niedziela, 30 marca 2014

Ciasto bez pieczenia - z ryżu preparowanego

Robi się je szybko i bezproblemowo. To smakołyk znany od lat chyba siedemdziesiątych ubiegłego stulecia. Wtedy w postaci "szyszek" były słodyczową "zatkajdziurą" . W dużo fajniejszej formie batoników znalazłam je na blogu Gotuję, bo lubię. Zdjęcie było bardzo ładne i kusiło. Dziś jeden bardzo fajny dziewięcioletni Franek ma urodziny i jego rodzice poprosili mnie o przygotowanie małego przyjęcia. Oprócz innych wielu rozmaitości zrobiłam też batoniki i mam nadzieję, że gościom będą smakować. Wyglądają cudnie. Są dobre na kinder party i okoliczności gdzie nie ma piekarnika. Zastępstwo dla ciasta bez pieczenia. Masa bardzo ładnie się kroi, dodatek pianek typu marshmallows powoduje, że batoniki nie są twarde jak te kiedyś.

     

składniki: 

- 200 g preparowanego ryżu
- 250 g krówek
- 250 g pianek typu marshmallows o dowolnym smaku
- 120 g masła

Blaszkę o wymiarach ok. 25x28 lub podobną wykładamy papierem do pieczenia. Masło i krówki rozpuszczamy mieszając na niedużym ogniu, w garnku z grubym dnem. Dodajemy pianki marshmallows , mieszając czekamy aż do uzyskania jednolitej masy. Ryż wsypujemy do większej miski, zalewamy mieszanką piankowo-krówkową i mieszamy wszystko dokładnie dużą łyżką, aż ryż w miarę równo zostanie oklejony. Dość szybko (masa tężeje) wylewamy mieszaninę do  formy i dociskamy zwilżonymi wodą lub olejem dłońmi wyrównując powierzchnię. Odstawiamy do zastygnięcia na godzinę, dwie, odwracamy na deskę do krojenia papierem na wierzch, ściągamy papier i kroimy w kostki ostrym nożem.  




Mówię Wam - niebo na talerzu:)

5 komentarzy :

  1. Super-do zrobienia:)przypomniały mi się szyszki z ryżu z dzieciństwa:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie, mnie też od razu się szyszki przypomniały i nawet je robiłam kilka tygodni temu :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie chcę CI kadzić ,ale normalny gieniusz kulinarny z CIEBIE,z rozkoszą czytam twoje przepisy,są przecudnie smaczne.MARGOSIA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oooo, miód na moje próżne serce:)

      Usuń
  4. A ile mogą te batoniki stać? Trzeba je trzymać w lodówce?

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */