wtorek, 2 września 2014

Gulasz z żołądków

Kiedyś bardzo nie lubiłam wszystkich tzw. podrobów. Zwłaszcza wątróbki. Dziś za nią przepadam, gulasz z żołądków też mi smakuje. Dorosłam - znaczy się. Na gulasz kupuję żołądki z indyka. Nie mają zbyt wiele kalorii i podobno są zdrowsze niż kurze. Taką oto informację wyczytałam na portalu Kobieta.pl : "(...) indyk nie uczula. Podobnie jak mięso z królika indyk nie alergizuje, dlatego to właśnie mięso indycze warto wprowadzać do diety małych dzieci. Zarówno mięso z indyka jak i kurczaka ma podobną zawartość białka i kaloryczność. Niestety kurczak hodowany na mięso żyje tylko 6 tygodni, żeby urósł w tak szybkim czasie potrzebuje więc wielu sztucznych wspomagaczy. Indyk rośnie za to 24 tygodnie i hodowany jest w lepszych warunkach. Ptaki te nie mogą żyć w ciasnych klatkach jak kurczaki, dostają tez mniej hormonów (...)"
Zatem kupuję żołądki z indyka. Myję je dobrze, wycinam żyłki i zgrubienia, obsmażam z cebulką i długo duszę, aż będą bardzo miękkie. Właściciele szybkowarów mogą skrócić czas przygotowania mięsa o połowę. Nie mam. Rozważam zakup. Póki co - duszę tradycyjnie. Bardzo smaczny obiad.



składniki  ( na ok. 3-4 porcje) : 

-  80 dkg żołądków drobiowych
- duża cebula
- mała marchewka
- 2 łyżeczki słodkiej papryki
- duża szczypta ostrej papryki
- duża szczypta pieprzu
- liść laurowy
- 3-4 kulki ziela angielskiego
- 3-4 kulki czarnego pieprzu
- łyżeczka majeranku
- sól do smaku ( u mnie zwykle ok. łyżeczki)
- dwie łyżeczki mąki
- łyżka, dwie oleju lub smalcu
- koperek lub natka pietruszki

Żołądki dobrze umyć, wyciąć ewentualne zgrubienia czy żyłki. Pokroić w paski ) ok. 0,5 cm, cebulę w drobną kostkę. W dużym rondlu lub na głębokiej patelni rozgrzać połowę tłuszczu i wrzucić słodką i ostrą paprykę. Smażyć chwilę mieszając, by przyprawy uwolniły aromat. Dodać cebulę, smażyć do lekkiego zezłocenia.Wrzucić mięso, zalać całość szklanką wody, dodać pozostałe przyprawy i dusić pod przykryciem do miękkości (zwykle ok. godziny, półtorej). Pod koniec duszenia dodać małą marchewkę pokrojoną w cienkie plastry, zaczekać aż będzie miękka. W trakcie duszenia należy uzupełniać ilość wody. Na osobnej patelni rozgrzać pozostały tłuszcz i kiedy będzie gorący- dodać mąkę i smażyć do jej zbrązowienia. Dodać zasmażkę do mięsa, wymieszać, spróbować czy danie jest wystarczająco słone i ostre. Całość posypać posiekaną natką pietruszki lub koperku.


     Mówię Wam - niebo na talerzu:)

20 komentarzy :

  1. Ja nie przepadam, ale u mnie w domu uwielbiają ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo cieszy moda na podroby, bo "piąta ćwiartka" jest bardzo smaczna, a jeśli chodzi o drobiowe podroby, to nie tylko indyk jest godny polecenia, ale i gęś oraz kaczka.

    PS Pięknie Ci wyszły zdjęcia gulaszu - to sztuka apetycznie ukazać tego typu danie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tysiąc przepisów w necie, ten jeden tutaj spełnia gulaszowe wymogi (najpierw papryka i cebula - papryka da specyficzny smak, cebula się rozpłynie) więc z niego skorzystam ;)
    Pozdrav

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis super, prawdziwe "niebo w gębie,,.Wlasnie zrobilam i jestem zachwycona. Wejdzie na stale do mojego menu dla rodzinki. Bardzo dziekuje i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciesze się, pozdrawiam również:)

      Usuń
    2. Problem w tym, że w/w fotka nie może przedstawiać gulaszu o którym mówisz

      Usuń
  5. Uwielbiam żołądki drobiowe. I przyznam że często je robię korzystając z różnych przepisów. Dziś wypadło na Twój i przyznam ,że podbił moje kubki smakowe :) podsmażenie papryk następnie cebulki i żołądków, był genialny.
    Powodzenia w dalszych inspiracjach kuchennych .Wszystkiego dobrego i smacznego życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Prawdziwe niebo na talerzu. Ja dodalam jeszcze popryczki ostre pod koniec tuszenia :) bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam wczoraj na obiad i myślałam,że będzie na dzisiaj - dzisiaj muszę wymyślać coś innego bo nic nie zostało;)
    nic dodać , nic ująć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zastanawiam się czy można zabielić ten gulasz i podawać z kaszą? Jak myślicie będzie dobre? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet lepiej niż dobre :) wyszło super. Uwielbiam przepisy z Twojego bloga są naprawdę świetne :)

      Usuń
    2. ale dodaj 1-2 łyżki tłustej śmietany 30-36%, a przed gotowaniem sparz żołądki i odetnij te białe twarde części z zewnętrznej części żołądka, które widać na obrazku.

      Usuń
    3. Uwielbiam te białe części:)

      Usuń
  9. ja tylko zwrócę uwagę iż w składnikach jest koperek, a w przepisie już podałaś szczypiorek.. niby nic ale dostrzegłem :) Co do smaku jeszcze nie wiem ponieważ gotuje się dopiero 15 minut. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A na pierwszy rzut nie napisałam czego 80 dag. Niby oczywiste:)
      pozdrawiam;)

      Usuń
  10. Bardzo dobry przepis. Odkąd go znalazłam gotuję często i muszę przyznac że Rzymie uwielbiają !!!! Dziękuje bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam ten przepis :* moglibyśmy z mężem jeść codziennie :) Bardzo dziękuję!!!!!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */