czwartek, 12 marca 2015

Ciasteczka cytrynowe. Popękane ciasteczka cytrynowe

Te ciasteczka cytrynowe są miękkie w środku, lekko chrupiące z zewnątrz. By podczas pieczenia popękały, ciasto trzeba mocno schłodzić. Masa musi spędzić w lodówce przynajmniej godzinę. Można zagnieść ciasto poprzedniego dnia przed pieczeniem, będzie chłodzić się do czasu, aż nadarzy się odpowiedni czas na wypieki. Nie należy jednak czekać dłużej niż dwa dni:) Szybkie rośnięcie ciastek i gwałtowna zmiana temperatury powodują pękanie powierzchni, lubię ten efekt.
Przepis na ciastka w wersji czekoladowej można znaleźć tutaj.







składniki ( na ok 25 szt)  :

- tabliczka białej czekolady ( 100g)
- pół kostki masła ( 100g)
- 2 jajka
- nieco więcej niż pół szklanki cukru ( ok. 120 g)
- 2,5 szklanki mąki  (ok. 380 g)
- czubata łyżeczka proszku do pieczenia
- łyżka soku z cytryny
- skórka (żółta część) otarta z wyszorowanej i sparzonej cytryny
- cukier puder do obtoczenia ciastek

Czekoladę połamać i rozpuścić z masłem w rondelku nad parującą wodą. Ostudzić. Jajka zmiksować z cukrem na jasny puch. Dodać sok i skórkę z cytryny, wlać masę z masła i czekolady, zmiksować. Dodać mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia, zmiksować lub zagnieść ręką kulę z ciasta. Odstawić pod przykryciem do lodówki na przynajmniej godzinę. Piekarnik rozgrzać do 170 st. Z ciasta odrywać kulki wielkości orzecha włoskiego ( ciasto stwardnieje), obtaczać porządnie w cukrze pudrze i układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w całkowicie nagrzanym piekarniku ok. 10-14 minut, dłużej pieczone twardnieją, choć dalej są smaczne:)    


Mówię Wam - niebo na talerzu:)



19 komentarzy :

  1. Z wielką chęcią bym spóbowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Urocze :) Muszę je wypróbować z moją trzylatką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wedelko, masa trochę zbyt ścisła dla trzylatki. Dodaj jajko więcej albo wybierz bardziej miękkie :)

      Usuń
  3. Lubię popękane ciasteczka, wersji cytrynowej nie znałam, jak mi się podobają;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ile proszku do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam,piekłam czekoladowe ,upiekę też te,to fantastyczne ,popękane ciasteczka !Pozdrawiam ,Danka :]

    OdpowiedzUsuń
  6. ahh wyglądają lepiej niż czekoladowe!

    OdpowiedzUsuń
  7. FAJNY POMYSŁ!
    ;-)

    Zapraszam na smykwkuchni.blogspot.com ;-)
    Miłego Dnia!

    OdpowiedzUsuń
  8. Beatko,czy na pewno 3 szkl.mąki to 390g.tak pytm bo wydaje mi się,że to trochę więcej.Pozdrawiam Małgosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie na pewno. Internety podają różnie, a ja powtarzam jak gapa. Zważyłam rano z ciekawości. Moja szklanka mąki - 250 ml waży 150 g. Zmieniam:) Pozdrowionka

      Usuń
  9. Bardzo podoba mi się ten ich popękany wierzch!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają obłędnie , muszę spróbować !

    OdpowiedzUsuń
  11. robiłam te cytrynowe i czekoladowe - obie wersje przepyszne
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7f63b0d8b669b2b6.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Można zastąpić biały cukier brązowym?

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */