środa, 26 listopada 2014

Szybkie kokosowe ciasteczka owsiane. Kokosanki owsiane

Najłatwiejsze ciastka, naprawdę. A zwolennicy kokosanek będą w siódmym niebie. Ciastka robi się w ekspresowym tempie i nie potrzeba do nich absolutnie żadnych umiejętności kulinarnych, wystarczy zmieszać składniki. Są chrupiące, delikatne i bardzo smaczne. Najlepiej nakładać porcje ciasta na blaszkę jak najcieńszą warstwą, wtedy chrupkość jest bardziej spektakularna:) Po wyjęciu z piekarnika wydają się miękkie, ale chwilę później sztywnieją jak trzeba. Bardzo udany wypiek.






składniki ( na ok. 20 szt) : 

- półtorej szklanki płatków owsianych
- 100 g wiórków kokosowych
- 100 g rozpuszczonego masła
- 2 jajka
- 2 łyżki mąki (pszennej, owsianej, jaglanej lub z amarantusa)
- 4 łyżki cukru, ksylitolu lub miodu
- ew. 2 -3 łyżki wody lub mleka

Wszystkie składniki wymieszać łyżką w misce. Gdyby masa była zbyt twarda, dodać łyżkę, dwie wody lub mleka. Piekarnik rozgrzać do 160 st. Blaszki wyłożyć papierem do pieczenia. Łyżką nakładać porcje ciasta wielkości dużego orzecha włoskiego i spłaszczać mocno dłonią formując okrągły kształt. Piec z termoobiegiem  dwie blaszki na raz, ok. 15- 20 minut, bez termoobiegu pojedyncze blaszki nieco dłużej, do zrumienienia się ciastek. Wyjąć i studzić na kratce.



   

Mówię Wam - niebo na talerzu:)

18 komentarzy :

  1. Owsiane kokosanki-to musi być poezja. Porywam parę do herbatki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A proszszszsz, chętnie się podzielę:)

      Usuń
  2. Nie nadążę z pieczeniem,dziś chciałąbym zrobić Twoje jaglane,a tu już kolejna pyszna propozycja:)

    OdpowiedzUsuń
  3. na pewno zrobię,tylko masło zastąpię olejem kokosowym:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale cudne kokosanki- w takim zdrowszym wydaniu! :) zachęcam do wzięcia udziału w konkursie :) http://foodmania-przepisy.blogspot.com/2014/11/uwaga-konkurs-swiateczny.html

    OdpowiedzUsuń
  5. pięknie przedstawione ciasteczka :) niedługo chyba będę robić je dla mikołaja i może skorzystam z tego przepisu?
    minimalist-only.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. kokosanki, uwielbiam, po prostu uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. uuuuwielbiam kokosowe ciacha! BOMBA!

    OdpowiedzUsuń
  8. Podobają mi się, takich kokosanek jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jako fanka kokosowych smaków jestem w siódmym niebie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobiłam , upiekłam. Zapachniało w całym domu. Bardzo dobre. Doszliśmy do wniosku,że następnym razem dodamy coś kwaśnego. Może żurawinę?

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie wyjęłam wyjęłam piekarnika i spróbowałam. Są po prostu pyszne :) właśnie o ten smak mi chodziło kiedy szukałam przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy można tu dodać mąkę kokosowa zamiast przennj ??

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy można tu dodać mąkę kokosowa zamiast przennj ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie robiłam, ale spróbowałabym:)

      Usuń
  14. Świetne są :-)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */