wtorek, 27 stycznia 2015

Szybkie ciasto bananowe. Mocno czekoladowe, łatwe ciasto

Czekoladowe, wilgotne i błyskawiczne w wykonaniu. Najlepiej mieć w domu bardzo dojrzałe banany, mogą być takie z poczerniałą skórką. Przepis jest banalny. Blendujemy składniki mokre, mieszamy suche. Łączymy całość w komplet i do piekarnika. Mocno czekoladowe, wilgotne ciasto "przydasię" na środek tygodnia i do niedzielnej kawy z przyjaciółmi. Wyjdzie każdemu, nawet tym, co narzekają na swoje nieumiejętności kuchenne. Albo zwyczajnie im się nie chce dokonywać rzeczy skomplikowanych. Mnie się dzisiaj zupełnie nie chce. Ale ciasto na spotkanie mam:)

p.s.  Nie wszystkie czynności umiem dokładnie opisać.  I receptury wydawałby się wtedy długie i skomplikowane. Czasem na pytanie - "jak wyłożyć formę papierem do pieczenia" odpowiedź właściwa - jak umiesz najlepiej. Za każdym razem robię to trochę inaczej. Jeśli tego nie opisałam, oznacza to, że moim zdaniem sposób nie ma większego znaczenia. Pozostawiam w tym zakresie obszar do twórczości wykonawcy. Oczywiście na każde pytanie bardzo chętnie odpowiadam również - jak umiem najlepiej i lubię to robić. Ale najważniejsza rzecz - należy w kuchni mieć dobre nastawienie i się bawić. Najgorsze co może się zdarzyć - może się nie udać. To niezbyt kosztowna lekcja i nie ma się czym przejmować. Bez spinki - wychodzi większość rzeczy, mnie się udaje czasem za pierwszym, czasem za drugim a biszkopt bez proszku to za dwunastym razem. Ściskam mocno i życzę dobrej zabawy w kuchnię:)

   



składniki ( na małą keksówkę ok. 10x25 cm) : 

- dwa mocno dojrzałe banany ( mogą być z poczerniałą skórką) 
-  3/4 szklanki ( ok.160 ml) ciepłego mleka
- 1/4 szklanki stopionego masła lub oleju
- 2 jajka

- szklanka mąki ( 170 g) 
- 4 czubate łyżki ciemnego kakao
- 2/3 szklanki cukru ( 180 g) 
- kilka kropli esencji waniliowej lub łyżka cukru waniliowego
- 1/3 łyżeczki sody oczyszczonej
- 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
- dwie garście ulubionych bakalii ( u mnie żurawina i rodzynki)  

polewa:

- pół tabliczki gorzkiej czekolady (przynajmniej 50 % zawartości kakao)
- łyżeczka masła
- 3 łyżki gorącego mleka.

Piekarnik ustawić na 180 st., formę wyłożyć papierem do pieczenia lub wysmarować masłem i wysypać tartą bułką. Banany pokroić i mocno zblendować w wysokim naczyniu. Dodać wszystkie mokre składniki: mleko, masło lub olej, jajka, zmiksować na jednolitą masę. Wszystkie składniki suche - mąkę, kakao, cukier, sodę i proszek zmieszać w dużej misce. Dolać do nich masę z bananami, bakalie i całość wymieszać krótko łyżką (nie mikserem) ale nie bardzo porządnie, mogą pozostać grudki. 
Przelać do formy i wstawić do całkowicie nagrzanego piekarnika. Piec ok. 40 - 50 minut, patyczek od szaszłyka wsadzony do ciasta musi być po wyjęciu suchy, nieoklejony. 

Czekoladę połamać na kawałki, wrzucić do małego rondelka lub miseczki, podgrzewać nad naczyniem z gotująca się wodą. Dodać masło, mleko, mieszać do połączenia składników. Gdyby polewa była zbyt gęsta, dodać więcej mleka.  



Mówię Wam - niebo na talerzu:)

131 komentarzy :

  1. jakie bogactwo czekolady, musi świetnie poprawiać humor;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale apetycznie wygląda :) To zdecydowanie moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie siedzi w piekarniku! Bałam się, że się nie zmieści do mojej keksówki, a mam nawet większą, ale póki co nic nie wypływa ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. W sobotę piekę, wygląda obłędnie:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. oj te banany muszą dodawać ciastu niezwykłej wilgoci! bardzo lubię takie ciacha, szkoda tylko, że mam w domu bananofoba ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mu nie powiesz, może nie poczuje:)

      Usuń
  6. Ja kiedyś na czyiś urodzinach jadłem tort bananowy był przepyszny. Uważam, że owoce w cieście to super połączenie, a takie ciasto jak zostało tu przedstawione to jadłbym i jeszcze pewnie wziął bym dokładkę. Fantastyczny pomysł gratuluję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ma piękny kolor i cudowną konsystencję, musiał smakować bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszne i proste. Wilekie dzieki za te przepisy!

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy można zrobić to ciasto w formie muffinek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie robiłam, ale wydaje mi się, że można.

      Usuń
    2. moje muffiny wlasnie sa w piekarniku :) mmmm smakowalam surowe ciasto i już mi slinka cieknie :D pozdrawiam! i dziekuje za przepyszny przepis! :)

      Usuń
  10. właśnie siedzi w piekarniku, nie mogę się doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Siedzi w piekarniku :-) już sama masa była pyszna więc ciasto będzie mistrzostwem :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Piekłam w prodiżu, nieco dłużej niż 50 minut. Czy to ciasto jest rzeczywiście takie jakby mokre? Zastanawiam się czy jest upieczone, ale brzegi odeszły od brytfanki piekło się prawie godzinę więc mam nadzieję, że ono po prostu ma taką konsystencję ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piekłam w prodiżu, nieco dłużej niż 50 minut. Czy to ciasto jest rzeczywiście takie jakby mokre? Zastanawiam się czy jest upieczone, ale brzegi odeszły od brytfanki piekło się prawie godzinę więc mam nadzieję, że ono po prostu ma taką konsystencję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jest upieczone, ma taką konsystencję.

      Usuń
  15. Niestety mój piekarnik obecnie działa wyłącznie w funkcji termoobieku lub grzania wyłącznie z góry. Czy zmienić temperaturę i czas pieczenia ciasta? Zakładam, że przynajmniej częściowo będę piekła przykryte, żeby nie wyschło...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy termoobiegu zmniejszyłabym temperaturę do 160 st.

      Usuń
  16. Czy można dodać do ciasta surowe jabłko pokrojone w kostkę czy będzie się kłócić z bananami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem. Smakowo pewnie byłoby ok, ale nie wiem czy nie zmierzy to w kierunku zakalca. Opisz, jak poszło.

      Usuń
    2. Czy te suche skladniki mozna zmiksowac z mokrymi czy mieszac lyzka?

      Usuń
    3. Lepiej mieszać łyżką. Nie bardzo porządnie.

      Usuń
  17. A jaka proporcja składników na blaszkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jakiej wielkości? Podałam proporcje na małą keksówkę.

      Usuń
  18. Wypróbowałam i przepis umieściłam na moim blogu:) bo wyszło pyszne

    OdpowiedzUsuń
  19. Genialne, wspaniałe, rzeczywiście mocno czekoladowe! Chyba nie jadłam lepszego ciasta! Wyszło znakomicie, mimo, że jestem początkująca i dopiero przeżywam swoje wzloty i upadki cukiernicze:) Bardzo dobry przepis. Wszystkim znajomym smakowało. Mąkę zwykłą zamieniłam tylko na orkiszową pełnoziarnistą, z uwagi na dietę. Polecam i zamierzam wypróbować inne przepisy z tej strony:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam jak najczęściej:)

      Usuń
    2. A ta make orkiszową zachowała świata w takiej samej proporcji? Też chcę zamienić :)

      Usuń
  20. Mógł by ktoś podać proporcje na dużą blaszkę? Wole sama nie eksperymentować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba zmierzyć blaszkę. Pewnie należy podwoić albo potroić ilość składników. Zmierz i napisz.

      Usuń
  21. Niedobre. Zupełnie bez smaku. Wszystko zrobiłam zgodnie z przepisem. Nie jest to pierwsze moje ciasto w życiu. Zupełna porażka szkoda czasu i produktów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba było sobie sypnac więcej cukru. Bo widać że koleżanka słodka dupka....

      Usuń
  22. Bardzo dobre, szybkie , łatwe, zawsze wychodzi i mega czekoladowe. Cała rodzina je pokochała.

    OdpowiedzUsuń
  23. Właśnie upiekłam ciasto, zamiast papieru wysmarowałam masłem i posypałam bułką tartą, więc brzegi mam bardzo chrupiące. Środek ciasta jest jednak bardzo ciemny i mokry, a piekłam prawię godzinę. Ciasto trochę urosło, ale nieznacznie, wierzch pękł w dwóch miejscach, ale obawiam się czy nie wyszedł zakalec?? Patyczek był suchy jak sprawdzałam, ale ciasto w środku jest mało puszyste i klejące :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest ciasto, które jest dość klejące i mokre. I niezbyt puszyste. Wszystko wydaje się być jak należy. Taka jego uroda.

      Usuń
  24. Ciasto pyszne. Pieklam z podwojnej ilosci skladnikow w niewielkiej ok. 25x25 blaszce. Dodalam rodzynki i groszki czekoladowe. A na polewę wysypałam płatki migdalow. Wyszlo fajnie:-) dziękuję za inspirację:-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Czy moge zastąpić cukier jakimś PŁYNNYM słodzidlem, np miodem lub syropem klonowym?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się że tak. Nie ma tu ucierania , zatem powinno wyjść.

      Usuń
  26. Zrobiłam ��pycha ��!!

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny przepis! Właśnie zrobiłam swoje ciasto bananowe, które wyszło pyszne, a doświadczoną kucharką nie jestem. :-) Nie miałam sody, ale dodałam odrobinę więcej proszku do pieczenia (czy soda była konieczna?). Użyłam też nieco większej foremki, bo wydawało mi się, że masy jest dużo.

    Pozdrawiam i dziękuję za przepis. :-)
    Maag

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro urosło, to niekonieczna:) Pozdrawiam również:)

      Usuń
  28. Mnie również nie smakuje... wygląda ładnie, ale w smaku tak strasznie nijaki, że szkoda czasu...

    OdpowiedzUsuń
  29. sredniawka, ale moze cos spieprzylam?

    OdpowiedzUsuń
  30. Dzisiaj robię, dam znać jak poszło. :)
    Pozdrawiam, Alicja z
    http://okiem-barwnej-poetki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. w którym miejscu wsadza się bakalie? nie ma o tym mowy w opisie.

    OdpowiedzUsuń
  32. Ciasto zjadliwe ale malo bananowe, pomimo dodanych pokrojonych cząstek bananowych. Ale wykonanie szybkie i proste. Olka

    OdpowiedzUsuń
  33. Zrobiłam i... PYCHA!!! "Bananowość": wystarczająca jak dla mnie, wyczuwalna w tle. Ilość faktycznie na keksówkę jak opisano. Podobne do murzynka ale szybsze. Piekłam w upale i nie zdążyłam się "zagotować". Przez moment zgubiłam przepis i neta wertowałam nerwowo w poszukiwaniu ale...JEST, będą powtórki. Ja polecam. Asia

    OdpowiedzUsuń
  34. Jeszcze dodam a propos: "całość wymieszać krótko łyżką (nie mikserem) ale nie bardzo porządnie, mogą pozostać grudki": ja jednak potraktowałam masę mikserem na wolnych obrotach, grudki mnie nie przekonały. Asia

    OdpowiedzUsuń
  35. Piekła ponad godzinę a w środku ciasto mokre. Wygląda na zakalec. Szkoda, bo w smaku pyszne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest mokre ciasto, w rodzaju brownie:)

      Usuń
  36. Witam. Załóżmy że szklanka ma 250 ml, więc 125 ml to nie będzie 3/4 szklanki, tylko 1/2...albo coś źle liczę
    Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Siedzi w piekarniku, jestem dobrej myśli że wyjdzie. Zrobiłam małą modyfikację, jednego banana pokroiłam w kostkę i dałam pół na pół masła z olejem, mam nadzieję że się przez to nie popsuje :)

      Usuń
  37. Czy można go zrobić w kształcie koła?

    OdpowiedzUsuń
  38. Najpierw byłam dobrej myśli, wszystko wykonałam jak należy. Niestety ciasto okazało się klapą...
    A konkretnie okazał się zakalec, jest mi z tego powodu przykro no ale trudno...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno zakalec? To jest mokre ciasto w rodzaju brownie, zatem może nie? :) Na pociechę, dziś piekłam chleb, milionowy raz, wyszedł płaski jak naleśnik. Czasem takie historie w kuchni się zdarzają:)

      Usuń
    2. Nie tylko u Ciebie, u mnie również zakalec mimo, że wszystko robiłam zgodnie z przepisem. Być może więc autorka nie powiedziała o jakimś szczególe, który jednak jest ważny?

      Usuń
  39. Mam pytanie co to znaczy "ciepłe" mleko?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ok. 30 st. Nie z lodówki i nie gorące.

      Usuń
  40. Zrobiłam dzisiaj, jak dla mnie rzecz idealna <3
    Prościutkie w wykonaniu, wilgotne i super czekoladowe :)
    Minimalnie zmieniłam wykonanie, zamiast bakalii wsypałam trochę słonecznika, żeby było czuć coś 'chrupkiego' w środku i banan zamiast zmiksować pokroiłam na malutkie kawałki :)
    podsyłam link do zdjęcia mojego wykonania :*

    https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/11420851_442554709270071_1533956443_n.jpg

    OdpowiedzUsuń
  41. rewelacja, właśnie wyjęłam z piekarnika :D tylko trochę dłużej piekłam

    OdpowiedzUsuń
  42. Przepis w sam raz dla mnie - prosty, a efekt palce lizać. Właśnie robi furorę na imieninowym biurku. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja dałam 3 banany i trochę mniej kakao. Boskie! Mokre, treściwe, zakalcowate, ale ja takie lubie. :-) Ja bym to nazwała babanowe brownie. Dzięki za przepis i inspirację. :-)

    OdpowiedzUsuń
  44. Wyszło identyczne, smakuje świetnie;)

    OdpowiedzUsuń
  45. Jestem na diecie bezcukrowej (ale owoce mogę). Czy jeśli nie dam cukru do ciasta, to muszę dać więcej mąki, żeby ilość produktów sypkich się zgadzała? Czy cukier zastąpić innym sypkim produktem? Będę wdzięczna za szybką odpoiwedź, bo ciasto chciałam na święta jeszcze zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie musi zgadzać się ilość sypkich produktów, dla słodyczy można spróbować dać siekane drobno suszone morele i garść zblendowanych daktyli. Pozdrawiam:)

      Usuń
  46. Robię właśnie kolejny raz, ciasto robi furorę wśród moich dzieci 😊 g

    OdpowiedzUsuń
  47. A ja właśnie zrobiłam, dałam 3 banany, zrezygnowałam z proszku na rzecz sody - 1 łyżkę (płaską), wyrosło ładniutkie, wilgotne w środku, pycha. Fantastyczny przepis, dziękuję. Wszystkiego dobrego w nowym roku.

    OdpowiedzUsuń
  48. Super przepis i pyszne ciasto. Tak jak w tytule, szybkie, mocno czekoladowe i łatwe. Efekt zachwyca :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Nie mogłam się powstrzymać i spróbowałam jeszcze ciepłe.. Nie za bardzo wyrosło, chociaż zakalcem nie jest.. Pyszny bananowy smak.. Dobre :-)

    OdpowiedzUsuń
  50. Robilam je jyz nie raz. Za kazdym razem oczywiscie wychodzi. Dzisiaj mam ochote na samo czekoladowe. Czy moge pominac banany? Jak juz pomine banany czy powinnam dac czegos wiecej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinno być ok. pominąwszy banany. Zostanie murzynek. By był bardziej puszysty można osobno ubić białka i dodać na końcu, delikatnie wmieszać je łyżką. Mieszając od spodu go góry masę.

      Usuń
  51. Czy to jest normalne że ciasto ma zakalec, albo inaczej na 3 dzień całe jest już jednym wielkim zakalcem? W smaku jest ok, ale jak cos wygląda jak zakalec to inie jest to zbyt apetyczne. Na pewno nie tak jak na zdjęciu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na Niebie znajdziesz też szereg innych przepisów na ciasta , w których mokra, lepka konsystencja przypomina zakalec. To jedno z tych ciast właśnie. Missipi mud cake i brownie na przykład, albo ciasto z cukinią. Musisz szukać w innych, jest ich bardzo dużo. Poczytaj komentarze powyżej. Jednym odpowiada innym nie, to jak z muzyką, różnorodność jest super! Pozdrowionka.

      Usuń
  52. Pychota!!!!! Moc czekolady, bananowy aromat, posmak i ta wilgotność.. Niestety nie zdążył się ostudzić do końca i w całości zniknął...:-D polecam z baaardzo zadowolonym brzuszkiem:-)

    OdpowiedzUsuń
  53. Wyszedł "gumowy" a zrobiłam dokładnie tak jak w przepisie

    OdpowiedzUsuń
  54. A ja jakimś cudem przypomniałam sobie o dodaniu jajek jak ciasto było w piecyku Ale i tak urosło i jest dobre,polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się całkiem często zdarza:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  55. Przepyszne ciasto! Ładnie pachnie w całym domu bananem i czekoladą...mmm

    OdpowiedzUsuń
  56. Zrobiłam według przepisu,a wyszeł wzorowy ZAKALEC! Szkoda czasu i produktów. Ciasto wylądowało w koszu, niestety :(((((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może się zdarzyć. Mnie również. Może tu znajdziesz przyczynę - http://niebonatalerzu.blogspot.com/p/blog-page_22.html

      Usuń
    2. Moje w piekarniku! już raz robiłam. Dla mnie mało słodkie więc dodałam cukru :) tym razem. I polewa będzie mleczno-gorzka ;) ps. moim teściom smakowało a są wybredni XD

      Usuń
  57. Przecudny zakalec :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój również! A piekę ciasta niemal co tydzień, różne. Co więc zrobiłyśmy nie tak jak trzeba???

      Usuń
    2. Czasem do zakalca wystarczy burzowa pogoda, serio.
      To ciasto ma mokrą, zakalcową konsystencję. Jak brownie.
      Poczytajcie inne komentarze. Niektórym się udaje. Tu link do możliwych innych przyczyn zakalca. http://niebonatalerzu.blogspot.com/p/blog-page_22.html
      Mam duże doświadczenie w pieczeniu, serio. A i mnie się czasem zakalec się przydarza. Na takie okoliczności mam bajaderki :(

      Usuń
  58. Ja dodalam orzechy wloskie Pyszne ciasto Rewelacja Tylko jak dla mnie za słodkie nastepnym razem dam troche mniej cukru

    OdpowiedzUsuń
  59. No nie mogłam się powstrzymać ! Będzie idealne do jutrzejszej kawy na uczelni ;) Zmniejszyłam tylko ilość cukru, bo próbuję go ograniczyć (ile się da ;))
    PS. Musiałam się mocno pilnować żeby nie wyjeść surowego ciasta, takie pyszne, kakaowe! <3

    OdpowiedzUsuń
  60. Bardzo się cieszę, tez mam problem z opanowaniem chęci podjadania:)

    OdpowiedzUsuń
  61. To jest to co misie lubia najbardziej:) Choc lekko zmodyfikowalam nie dalam sody bo nie lubie dalam podwojna porcje proszku, dalam tylko 1/3szkl cukru i jednego banana wiecej. No i syplo mi sie bakalii:) wyszedl bardzo mokry mimo ze siedzial godzine, ale to nie zakalec wszystko przez zbyt duza ilosc bakalii(z keksem tez mam ten problem;)). I polewa u mnie z mlecznej czakolady bo ciastu slodycz daja tylko banany i bakalie. Pyszny jest, polecam a jak ktos lubi to moze modyfikowsc jak ja;) Jedna blaszka zniknela jeszcze ciepla, dobrze ze sa dwie:)

    OdpowiedzUsuń
  62. Ostatnio zrobiłam chlebek bananowy, bardzo mi smakował, ale koniecznie muszę spróbować zrobić ciasto według Twojego przepisu! Uwielbiam żurawinę, myślę, że aromat kakao i słodkie banany to świetne połączenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  63. Zrobiłam wczoraj to ciasto pierwszy raz i udało się :) ciasto ładnie urosło, ma cudowny aromat! Podwoiłam ilość składników sypkich, bo mam dość dużą keksówkę, ale wzięłam tylko dwa duże banany, bo bałam się zakalca. Ciasto jest wspaniałe. Bardzo, bardzo dziękuję za przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  64. Robiłam trzy dni temu, pychaa. Dziś robię po raz drugi; D ale do środka daje tylko migdały; D

    OdpowiedzUsuń
  65. Witam, co tydzień piekę ciasta ale z tego przepisu wyszedł mi zakalec.

    OdpowiedzUsuń
  66. dobry przepis, bo nie ma wydziwionych składników ja sobie odpuszczam bakalie i tak wychodzi pyszne

    OdpowiedzUsuń
  67. Ekspresowe ciacho :) Do jednej miski wszystkie mokre składniki z bananami, zblendowałam wszystko na raz. Mleko zimne. Drugi pojemnik sypkie. Łączymy oba, 50 minut i gotowe ;) Zamiast bakalii dodałam gorzkiej czekolady pokrojonej w małe kostki. Ciasto gliniaste i bananowe, jak dla mnie smaczny pomysł na wykorzystanie bananów ;)

    OdpowiedzUsuń
  68. Czekam na moje dzieło... Od 10 min w piekarniku :-)
    Ja zamiast cukru dałam 3 łyżki miodu i jednego banana więcej, użyłam też mniej masła.
    Ciasta starczyło mi na dwie aluminiowe kreskówki.
    Wierzch udekotowalam wiórkami kokosowymi, migdałami i kakaem ciemnym.

    OdpowiedzUsuń
  69. Ciasto wyszło pyszne! Jako bakalio użyłam pokruszonych orzechów włoskich i laskowych :-) Ale najpiękniejszy jest zapach - cały dom aż przesiąkł czekoladą - będzie się dziś słodko spało! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) wszystkie świeczki zapachowe świata mogą się schować:) pozdrawiam

      Usuń
  70. Piekłam 1,5h a i tak wyszedł zakalec...nie polecam tego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  71. Bardzo dobre ciasto a najlepsze jest to,ze jest bardzo szybkie w przygotowaniu.Ja podwoilam ilosc skladnikow i upieklam w tortownocy 28 cm.Rzeczywiscie cos w rodzaju zakalca(browni:)?) ale ja takie baaardzo lubie.Nalezy dac troche wiecej cukru i wtedy bedzie bardziej wyraziste.I nie zapomnijcie o szczypcie soli,ona tez wydobywa smak.

    OdpowiedzUsuń
  72. Ciasto wyszlo cudne. Dodalam mniej cukru, ale zrobilam polewe z nutelli. Idealnie wilgotne w srodku, mocno czekoladowe, ale czuc banany.
    Polecam wszystkim!!

    OdpowiedzUsuń
  73. Co to jest mala keksowka? Ile ma cm?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. napisałam przy składnikach - ok.10x25. Może tez być nieco mniejsza, ciasto będzie wyższe.

      Usuń
  74. Om om om ciacho wyszło przepyszne i zniknęło w ekspresowym tempie :) Cudowne!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  75. Ja zamiast cukru dalam stewie I ksylitol. Zamiast bakalii orzechy wloskie pol kostki czekolady z zawartoscia kakao 80% I garsc morwy bialej, wszystko rozdrobnione w blenderze. Wyszlo puszyste I przepyszne. Pielkam w duzej blaszce pol godziny. Corka zachwycona.

    OdpowiedzUsuń
  76. Zrobiłam i wyszło cudne! Tylko bananów nie blendowałam, ale pokroiłam w kostki i obtoczyłam w mące, dzieki czemu nie rozwaliły się podczas pieczenia. Nie dodawałam bakalii. Ciasto ślicznie urosło!

    OdpowiedzUsuń
  77. znalazłam zapomniane w lodówce banany 6 szt..(w środku OK ale skórka czarna, nieapetyczne)-co robić? i znalazłam TEN przepis :))))))):))))))
    lubię proste i szybkie potrawy bo u mnie już piąty miesiąc upał(w Houston +30C) i nie da sie wytrzymać przy kuchni, nawet z klimą. Zrobiłam podwójną porcję z powodu bananów. Zblendowałam mokre, dodałam suche, wymieszałam mikserem (lenistwo)- i WYSZŁO mimo,że zapomniałam podgrzać mleko,zamiast cukru /wskazówka dla'bezcukrowych'/dodałam sugar free"Skinny Syrups" firmy Jordan's o smaku Irish Cream (ok 1/3 porcji mleka zastąpiłam syropem bezcukrowym-ale wszystko wg gustu, trzeba próbować,żeby nie 'przedobrzyć') esencji waniliowej już nie dodawałam (Irish Cream ma wystarczajaco mocny aromat)i... wyszło rzadkie(jak naleśnikowe)...coś zrobiłam 'nie tak'...albo cukier ma wpływ na konsystencję... więc: dodałam 'na oko' mąki(ok 1/2 szklanki, moze więcej) + dodatkowa 1/3 łyżeczki sody a na końcu: rodzynki, żurawine i połamane orzechy włoskie. Ciasto wlałam do 5 keksówek tak na 2-3cm (krócej sie pieką a w upale - dla mnie bardzo ważne) i po 25 min wyrooosły (troche niższe niż na zdjęciu)i są cudownie wilgotne, puszyste (zupelnie nie 'gumowate' chociaż miałam nadzieję, bo takie uwielbiam) i przepyyyszne mimo modyfikacji. I nawet smak banana z tym Irish-syropem lekko czuc w tle (mąż nie wyczuwa i bananów nie lubi- to może być wskazówka dla babanofobów: zamiast wanilii dodać jakiś alkoholowy mocny aromat...albo kawowy) Pierwsżą blaszkę,wyjadłam sama,jeszcze bez polewy, dmuchając ;) bo gorące(wiem,że nie zdrowe ale...takie nieziemsko pyszneee było). Mąż sie dosiadał do drugiej, też jeszcze bez polewy :)))) . Może uda mi sie polać czekoladą ostatnie 3 (na weekend)...
    Dzięki za super prosty przepis.
    Hijustońska GosiaS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :);) Dzięki bardzo za komentarz, Hijustońska Gosiu, ściskam Cię serdecznie:)

      Usuń
  78. Bardzo smaczne ciacho choć i u mnie zakalec. Tzn wpierw ładnie urosło,potem opadło (spód bardzo ciemny więc czas spędzony w piekarniku wystarczający). Mam tylko pytanko- szklanka mąki ma u Ciebie 170g zaś 2/3 szklanki cukru ma u Ciebie 180g. Wiem, że różne produkty mają inny ciężar ale zastanawiam się czy gramatura mąki nie została pomylona? Odmierzyłam 170g mąki i nie zmieściła się do kubka 330ml więc może tu jest pies pogrzebany? Suma sumarum założyłam że jest błąd w opisie gramatury mąki i dodałam standardową miarkę szklanki 250ml. Surowe ciasto było baaardzo wodniste, może zatem gdzieś tu jest błąd? Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, wszystko jest ok. Nawet z ta gramaturą mąki nieco na wyrost dałam. http://niebonatalerzu.blogspot.com/p/przelicznik.html - tu jest przelicznik.
      Ciasta z owocami niosą ryzyko powstania zakalca tu jest link od poczytania. http://niebonatalerzu.blogspot.com/p/blog-page_22.html, może tu coś znajdziesz. A to ciasto jest w konsystencji lepkie, nie suche i puszyste. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  79. Drugi raz juz piekłam to ciasto. Poprzednio syn nie chciał jeść bo było czuć za bardzo banany. Dzisiaj dosypalam przyprawy do piernika więc może syn się skusi bo piernik lubi.co do wilgotności to za pierwszym razem było mniej wilgotne, teraz wygląda jak zakalec więc włożyłam jeszcze na 10 minut do piekarnika, chociaż ciasto zdążyło juz ostygnac,może się podpiecze i zakalec się zmnienjszy. Mój mąż zakalca nie ruszy więc robię co moge ;). W smaku pycha chociaż bez polewy robię.
    Kotlety z kalafiora z tego bloga to mój ostatni hit. Blog należy do moich ulubionych ♡
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */