piątek, 18 lipca 2014

Szybkie ciasteczka owsiane z czekoladą

Chrupiące, zdrowe i banalnie łatwe, do przygotowania w pięć minut. Składniki należy wrzucić do miski i zmieszać. Przyjaciółka, na przyjęcie której ciastka przygotowałam, wcinała jedno za drugim, a sięgając po kolejne mówiła, że to już ostatnie. Jak ja kocham takie sytuacje:) Oprócz płatków owsianych i czekolady, ciasteczka zawierają mnóstwo zdrowych ziaren: siemię lniane, orzechy, słonecznik i nieco sezamu. I dwie garście suszonej żurawiny dla smaku i koloru. Gdyby ciastka zasmakowały dzieciom - piec je należy obowiązkowo, jak najczęściej. Dostarczają tylu dobrych składników, a wymagają bardzo małego nakładu pracy. Bardzo namawiam:) 



składniki: 

- półtorej szklanki płatków owsianych
- półtorej szklanki mąki (pszennej lub jaglanej )
- 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
- pół łyżeczki sody
- nieco więcej niż pół szklanki cukru (lub ksylitolu czy innego słodzidła)
- dwa jajka
- pół kostki stopionego masła lub pół szklanki oleju
- pół tabliczki białej i pół tabliczki mlecznej/gorzkiej czekolady
- 3/4 szklanki szklanki ulubionych ziaren: słonecznik, siekane orzechy, siemię lniane, sezam itp. 
- dwie garście suszonej żurawiny
- szklanka - półtorej zimnej wody

Piekarnik ustawić na 160 stopni. Duże blaszki wyłożyć papierem do pieczenia. 
Czekoladę pokruszyć lub posiekać na małe, 0,5 cm- 1 cm kawałki. Wszystkie składniki włożyć do dużej miski i wymieszać dużą łyżką. Wody wlać tyle, by masę łatwo można było mieszać, nie powinna być bardzo lejąca, raczej gęsta, Porcje ciasta wielkości dużego , włoskiego orzecha wykładać łyżką lub małą miarką porcjującą na blaszki, w odstępach 2-3 cm, ciastka nieco się rozleją. Piec ok. 12 -17 minut, do zrumienienia. Z termoobiegiem, jeśli dwie, trzy blaszki na raz, bez - każdą blaszkę pojedynczo. Ciastka po upieczeniu mogą być lekko miękkie, twardnieją podczas stygnięcia.        


 Mówię Wam - niebo na talerzu:)

16 komentarzy :

  1. znam i kocham :)
    zdrowe, z odrobiną słodkości.. idealne na piknik :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetnie wyglądają i piękna puszka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. apetyczne, mniam;-)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja łapka sama się wyciąga po te pyszne ciasteczka, choć zapewne nie ostał się ani jeden okruszek :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyszło mi 28 ciastek, u mnie z dodatkiem jagód goji zamiast żurawiny i w całości z gorzkiej czekolady, do tego jak zwykle poknociłam i wyszły większe i bardziej "puchate" niż tutaj, inaczej pewnie byłoby więcej z tylu składników, w każdym razie wszystkie rozeszły się w jeden dzień, pychota, na pewno zrobię ponownie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm, ciacha pierwsza klasa, super :D

    OdpowiedzUsuń
  7. A czym moge zastapic jajko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łyżką zmielonego siemienia lnianego zalanego dwiema, trzema łyżkami wrzątku.

      Usuń
  8. Właśnie zrobiłam, zapomniałam dodać jajek ;), ale też wyszły dobre, chociaż na mój gust za mało słodkie, więcej cukru spróbuję następnym razem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziś zrobiłem te ciastka, lecz trochę zmodyfikowałem i wyszły genialnie, trochę za mocno kruche, na krawędziach rozpadają się (tutaj trochę chyba więcej oleju lub jajek), ale w smaku są niesamowite.

    Modyfikacje:nie dodałem sody, dodałem 100g wiórków kokosowych, 2 łyżeczki siemienia lnianego, dwie łyżeczki aromatu waniliowego, 2 łyżeczki kakao (chyba przez to kakao takie kruche), dwie łyżeczki startej skórki cytrynowej. Reszta bez zmian

    Ogólnie kolejny Twój przepis wyszedł mi świetnie, dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwsza blaszka znika w zastraszającym tempie. Druga się piecze... Pyszne i zdowe. I w końcu dzieciaki wcinają ze smakiem płatki owsiane.
    Małe modyfikacje, gdyż zabrakło mi sody i żurawniny. Zamiast niej wrzucilam pól malego sloiczka wisienek.
    Nastepnym razem spróbuje z czekoladą gorzką.
    Pokłony za przepis. Na pewno często będą gościć na naszym stole.

    OdpowiedzUsuń
  11. mmmmmmm pyszne nie mialam czekolady ale nastepnym razem dodam, fantastyczny przepis

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */