środa, 5 listopada 2014

Czekolada na gorąco. Jak zrobić prawdziwą czekoladę do picia ?

Jeśli ktoś zrobi ją sam choćby raz, już nigdy nie kupi gotowca "z papierka". Ważna jest czekoladowa jakość. Dla dorosłych najlepiej by była gorzka lub pół na pół z mleczną i dobrej firmy, nie warto oszczędzać. Czekoladę pije się od święta i przy specjalnych okazjach, w niewielkich ilościach, bo o ile nie ma się problemów z niedowagą to... od święta:) Trzeba kupić tabliczkę o wysokiej zawartości kakao, przynajmniej 50 %. Niech to będzie chociaż "jedyna" czy "wedlowska" albo inne, znanych firm. Dzieciom proponuję ten sam przepis z mleczną tabliczką, no może plus dwie kostki gorzkiej, dla podkreślenia zawartości czekolady w czekoladzie. Można przygotować ją na śmietance, śmietance zmieszanej z mlekiem lub na samym mleku. Niektórzy uważają, że tylko ta na śmietance to prawdziwy raj dla podniebienia, a reszta nie może nazywać się czekoladą. Należy próbować różnych wersji, by odnaleźć najlepszy dla siebie wariant. Ta na śmietance jest dla mnie zbyt gęsta i ciężka. Nie dałam rady wypić kilku łyków. Mleko o zawartości tłuszczu 3,2% jest idealne. Dla puszystości, spieniłam je małym "bzyczkiem", można go kupić za kilka złotych w niefirmowych sklepach, bardzo przydatna rzecz. Oczywiście spienianie nie jest konieczne, ale daje miły dla podniebienia efekt. Do gorącej czekolady dodaję szczyptę chilli (bo jeszcze bardziej podkręca czekoladowość i przemianę materii, mocniej rozgrzewa), łyżeczkę cukru waniliowego, pomarańczowego ekstraktu czy cynamonu. Ambrozja.




 składniki na jedną dużą lub dwie małe porcje ( kubek 200 ml lub dwie filiżanki) 

- 50 g (pół tabliczki) gorzkiej czekolady (można połowę zastąpić mleczną) 
- 130 ml mleka ( lub 100 ml mleka i 30 ml słodkiej śmietanki)
- kilka kropli esencji waniliowej lub pomarańczowej
- szczypta chilli lub/i cynamonu

W rondelku mocno podgrzać mleko ze śmietanką. Dodać połamaną na kostki czekoladę. Podgrzewać mieszając porządnie, do zagotowania. Od razu zdjąć z ognia, dodać przyprawy. Można spienić spieniaczem do mleka, chwilę na dole naczynia, potem na górze. Przelać do kubka lub filiżanek.


Mówię Wam - niebo na talerzu:)
        

22 komentarze :

  1. Uwielbiam taką mocno czekoladową, gęstą z dodatkiem chilli, dam za nią wszystko ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. też nie lubię takiego gęstego gluta;)

    OdpowiedzUsuń
  3. robię bardzo podobnie, taka czekolada jest po prostu najlepsza. Nawet w kawiarniach pytam czy czekolada jest z proszku i niestety często jest.... a przecież tak łatwo zrobić doskonałą czekoladę!

    OdpowiedzUsuń
  4. o matko.. o matko.. tyle czeko w jednym kubku.. :)
    Dzięki za rady! :) na pewno skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wowo! Świetny przepis (mam taką nadzieję) dlatego dzisiaj sprawdzę

    OdpowiedzUsuń
  6. Polecam spróbować czekoladę do picia zrobioną z kuwertury, np. takiej jak tutaj: http://www.galeriaslodyczy.pl/kp,0,171/czekolada-do-fontann-barry-callebaut---kuwertura-deserowa.html

    Wystarczy wsypać do kubka nieco pastylek, zalać gorącym mlekiem (ewentualnie jakieś dodatki), mieszamy, mieszamy i mieszamy... i pijemy! Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam z mlekiem i czekoladą 32% ( innej nie miałam). Jak dla mnie bardzo słodka, ale dobra. Osobiście wolę kakao w proszku :')

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie zrobiłam taką czekoladę mężowi i siostrze i byli zachwyceni 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Pycha, pycha, pyszotka :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cześć, wypróbowałam Twój przepis. Moja słodka relacja na https://tahealfood.wordpress.com/2015/12/09/czekolada-na-goraco/ :) Zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepis pyszny;-) Mam jednak pytanko. Uwielbiam czekoladę pić jednak ostatnio mam duże kłopoty po spożyciu mleka. Próbowałam z mlekiem kokosowym i ryżowym niestety nie ten smak. Czy może Ktoś próbował z innym mlekiem i było OK?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zostaje jeszcze do spróbowania sojowe albo bez laktozy.

      Usuń
    2. Mleko kozie jest idealne,nie alergizuje,na roślinnym to nie ten smak niestety.

      Usuń
  12. Mmmmm polecam czekoladę z http://www.espressoart.pl/producer/caffe,diemme-11.xhtml niebo!

    OdpowiedzUsuń
  13. Po przeczytaniu posta bezapelacyjnie jutro będę pic czekoladę litrami <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Rewelacja! Ja uzylem domowej produkcji czekolady bez cukru. Pycha! Polecam

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzięki za przepis. Zrobiłam na mleku, po zagotowaniu dałam dwie krople aromatu waniliowego i dodałam trochę śmietany 30 % i jest bardzo dobre :) Pozdrawiam AnKa

    OdpowiedzUsuń
  16. Mniam, aż chyba nie patrząc na godzinę pójdę taką sobie przygotować na dobry sen :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */