piątek, 13 czerwca 2014

Najlepszy koktajl truskawkowy

Dla mnie i przyjaciółki mej, której wczoraj koktajl podałam - pycha. Znalazłam go sobie na stronce Gotuj Zdrowo. Baardzo lubię znany powszechnie koktajl truskawkowy na bazie mleka i wydawało mi się, że pozostanie mym faworytem na zawsze. Ale to cudo na zdjęciach nie dość, że znakomite w smaku, to w dodatku zdrowe jak nie wiem co i odchudza! Odkąd zupełnie bez wysiłku zgubiłam 2 kilo tylko dzięki temu, że 2- 3 razy w tygodniu jem rozmaitości z kaszy jaglanej, stronkę Gotuj Zdrowo oglądam regularnie. Podstawą koktajlu właściwie jest świeży ananas. Pokrojony i zblendowany z truskawkami. Oraz uwaga - ugotowane siemię lniane, dzięki któremu napój ma bardzo przyjemną, aksamitną konsystencję. Wszystko razem ma milion witamin, oczyszcza jelita ze śmieci i przyspiesza przemianę materii. I boszszszsz - jakie to dobre! W oryginalnym przepisie jest dodatek bazylii. Pominęłam, bo to nie mój zestaw smaków.





składniki: 

- ok. 20 dkg truskawek
- świeży ananas
- 2 łyżki siemienia lnianego
- 1,5 szklanki zimnej wody
- ew. łyżka cukru lub ksylitolu, miodu czy syropu z agawy

Siemię lniane zalać szklanką wody i gotować 15 minut. Ananasa obrać ze skóry, wykroić twardy środek, pokroić w kostkę. Truskawki pozbawić zielonych szypułek. Wszystkie składniki zblendować, dodać wodę i ewentualnie dosłodzić. Schłodzić w lodówce.
  

Mówię Wam - niebo na talerzu :)

8 komentarzy :

  1. Na pewno smakuje cudnie! I jakie piękne pucharki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakiego blendera uzywasz? Kielichowego? Chodzi mi tez o firme:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Użyłam brauna z dużym pojemnikiem ( 1,5 l) z ostrzem tnącym, nie kielichowym, mam go od wczoraj:) Zwykła końcówka z ostrzami też się nada.

      Usuń
  3. smakuje pewnie tak jak wygląda- doskonale :)
    noemisoul.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Skoro mówisz,że najlepszy,to poproszę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny przydał by mi się teraz taki:)

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo pyszny koktajl ;) na pewno będę go robić częściej :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */