środa, 5 marca 2014

Błyskawiczna sałatka z surimi i makaronu ryżowego

Użyłam makaronu rodowodem z Azji, który ma postać przeźroczystych nitek lub cienkich wstążek, choć nazwa może budzić skojarzenie z włoskim makaronem w kształcie ryżu o nazwie biavetta. Na pyszną sałatkę z biavettą i paluszkami surimi przepis podałam kiedyś tutaj. Ta mieszanka jest łatwa i prosta w przygotowaniu, paluszki zwane krabowymi (choć krabowego mięsa w nich brak) można teraz dostać w każdym markecie, zawsze mam w zamrażarce dwie paczki, by sięgnąć po nie, kiedy nie mam pomysłu na kolację. Sałatki z ich użyciem to błyskawiczna sprawa, nie każdemu jednak odpowiada ich nieco rybny smak, mnie bardzo.



składniki (na dwu, trzyosobową porcję, zrobiłam z podwójnej) : 

- opakowanie makaronu ryżowego
- paczka rozmrożonego surimi (rozmrażam w kuchence mikrofalowej)
- pół puszki kukurydzy
- dwa ugotowane na twardo jajka
- pęczek szczypiorku
- sok z połowy cytryny- ewentualnie kilka korniszonów lub duży ogórek konserwowy
  
sos: 
 - dwie łyżki majonezu
- łyżka jogurtu naturalnego
 - spora szczypta cukru, soli, pieprz, szczypta chilli lub innej ostrej papryki

Makaron przygotować wg.przepisu na opakowaniu, pociąć nożyczkami na krótsze nitki. Paluszki pokroić w centymetrowe kawałki, jajka w grubą kostkę, szczypiorek i korniszony drobno posiekać.Wszystkie składniki zmieszać w misce, skropić sokiem z cytryny. Składniki sosu wymieszać, zalać sałatkę. sprawdzić czy jest dostatecznie słona i ostra, ewentualnie dodać więcej przypraw.


Mówię Wam - niebo na talerzu:)




-

9 komentarzy :

  1. Wygląda bardzo smacznie!! Uwielbiam makaron ryżowy pod każdą postacią!!

    OdpowiedzUsuń
  2. nie jadłam surimii, ale sałatka jak dla mnie bomba-to połączenie kolorów, ten makaron! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna sałatkowa propozycja na wypróbowanie surimi, jeszcze nigdy ich nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jadłam kiedyś podobną sałatkę, była pyszna. A co do surimi, to ostatnio jadłam je w sałatce z ananasem, kukurydzą, do tego ryż i majonez. Też była bardzo smaczna, polecam i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję bardzo, pozdrawiam również:)

    OdpowiedzUsuń
  6. dodałam jeszcze prażony słonecznik super sałatka!

    OdpowiedzUsuń
  7. a ja dodałam krewetki zamiast surimi (ktore mają okropnie dużo konserwantów od większości producentów) i ogorka, rownie pyszne! serdecznie polecam :))

    OdpowiedzUsuń
  8. jest przepyszna - szczerze polecam :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */