sobota, 18 kwietnia 2015

Łatwe ciasto. Kokosowe ciasto z czekoladą.

Są takie ciasta, w których nie sposób zepsuć nic podczas wykonywania. I to właśnie - należy do takich. Zupełnie niekłopotliwe, łatwe ciasto, w którym miesza się składniki. Kremowe, nieprzesłodzone,  po całkowitym ostudzeniu bez problemu daje się pokroić w dowolnej wielkości porcje, nawet takie, które zmieszczą się na małych papilotkach i będą udawać pralinki. Białą, kokosową masę wypełniającą środek, urozmaiciłam żurawiną. Można dodać posiekane orzechy, rodzynki, migdały, kolorową suszoną papaję, według fantazji i własnych widzimisiów.




składniki (na blaszkę ok. 23x 30 cm):

ciasto
- dwie szklanki mąki
- czubata łyżeczka proszku do pieczenia
- 3 łyżki kakao
- 3/4 szklanki cukru
- pół szklanki stopionego masła lub oleju
- szklanka mleka
- 3 jajka
biała masa kokosowa
- 3 szklanki mleka
- 7 łyżek kaszy manny
- 150 g wiórków kokosowych
- nieco więcej niż pół szklanki cukru
- kilka garści żurawiny lub innych ulubionych bakalii
 polewa:
- tabliczka gorzkiej czekolady ( o zawartości kakao min. 50%)
- łyżeczka cukru
- łyżeczka masła
- dwie łyżki (lub nieco więcej, gdyby masa była mocno gęsta) wody

Piekarnik ustawić na 170 st. Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia. Suche składniki ciasta wymieszać w misce, mokre zmieszać w osobnej. Przelać mokre do suchych i wymieszać niezbyt porządnie łyżką. Nie należy używać miksera, by zbytnio nie napowietrzyć ciasta. 3/4 powstałej, czekoladowej masy wlać do blaszki i wstawić do całkowicie rozgrzanego piekarnika. Piec 20 minut. W tym czasie należy przygotować kokosową masę. Do zimnego mleka wsypać kaszę mannę, cukier, wiórki kokosowe i gotować mieszając aż mleko zawrze i masa zgęstnieje. Ciasto wyjąć z piekarnika, wylać ugotowany, gorący, kokosowy krem  a na niego pozostałe, ciemne ciasto. Blaszkę ponownie wstawić do piekarnika i piec jeszcze ok. 20 minut. Wyjąć ciasto i całkowicie ostudzić.

Składniki polewy rozpuścić w rondelku nad gotującą się wodą, mieszać aż masa stanie się jednolita. Gęstość regulować ilością dodanego płynu.
Polać w całości lub pokrojone w porcje ciasto. 


    Mówię Wam - niebo na talerzu:)

46 komentarzy :

  1. bardzo ciekawy pomysł, podoba mi się:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A czy masę kokosową trzeba ostudzić przed wylaniem na ciasto?

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie, ostudzona steżeje i nie da się wylać na ciasto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem robię jutro :) Dziękuję :)

      Usuń
    2. Ciasto stygnie :) jeszcze polewa a degustacja wieczorem :) jak dotąd poszło gładko :)

      Usuń
    3. Pycha! Dziękuję za kolejną inspirację. Rzeczywiście łatwe, cudownie czekoladowe i kokosowe. Moje ulubione połączenie smaków :)

      Usuń
    4. No to się cieszę bardzo:)

      Usuń
  4. Zapisuję przepis, brzmi pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. zapisuję ten przepis, zdecydowanie muszę zrobić ten przepis , ciasto wygląda smacznie i nie jest trudne do zrobienia:)

    OdpowiedzUsuń
  6. pysznie wygląda! no i ten kokos... :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelka! Skoro nie da się nic zepsuć to powinnam spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelka! Skoro nie da się nic zepsuć to powinnam spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda świetnie, a masa kokosowa mnie bardzo kusi: )

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem bardzo ciekawa smaku! Wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak dużą blachę trzeba użyć na taką ilość składników?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Wygląda bardzo apetycznie. Już kompletuję wszystkie składniki.

      Usuń
  12. Cudo! A że kokosowe łakocie ubóstwiam, więc tym bardziej jestem zachwycony :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne.. i na pewno przepyszne
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. No. Moje oczy już się napatrzyły. Otarłam ślinę i idę zjeść jabłko ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. A czy mozna zastapic czyms kasze manne? Chcialam zrobic to ciasto ale w wersji bezglutenowej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie mam pomysłu na zastępstwo :)

      Usuń
  16. Ciasto wyśmienite! Wpisuję je na stałe do swojego słodkiego repertuaru. Dziękuję za przepis i pozdrawiam.
    Zapraszam też do mnie http://skarbnica-smakow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszne ciasto! Smakiem przypomina mi moje ulubione batony Bounty... już poleciłam przepis siostrze (piekła do pracy i wszystkich oczarowała). Sama znów się szykuje na jego pieczenie w ten weekend po raz kolejny i napewno nie ostatni!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Pozdrawiam i smacznego życzę;)

      Usuń
  18. Bardzo lubię kokos, więc to ciasto jest dla mnie rewelacyjne ☺na pewno wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  19. pyszne! udalo mi się ! mam 13 lat i kocham piec!!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Gratulacje!!! Pozdrowionka:)

    OdpowiedzUsuń
  21. A mi nie wyszło. Beznadziejny przepis

    OdpowiedzUsuń
  22. naprawde proste i pyszne zapisuję przepis

    OdpowiedzUsuń
  23. wczoraj zrobiłam i faktycznie-proste,szybkie i przepyszne,Dziekuje za przepis,a ciasto będę polecać znajomym:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja również zrobiłam na moje urodziny .Naprawdę warte polecenia i łatwe w przygotowaniu. Niestety smakowało również psu mojej i zjadł nam pół blachy. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy się cieszyć:) Mam nadzieję, że mu nie zaszkodziło:)

      Usuń
  25. Czy polewa wg Pani przepisy całkowicie zastygnie, czy będzie miękka. Czy lepiej zastosować zwykłą polewę żeby nie "brudziła" tak? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. będzie miękka. To miękkie ciasto i ta akurat dobrze się tu komponuje. Ale można zrobić dowolną.

      Usuń
  26. Dzień dobry,
    ciasto już czeka na konsumentów. Wczoraj upieczone - przyznaję, bułeczka z masłem, nawet dla kulinarnych dyletantów. Polewa zrobiona dziś, przed chwilą, i wygląda na to, że księżycowa pełnia domorosłym kucharzom nie służy - wyszedł matowy gęścior, który nie chciał się rozlać na cieście, by się stać szklistą powierzchnią, podobną do tej, w której tak pięknie odbija się różowy kwiateczek ze zdjęć powyżej. Gdzie przyczyna, czyja wina?
    Pozdrowienia z Suwalszczyzny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gęstość regulujemy płynem. W zależności od rodzaju czekolady - więcej mniej, aż będzie smarownie. Można to w każdej chwili podgrzać i tego płynu dać więcej. Mleko, śmietanka , woda - bez wielkich różnic. Pozdrowionka:)

      Usuń
  27. A w tej masie kokosowej nie jest przypadkiem za dużo mleka? Bo mi jakos ta masa nie chciala stezec a mleko już wrzało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie jest , trzeba dać możliwość pogotowania się chwilę, kasza musi napęcznieć. Czego nie zrobi w garnku nadrobi w piekarniku.

      Usuń
  28. Czy pół szklanki roztopionego masła to mniej więcej połowa kostki 200 gramowej? Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Fantastyczny przepis! Uwielbiam ciasta kokosowe. Akurat popsuł mi się mikser i szukam prostego przepisu na ciasto bez jego użycia. Czy bakalie dodać do kaszy manny i mleka przed zagotowaniem czy po? Czy ma to znaczenie?
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */