poniedziałek, 13 października 2014

Kruche ciasteczka kukurydziane

Do masy ciasteczkowej dodałam ziarenka sezamu, mają też chrupiący, sezamowy wierzch. Można posypać je cukrem lub posiekanymi orzechami lub nie posypywać ich niczym. Zwyczajne,domowe, kruche herbatniki o maślano -waniliowo- sezamowym smaku. Najlepiej przechowywać je w metalowej, szczelnej puszce, by nie zwilgotniały.


  składniki: 

- 1,5 szklanki mąki kukurydzianej
- 1 szklanka mąki pszennej ( można w całości użyć mąki kukurydzianej, ciasto trzeba wtedy obficiej podsypywać przy wałkowaniu )
- 150 g zimnego masła
- trzy żółtka
- nieco więcej niż pół szklanki cukru lub ksylitolu
- kilka kropli ekstraktu wanilii lub łyżka cukru waniliowego
- 3 łyżki sezamu plus łyżka, dwie do panierowania wierzchu
- łyżka, dwie zimnej śmietany lub jogurtu

Masło pokroić na kawałki, dodać pozostałe składniki i szybko zagnieść ciasto. Jeśli będzie klejące, dodać nieco więcej mąki, jeśli zbyt twarde, łyżkę śmietany lub jogurtu. Ciasto zawinąć w folię i odłożyć do lodówki na godzinę. Rozwałkować na podsypanym mocno mąką blacie lub stolnicy, można też rozwałkować ciasto między kawałkami folii spożywczej. Wykrawać ciastka dowolną foremką, każde  panierować w sezamie dociskając dłonią, by ziarenka się przykleiły. Układać na blaszkach wyłożonych papierem do pieczenia. Włożyć do piekarnika rozgrzanego do 160 stopni. Piec ok. 15 - 20 minut z termoobiegiem, aż ciastka lekko się zrumienią. Bez termoobiegu piec blaszki pojedynczo, w temperaturze 170 st.

    
Mówię Wam - niebo na talerzu:)
 

16 komentarzy :

  1. mąkę kukurydzianą mam w domu więc w końcu ją zużyje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O właśnie, mam nadmiar mąki kukurydzianej :) Ciasteczka wyglądają bardzo smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mają piękny kolor! Jestem bardzo ciekawa ich smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę wypróować, akurat mam mąkę kukurydzianą :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglądają pysznie i jaki ładny kolor ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. już po zdjęciach widać, że ciasteczka są idealnie krucheee <3
    wiedziałaś jak mnie zachęcić do słodkiego!

    OdpowiedzUsuń
  7. Do herbatki w te pochmurne dni idealne :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiem ,czy autorzy powyższych wpisów już próbowali ciasteczek,ja własnie je upiekłam i już jadłam !Pyszne!!!!
    Polecam tym bardziej ,że przepis genialnie prosty.I z wielką rozkoszą spróbuję kolejnych receptur:}Pozdrawiam noworocznie-fanka bloga Danka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajnie, że napisałaś. Zapraszamy częściej:)

      Usuń
  9. Upiekłam ze szklanką mąki qqrydzianej, 1,5 pszennej razowej, cukrem trzcinowym i śmietana. Są słodziutkie, mięciutkie i pyszne. Dzięki za przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wg mnie zdecydowanie za słodkie choć dodałam tylko pół szklanki cukru. Do gorzkiej herbaty lub kawy mogą być.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ok. ilu sztuk ciasteczek wychodzi z przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pamiętam dokładnie, ale zdaje się , że ok. 30 - 40 .

      Usuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */