czwartek, 8 maja 2014

Makaron ze szpinakiem

Szybki, najłatwiejszy i najpyszniejszy. W czasie kiedy gotuje się makaron, zdążymy przygotować szpinak w znakomitym sosie. Co ciekawe, nie przepadam za serami o zapachu i kolorze innym niż popularna gouda lub inne uniwersum. Ale tu wyjątkowo (jak dla nieserowego smakosza) sprawdza się ser z pleśnią typu lazur, rokpol, tworzy on ze szpinakiem nieprzyzwoicie dobre połączenie. Próbowałam z różnymi innymi, fetą, kozim, ale to jednak nie to. Choć w awaryjnych sytuacjach - niech będą i one. Zdecydowanie mój faworyt makaronowy, najlepszy na świecie makaron ze szpinakiem. W wersji dla mięsolubnych (u nas w domu 2:1) podsmażam na chrupko pokrojoną w drobną kostkę kiełbasę, pierś z kurczaka albo boczek i posypuję makaron na wierzchu. Jednakowoż -bezmięsnie jest jak dla mnie duuuużo pyszniej.

   

 składniki ( na ok. 2-4 porcje) : 

-  250 g makaronu ( najlepiej wstążki - tagliatelle)
- łyżeczka, dwie masła do smażenia
- mała cebula (niekoniecznie)
- 0,5 kg szpinaku ( świeżego lub mrożonego, najlepiej nierozdrobnionego, w liściach)
- 3-4 dkg sera z niebieską pleśnią ( rokpol, błękitny lazur itp.)
- 200 ml słodkiej śmietanki
- 3 ząbki czosnku
- sól, pieprz, szczypta gałki muszkatołowej
- łyżka startego parmezanu, dziugasa, bursztynu lub innego sera tego typu do posypania

Makaron ugotować w dużej ilości osolonego wrzątku, tak, by nie był zbyt miękki, odcedzić, zachować kilka łyżek wody z gotowania. W tym czasie na dużej patelni zeszklić na maśle cebulę, pod koniec dodać rozgniecione lub posiekane drobno ząbki czosnku i smażyć krótką chwilę (30-60 s). Dodać szpinak (zamrożony rozmrozi się w trakcie smażenia), mieszać aż liście staną się wiotkie. Osolić, dodać pieprz i gałkę, dorzucić rozkruszony ser, zaczekać aż się roztopi. Wlać śmietankę, odparować krótką chwilę. Na szpinak wyłożyć makaron, wymieszać delikatnie, dodając wodę pozostawiona z gotowania. Przełożyć na talerze i posypać startym parmezanem.


  Mówię Wam - niebo na talerzu:)

14 komentarzy :

  1. To jest mój sprawdzony sposób na szybki i smaczny obiad, gdy nie mam pomysłu na nic innego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię taki makaron.
    Pyszne smaki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj jakoś nie miałem pomysłu na obiado kolację. W lodówce po raz pierwszy zagościł świeży szpinak. Długo się nie zastanawiałem robię ten właśnie przepis. Mam nadzieję że się nie zawiodę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam mały problem dodałam za dużo sera typu rokpol i jest troche za gorzki smak. Czy można coś na to poradzić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można spróbować dać trochę więcej śmietanki.

      Usuń
  5. Zawsze mam problem z wyborem śmietanki czy wybrać 12,18 czy 30. Proszę o podpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawsze mam problem z wyborem śmietanki czy wybrać 12,18 czy 30. Proszę o podpowiedź

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ze słodką 30 - jest najsmaczniej, najdelikatniej i najkaloryczniej.Jeśli nie byłoby kalorycznie - to mój faworyt. Kwaśna 12 czy 18 da wyraźny smak. Musisz spróbować i dokonać wyboru:)

      Usuń
  7. Pyszne uwielbiam ten makaron :-)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */