niedziela, 25 maja 2014

Domowe lody z truskawkami

Ależ dobre. Nie potrzebują maszynki, choć jeśli ktoś ma - będą jeszcze bardziej kremowe. Prawdziwie śmietankowo- truskawkowe. Ani jednego E, konserwantów, substancji zagęszczających i polepszających smak. Aromat wyłącznie naturalny. Wyciągnięte z lodówki popołudniową, poobiednią porą czynią w domu klimat nie do odtworzenia. Magia i czary, mówię Wam:)




składniki ( na 3 - 4 duże porcje) : 

- 200 ml słodkiej śmietanki 30 - 36%
- 2 duże jajka (lub 3 małe)
- trzy łyżki cukru
- 25 dag truskawek
- łyżeczka masła

W rondelku podgrzać masło, dorzucić umyte i pokrojone truskawki z łyżką cukru, smażyć chwilę na niedużym ogniu, aż w większości rozpadną się na mus. Odstawić do ostudzenia (np. w zimnej wodzie).

Przygotować trzy pojemniki. Białka oddzielić od żółtek. W pierwszym pojemniku ubić je na sztywno, pod koniec dodając łyżkę cukru. Żółtka utrzeć osobno z łyżką cukru na jasny puch. W trzecim pojemniku ubić śmietanę. Uwaga - chlapie- można użyć naczynia z pokrywką i dziurą na łopatki miksera lub zrobić nakrycie z folii aluminiowej, oszczędzimy czas na sprzątanie. Do ubitej śmietanki dodawać po łyżce żółtek, piany i truskawek, delikatnie mieszając całość łopatką. Chodzi o to, by zachować napowietrzoną strukturę produktów, dlatego nie należy wrzucać wszystkiego na raz, tylko porcjami, powoli. Przełożyć do zamkniętego pojemnika i umieścić w zamrażarce na kilka godzin. Jeśli chcemy uzyskać bardziej kremową konsystencję, przez pierwsze dwie godziny, co pół godziny należy przemieszać masę. Z lenistwa nie mieszałam i tak wyszły pyszne.


   Mówię Wam - niebo na talerzu:)


18 komentarzy :

  1. Baaaaaardzo apetycznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lody,lody dla ochłody i to w dodatku domowe-pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooooo, wyglądają bardzo apetycznie! Super! Będę musiała spróbować zrobić takie sama :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W lato zamierzam ruszyć z robieniem lodów, może do tego czasu maszynę nawet kupię, byłoby o wieeele wygodniej. Kuszą mnie takie lody<3

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapraszam do udziału w konkursie:

    http://www.fochygochy.blogspot.com/2014/05/konkurs-z-ksiazka-w-tle.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają super!
    Beatko, byłoby dobrze gdybyś ustawiła możliwość drukowania danego przepisu (no chyba że ja nie widzę takiej opcji).

    OdpowiedzUsuń
  7. Boskie :) Uwielbiam domowe lody :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No dobra :) czekoladowe wyszły boskie :) super czekoladowe, puszyste, kremowe. Za to owocowe mi zmarzły prawie na kamień....wymieniłam truskawki na maliny bo truskawek akurat nie miałam a maliny owszem, ale to nie powinno chyba aż tak zmienić efektu końcowego prawda?
    Oba smaki były 3 razy mieszane w ciągu pierwszych dwóch godzin mrożenia....
    ratunku? (mam małe mieszkanko i malutką kuchnię i jeszcze maszynka do lodów to trochę za dużo sprzętu)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z malin jeszcze nie robiłam. Zatem nie wiem jak wychodzą. A smażyłaś je na maśle? Może ilość wody w owocach ma znaczenie. Jak za dużo - zamarza jak woda?

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyczytałam w necie, że można do masy lodowej przed zmrożeniem dodać dwie łyżki wódki, pewnie zmienia to strukturę. Następnym razem spróbuję tak z malinami. Truskawkowych nawet nie mieszałam.

    OdpowiedzUsuń
  11. No właśnie pomyślałam, że to kwestia ilości tłuszczu :) bo czekoladowe tłuściejsze :) maliny smażyłam na maśle, nawet było go trochę więcej niż w przepisie

    OdpowiedzUsuń
  12. Truskawkowe właśnie wcinam, malinowe ktoś robił tu, ale inaczej: http://straga.pl/desery/przepis-na-lody-malinowe-bez-maszynki/

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo kusząco na mnie zerkają...;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Będą dzisiaj :-) lecę po produkty :-)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */