wtorek, 22 kwietnia 2014

Sos pieczarkowy

Robiąc zakupy, wrzucam zwykle do koszyka parę pieczarek, często nie mając koncepcji na żadną konkretną potrawę. Pieczarki są uniwersalne, można je dodać do sałatki, makaronu, czy przygotować z nich sos do mięsa. Kiedy zrobię za dużo kotletów mielonych, zostaje na drugi (czasem i trzeci) dzień, albo kiedy duży kawałek pieczeni do kanapek nie chce się skończyć, robię sos ratowniczy, który zmienia charakter potrawy. Czasem właśnie jest to sos z pieczarek. Robi się go szybko, bezproblemowo, w pięć minut. Będzie dobry też z makaronem i kaszą.  




składniki: 

- ok. 20 dkg pieczarek
- mała cebula
- olej lub pół łyżki klarowanego masła do smażenia
- 200 ml śmietany (12-18 %),  ja mieszam pół na pół z jogurtem naturalnym)
- łyżeczka mąki
- ew. odrobina ciemnego sosu sojowego dla koloru
- sól, pieprz, ostra papryka
- posiekany koperek lub pietruszka

Niewielką ilość oleju lub masło rozgrzać na patelni. Cebulę pokroić w kostkę, wrzucić na tłuszcz, podsmażyć na małym ogniu mieszając, aż zmięknie. Pieczarki pokroić w plastry lub kostkę i dorzucić do cebuli. Smażyć dwie, trzy minuty, wszystko wymieszać, dodać nieco sosu sojowego, dolać 3-4 łyżki wody lub rosołu, jeśli mamy. Śmietanę wymieszać porządnie z mąką. Wlać na patelnię, dodać przyprawy,  posypać natką pietruszki lub posiekanym koperkiem.


   
 Mówię Wam - niebo na talerzu:)


Pieczarkowy Tydzień 2014

28 komentarzy :

  1. Sos pieczarkowy to chyba mój ulubiony, zapraszam do dodania przepisu do mojej akcji Pieczarkowy Tydzień 2014 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dołączyłam, pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Zgadzam sie na pieczarkowy tydzień. Pozdrawiam serdecznie !!!

      Usuń
  2. Ja sos pieczarkowy uwielbiam, a szczególnie z kopytkami<3

    OdpowiedzUsuń
  3. wyszedł baaardzo dobry :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Idę po śmietanę i robię sosik!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ze względu na uczulenie zamieniłam śmietanę na mleko kokosowe i muszę przyznać, że wyszedł genialny :)) Na koniec wszystko również zblendowałam, aby był bardziej kremowy. Zdecydowanie polecam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam dzisiaj. Serdecznie polecam, bo sos wyszedł przepyszny. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. przepis prosty i czytelny a do tego smaczny :) Polecam

    OdpowiedzUsuń
  8. Sosik wyszedł boski!!! Dziękuję za przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzisiaj mam zamiar zrobic na obiad makaron z sosem juz dosc tych ziemniakow i miesiwa hehe prosty szybki i tani sposob na pyszny syty prosty obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja zrobię do placuszków że śmieciami (tarta marchewka, cebula, szynka, tarty ser żółty w cieście omletowym). Musi być pyszne 😋

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam. Sos genialny, a z placuszkami pyszny. Dziękuję za przepis, jest świetny.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zrobiłam. Sos genialny, a z placuszkami pyszny. Dziękuję za przepis, jest świetny.

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny przepis. Dodałem do składników trochę czosnku i pieprzu cayenne by sos był bardziej wyraźny. Pominąłem wodę, ale to dlatego, ze pieczarki same trochę puściły po dłuższym niz 2-3 min. smażeniu. Wyszło wyśmienicie. Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  14. A z pieczarek nie trzeba zdejmować skórki?

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam twojego bloga. Dzięki Tobie nauczyłam się gotować swoja pierwszą w życiu zupę- krupnik. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  16. Dobry pomysł połączenia śmietany z maka. Robię dziś taki sos pieczarkowy z kurczakiem i kasza gryczana . Polecam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda cudownie. Właśnie szukałam przepisu i robię

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam! Do sosu dajecie słodką czy kwaśną śmietanę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze słodką jest delikatny, kremowy, z kwaśną wyrazisty. Daję z zależności od nastroju:)

      Usuń
  19. Biegnę do kuchni sprawdzić, bo do tej pory zawsze robiłam z mlekiem :).

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */