środa, 19 lutego 2014

Szybkie ciasteczka owsiane z bananami

Dobre, choć zdrowe:) Gdzie im tam do szarlotki czy sernika, ale kiedy ma się ochotę na coś słodkiego (mam 6 razy częściej niż bym mogła mieć) i tylko trochę wyrzutów sumienia, to takie ciastka są jak znalazł. Niektórym nawet taka porcja bardziej zdrowej słodyczy całkowicie wystarczy. I wiem też na pewno, że są sto razy lepsze od większości sklepowych gotowców. Żadnego ucierania i ubijania, zmieszane, wyłożone na blaszkach w pięć minut. No i nie zmarnowały się coraz bardziej plamkowane na brązowo banany.   





składniki: 

- dwie szklanki płatków owsianych
- szklanka mąki pszennej
- dwa jajka
- 2 rozgniecione widelcem banany
- pół szklanki (lub nieco więcej) brązowego cukru
- dwie garście posiekanych orzechów
- pół łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/3 kostki stopionego masła
- kilka łyżek mleka dla rozluźnienia konsystencji ciasta

Wszystkie składniki zmieszać w dużej misce. Piekarnik rozgrzać do 160 stopni. Układać porcje ciasta przy pomocy łyżki, formując okrągły kształt, na wyłożonych papierem do pieczenia blaszkach. Piec do lekkiego zrumienienia, ok. 10 - 12 minut. Jeśli dwie blaszki na raz - z termoobiegiem, jeśli bez - pojedynczo i minutę, dwie dłużej. Ciastka można posypać na wierzchu cukrem ( nada chrupkości) lub posiekanymi orzechami.

 
Mówię Wam - niebo na talerzu:)

15 komentarzy :

  1. Owsiane z bananami? MI by na pewno posmakowały ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają mega! :) JA bym się skusiła z WIELKĄ chęcią, na prawdę! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja:-D dodałam jeszcze cynamon.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne. Dodałam gorzkiej czekolady i miodu zamiast cukru. Własnie zajadamy gromadnie i chwalimy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Smaczne polecam. , dla dzieci zamiast orzechów dodałam płatki żurawiny :) (uczulone na orzechy)

    OdpowiedzUsuń
  6. robiłam ciasteczka owsiane z Twojego bloga i w połowie wpadł mi w ręce ten przepis :) na bazie tej samej masy dodałam tylko banana. Pyyyyycha! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez dodatek banana są nieco inne w konsystencji, tamte bardziej kruche.

      Usuń
  7. Można zamienić płatki owsiane na jakieś inne ( jęczmiennej, żytnie, pszenne) czy nie bardzo?

    OdpowiedzUsuń
  8. właśnie je dzisiaj zrobilam. pychotka. nie dawałam orzechów ale dałam siemię lniane. pierwsza blaszka zniknęła zanim zdążyła ostygnąć.
    pewnie nie jeden raz skorzystam z tego przepisu!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. niestety się skusiłam i z przykrością muszę napisać, że bardzo się zawiodłam. ciastka nie są chrupiące - to raczej "gnioty" o smaku mączno-bananowym. dzieciaki po ugryzieniu oddały krzywiąc się.. to już drugi przepis(piekłam też placek ze śliwkami wyszedł strasznie suchy) z tego bloga, który nie wyszedł :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W wolnej chwili przeczytaj tu - i może coś dobrego z tego wyniknie:) http://niebonatalerzu.blogspot.com/p/czytelniku-bloga.html

      Usuń
  10. piekłam już dwa razy wyszły pyszne

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */