środa, 25 czerwca 2014

Jak się robi zupę kalafiorową

Jest delikatna w smaku i lubiana nawet przez tych, którzy za kalafiorem nie przepadają. Czasem dorzucam do niej nieco pokrojonej, szparagowej fasolki, ale chyba wtedy nazwać należałoby ją jarzynową. Wywar do niej przygotowuję z warzyw i drobiu, ale można również pominąć mięso i zwiększyć ilość warzyw. Obowiązkowo dodana - łyżeczka masła - bardzo dobrze wpłynie na smak zupy. 



składniki ( na ok. 2 l zupy) : 

- 2 udka kurczaka lub tzw. porcja rosołowa czyli korpus (pozbawiony kupra)
- 3 marchewki
- 2 pietruszki
- pół selera
- pół pora
- pół cebuli opalonej do czarności nad płomieniem gazu lub na suchej patelni 
- 2 kuli angielskiego ziela, dwa listki laurowe
- pół dużego kalafiora
- 4-6 ziemniaków
- 3 łyżki śmietany
- pół łyżeczki mąki 
- siekana natka pietruszki lub koperku
- łyżeczka masła

Warzywa (oprócz ziemniaków i kalafiora) oraz mięso zalać zimną wodą, osolić i gotować aż będą całkowicie miękkie. Dorzucić pokrojone w kostkę ziemniaki i kalafiora podzielonego na nieduże różyczki. Kiedy i one będą miękkie, dodać śmietanę wymieszaną z mąką, wymieszać, nie dopuszczać już do zagotowania. Dodać masło i posiekaną zieleninę.

Mówię Wam - niebo na talerzu:)

12 komentarzy :

  1. Wczoraj też mieliśmy kalafiorową i poszła migusiem na jedno przysiądnięcie:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubie takie zupy:)przepis przypadl mi do gustu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ooo.. takiej zupy jeszcze nie jadłam! :)
    A kalafior uwielbiam, coś mi się wydaje, że byłaby moim hitem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziś właśnie robię i szukałam natchnienia . Dziękuję . :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziś właśnie robię i szukałam natchnienia . Dziękuję . :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A mnie od przepisu odrzuca ilość tłustych oczek na zdjęciu tej zupy... :/

    OdpowiedzUsuń
  7. Super przepis, wlasnie robie te zupke i czuje, ze bedzie wysmienita :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaka śmietana i czy należy ją z czymś wcześniej wymieszać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dowolna. Kwaśna, mniej kaloryczna 12%, 18% albo i nawet niekwaśna 36% . Z mąką. Podałam w przepisie.

      Usuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */