciasteczek?owsiane górskie czy zwykłe:)?

    OdpowiedzUsuń
  97. Pyyycha :D są tak boskie że piekę je do szkoły :)

    OdpowiedzUsuń
  98. Mi prawdę mówiąc średnio smakują, ale synek zajada aż mu się uszy trzęsą:) I o to chodziło:)

    OdpowiedzUsuń
  99. Całkiem niczego sobie wyszły :) Dzięki za przepis!
    A jaki macie sposób na przyspieszenie formowania ciastek? Moje ciasto wyszło bardzo lepkie i gęste. Łyżką kłaść się nie dało, o przyklepywaniu i nadawaniu kształtu już w ogóle nie było mowy. Może przydałoby się zdjęcie, jak wygląda taka wymieszana masa- do jakiej gęstości mamy dążyć?
    Aha, jeszcze dodam, że moje ciasteczka piekłam z obu stron, bo jednak pod spodem mąka wydawała się surowa po tych 10-12 minutach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąka tylko wydaje się surowa, im dłużej pieczesz, tym ciasteczka stają się twardsze. Jeśli chcesz luźniejszego ciasta, dodaj jedno jajko więcej lub nieco więcej roztopionego tłuszczu. Gęstość ma być taka, by ciasto się nie rozlewało a dało nabrać łyżeczką i spłaszczyc w okrągły kształt.

      Usuń
  100. Miałam tylko jedno jajko, więc dodałam trochę więcej masła (ok. 50 g) + trochę ciepłego mleka - ostatecznie lekko przesadziłam, bo były ciut zbyt lepkie, no i musiałam piec dłużej i z obu stron.
    Mimo wszystko - pyszne i zdrowe. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  101. Najpyszniejsze ciasteczka na świecie! Poznałam je dzięki koleżance, bo zabrała je ze sobą na pielgrzymkę do Włoch. Od tego czasu ciastka robię sama i sprawdzają się na każdą okazję. Zabrałam je do nowej pracy, by sprawić przyjemność współpracownikom. Brały udział nawet w Szlachetnej Paczce w zbiórce pieniędzy na tę akcję. Mam z nimi tyle dobrych wspomnień. Nie dosyć, że smaczne, to jeszcze sentymentalne!
    Dziękuję, że dzięki temu przepisowi miałam okazję je posmakować. :)

    OdpowiedzUsuń
  102. Idealne na niespodziewaną wizytę gości lub nagłą i nieodpartą potrzebę zjedzenia czegoś na słodko do kawy! Właśnie zrobiłam. Świetny przepis, a ciasteczka pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  103. Regularnie piekę te ciasteczka mężowi w trasę,i dopuki je ma to czuje się jak w domu.Polecam w 100% ,przepis super.

    OdpowiedzUsuń
  104. MMMMMM niebo w gębie! takie ciasteczka stają się bardzo popularnie i idealne na drugie śniadanko :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  105. Zrobiłam i zajadam. Przepyszne! Zdecydowanie niebo w gebie! Przyznam, że się nie spodziewałam, że takie pyszne wyjdą. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  106. Właśnie wyjęłam ciasteczka z piekarnika :) Zamiast cukru dałam miód a masło dałam zimne, dodałam też wiórki kokosowe, suszoną żurawinę i odrobinę cynamonu. Wyszło SUPER :)

    OdpowiedzUsuń
  107. Dzisiaj zrobiłem półkruche ciasteczka z kakao i owsem metodą 'na oko'. są pycha!!! mój przepis pokrywa się z ogólną konwencją tego ;) użyłem oleju (uczulenie na białka mleczne i laktozę) i nie dawałem spulchniaczy (na 5 ciastek do jednej kawusi się nie opłaca w to bawić). ciasto miało konsystencję lodów, samo się 'spłaszczyło' w piekarniku, a ciasteczka są przepyszne. pomysł z mąką owsianą jest genialny!!! nie mogę się doczekać jutrzejszej porannej kawy, by go wypróbować :D!!! nie myślałem, że zdrowe żarcie może być aż tak pasjonujące!!!

    OdpowiedzUsuń
  108. Przepyszne!!!! Mąż wciągnął pierwszą partię i już zaklepał kolejną do pracy :) a dzieci co chwilę przybiegają po następne ! Super przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba najlepszy przepis na ciasteczka owsiane w necie :) Pozdrawiam!

      Usuń
  109. Czy lepsze sa platki owsiane blyskawiczne czy gorskie do tych ciasteczek?

    OdpowiedzUsuń
  110. Zrobiłam pierwszy raz. Bardzo dobre w smaku tylko mało chrupkie. Choć i tak wszyscy się zajadają. Nie wiem o co chodzi z sodą bo w ogóle jej nie dodawałam ;). Zrobiłam z pestki dyni i żurawiną.

    OdpowiedzUsuń
  111. Super przepis i super ciasteczka. :) Robiłam już kilka razy z różnymi dodatkami (z czekoladą, bananem, suszoną żurawiną i jagodami, z cynamonem) i zawsze wychodzą idealnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  112. właśnie zrobiłam ciastka po raz pierwszy z połowy porcji zgodnie z przepisem i wydaje mi się że w środku wyszedł trochę zakalec. co na to poradzić nastepnym razem?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem , bez specjalnego powodu się uda:) Z zakalcem nie wiadomo. Masę od razu na papier siup i do pieczenia, nie powinna leżeć i czekać na pieczenie. To może być jedna z przyczyn.

      Usuń
  113. Bardzo fajny przepis. Ciasteczka są bardzo smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  114. Zrobiłam! Wyszły przepyszne :-) Będą gościły u mnie na stałe. Piekłam dłużej ok. 25 min i wyszły pyszne, kruche.

    OdpowiedzUsuń
  115. Polecam! Mój ulubiony przepis! Zawsze mam składniki w pogotowiu! Robię regularnie od 2 lat. Wszyscy się zachwycają. Ostatnio robiły furorę na festynie córki. Dzięki! ��

    OdpowiedzUsuń
  116. Przy takich proporcjach "suchych" i "mokrych" składników wychodzi sucha masa, nawet nie masa. Musiałam dodać więcej niż kilka łyżek wody oraz oleju rzepakowego bo nie miałam czasu na rozpuszczanie reszty masła. Piekło się na 190 st. na pieczeniu góra-dół 45 min. Wyszły smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  117. O matko!!!! Obłędne! Zrobiłam z 1 szklanki płatków błyskawicznych i 1/2 szkl. mąki, cukru nie dałam w ogóle, zastąpiłam dwiema łyżkami miodu, który stopiłam z olejem kokosowym (zamiennik masła). Sody nie dałam w ogóle, proszku do pieczenia dosłownie na końcu łyżeczki. Wrzuciłam, co było w szafce: odrobinę rodzynek, żurawiny, słonecznika, płatków migdałowych, dosypałam cynamonu - bo lubię :) W domu pachnie wspaniale!!! Piekłam w 180 stopniach (góra/dół, na środku) bez termoobiegu przez 10 minut. Wyszły idealnie!
    Cały proces powstania tych ciastek (od wyjęcia produktów z szafki do wyjęcia upieczonych ciastek z piekarnika) trwał 17 minut! Rewelacyjny przepis na szybkie, przepyszne, zdrowe ciasteczka :) Bardzo dziękuję! Zapisuję na stałe :D

    OdpowiedzUsuń
  118. 3 łyżki mąki wymieniłem na kakao I dodałam trochę mleka bo wyszło za suche. Pyszne ciasteczka.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */