sobota, 15 marca 2014

Bardzo dobre buraczki Pani Iwonki

Pogaduchy w sklepiku są lepsze niż kupowanie w marketach. Dzięki nim nawet moje jajka w lodówce mają jakąś osobowość. Wiadomo, że są od prawdziwej, szczęśliwej kury z kurnika Pana Zdzisia czy Kazia, a nawet wiadomo co dostają na śniadanie. Wiem co kogo boli i strzyka oraz kiedy które dziecko ma urodziny i kolkę. Takie sklepiki  w większych miastach to już prawdziwy oldschool. No i ze sklepiku mam przepis na bardzo dobre buraczki. Najlepiej smakują, kiedy przygotuje się je poprzedniego dnia i schłodzi w lodówce. Podobnego sosu używam w różnych sałatkach, na przykład w tej z rukoli tutaj, ale nie wpadłam na zastosowanie go do buraczków przy obiedzie.         


składniki: 

- 1 kilogram umytych i ugotowanych do miękkości w osolonej wodzie buraków w skórce

na sos: 

- 5 łyżek oliwy
- łyżka octu winnego
- łyżeczka miodu
- duża szczypta soli
- 2 zgniecione ząbki czosnku

do posypania: 

- pęczek posiekanej natki pietruszki

Buraczki przestudzić, obrać ze skórki, pokroić w grubą kostkę. Składniki sosu wymieszać. Zalać nim buraczki, wymieszać i odstawić w chłodne miejsce na 2-3 godziny lub więcej. Przed podaniem posypać natką pietruszki.



 Mówię Wam - niebo na talerzu:)

4 komentarze :

  1. ale opisałaś ten sklepik.. chce w nim robić zakupy! :)

    haha, a moja mam tak kiedyś na szyszki przepis zdobyła i na ciasto.. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapisałam sobie przepis do zrobienia, podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam dzisiaj do obiadu, łaaaaaaaaaaaaaał, pycha!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */