poniedziałek, 12 stycznia 2015

Łatwe ciasto marchewkowe

Ciasto marchewkowe to znana sprawa. Smak marchewki nie jest wyczuwalny ale nadaje słodyczy i wilgotności. Przepis na ciasto marchewkowe z żurawiną jest bardzo prosty. Trzeba zetrzeć marchewkę, ubić jajka i zmieszać składniki, ot, i cała filozofia. To ciasto z żurawiną i rodzynkami. I garścią posiekanych orzechów. Uproszczony, bo bez kremu, który często towarzyszy ciastu. I jeszcze... Do wymieszanej masy zapomniałam dodać tłuszczu. Zwykle, marchewkowe ciasto raczę rozpuszczonym masłem lub olejem (dobry przepis na marchewkowe ciasto z kremem tutaj) Wydawało mi się, że bez jego udziału mogłoby być sucho. A tu nic podobnego. Placek jest wilgotny i bardzo, bardzo dobry. No i ma sporo mniej kalorii:) Przygotowanie całości zajęło mi 10 minut. Czas pieczenia odliczam, przecież piecze się bez mojego udziału. Szybkie, łatwe i bardzo smaczne ciasto. Jedno z moich ulubionych. 




składniki ( na małą keksówkę, ok. 25x11 cm) : 

- 4 duże jajka ( lub 5 małych)
- pół szklanki cukru (ok 120 g) 
- 2 szklanki mąki pszennej (może być pół na pół z razową) 
- ok. 200 g marchwi startej na drobnych oczkach tarki
- łyżeczka sody oczyszczonej
- ok. 100 g suszonej żurawiny
- 50 g rodzynek
- garść posiekanych, ulubionych orzechów
  ew. cukier puder do posypania

Piekarnik ustawić na 170 st.
Całe jajka ubić w dużej misce z cukrem, na jasną, pienistą masę. Do masy jajecznej dodawać po łyżce marchewki, mieszając bez użycia miksera, by piana nie opadła. Dodać żurawinę, rodzynki i orzechy. Mąkę przesiać z sodą, wmieszać porcjami do masy. Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia lub wysmarować masłem i wysypać bułką tartą. Przelać ciasto do formy i wstawić do całkowicie rozgrzanego piekarnika. Piec ok. 40 minut. Patyczek wyjęty z ciasta po upieczeniu powinien być suchy. Studzić ok. pół godziny w lekko uchylonym piekarniku, wyjąć z formy na metalową kratkę.
Wystudzone ciasto oprószyć przez sitko cukrem pudrem.
   

   Mówię Wam - niebo na talerzu :)

16 komentarzy :

  1. Marchewkowe-ulubione. Pięknie Ci wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ulubione mojego syna,zjada każde marchewkowe:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczne ciacho! Bardzo apetyczne zdjęcia! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje ulubione ciacho, nie ma sobie równych :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ojj zapisuję do zrobienia! genialny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciągle obiecuję sobie, że zrobię ciasto marchewkowe i na tym się kończy...Twoje wygląda przesmacznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób, bezwysiłkowe, nie starzeje się zbyt szybko, no dobre jest...:)

      Usuń
  7. Hmmm a ja żałuję, że nie dałam żadnego tłuszczu. Sam przepis ok, ale ciasto wyszło mi suche i u mnie nie widać marchewki. Połączyła się z innymi składnikami. Ale w sumie oki, tylko następnym razem dodam trochę oleju :)

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie też nie było widać marchewki, ale suche to też nie było, może dlatego że moja marchewka była bardzo soczysta. Brak w tym cieście tłuszczu jak dla mnie jest zaletą:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomysł na jutro :) Marchewka już trafiła na listę zakupów :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasto wyszło super, zaskakuje mnie brak w nim tłuszczu, ale dzięki temu mogę jeść i nie liczyć kalorii. Zamiast orzechów dodałam pestki słonecznika :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciasto marchewkowe, a nie smakuje jak marchewkowe. Według pewnego smakosza - wygląda jak keks. Załączam zdjęcia z dzisiejszego śniadania:
    https://drive.google.com/folderview?id=0BzH6GhTAnjHRfmVmeDhuR3cyX0YwWkJEUjdXdnBqc3NBWjYtdmZCcUxXYnd3YWtIN2NnUnc&usp=sharing

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ładne! Pozdrowionka:)

      Usuń
    2. Dziękuję za inspirację :)

      Usuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */