środa, 8 kwietnia 2015

Bardzo dobre ciastka z sezamem. Kruche ciasteczka z tahini

Bardzo dobre ciastka, łatwe w przygotowaniu. Można zagnieść ciasto ręcznie, a posiadacze mikserów planetarnych mają zupełnie wolne, dodają produkty do misy urządzenia i ono miesza wszystko jak trzeba. Dostałam taki robot Creations marki Russell Hobbs. Ci którzy dużo pieką, mogą myśleć o zakupie, planetarny mikser to naprawdę wielkie ułatwienie. A ciastka pyszne. W mojej zupełnie subiektywnej ocenie oczywiście. I zdrowe przez dodatek sezamu, właściwie pasty tahini, czyli sezamu zblendowanego z olejem. Ciastka są bardzo kruche, należy ostrożnie zdejmować je łopatką z blaszki, stają się trochę twardsze podczas stygnięcia. Większość przepisów na nie nie zawiera jajka, zapomniałam, dodałam. Można spokojnie pominąć. Zwolennicy chałwy polubią te ciasteczka na pewno. Blogerki podpowiadają dodanie dwóch łyżeczek zmielonej kawy (dodałam, bardzo dobrze smakuje) lub maku. 



    
składniki: 

- szklanka sezamu
- 5-6 łyżek oleju
- 100 g zwykłego masła
- szklanka (130 g) mąki
- pół szklanki cukru
- łyżka cukru waniliowego
- dwie łyżeczki zmielonej kawy

Sezam wrzucić na rozgrzaną, suchą patelnię, podprażyć mieszając ok. minuty. Zblendować na pył dodając olej. W ten sposób powstanie pasta tahini. Piekarnik ustawić na 160 st. Dużą, płaską blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia. Masło pokroić na małe kawałki, utrzeć z cukrem i sezamową pastą w misie robota planetarnego lub zwykłą końcówką miksera widoczną na zdjęciu.

Dodać pozostałe składniki - mąkę, cukier waniliowy i kawę, zagnieść ciasto. Formować kulki wielkości małego orzecha włoskiego, lekko spłaszczyć. Piec ok. 15 - 20 minut w całkowicie rozgrzanym piekarniku. Delikatnie przekładać przy pomocy łopatki na metalową kratkę i ostudzić.


Przepis pochodzi z tej strony.
Mówię Wam - niebo na talerzu:)

14 komentarzy :

  1. Wpadłabym na takie ciasteczka do kawy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo.. z tahini! One muszą być boskie: kruche, bogate w aromat.. omnomn!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają baaardzo apetycznie. Kojarzą mi się z takimi chałwowymi.

    OdpowiedzUsuń
  4. też dzisiaj piekłam sezamowe!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmm sezam :D Wyglądają bardzo apetycznie! A przepis wydaję się prosty! uwielbiam proste przepisy!
    Pozdrawiam i zapraszam: www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm, z kawą... Muszę takie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mam pastę tahini ,jakie są proporcje na ciasteczka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdaje się, że 1/4 szklanki powinna wystarczyć.

      Usuń
    2. Dziękuję,wkrótce wypróbuję.Dzisiaj piekę biszkopt czekoladowy dla mojej przyjaciółki na urodziny.Napiszę jaki osiągnęłam efekt

      Usuń
    3. czekam z niecierpliwością:)

      Usuń
  8. Właśnie wypróbowałam i bardzo mi smakują, dzięki za super szybki i łatwy przepis (użyłam tahini bo akurat miałam i dosypałam troszkę amarantusa- taka moja własna wariacja :) Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, pozdrawiam również:)

      Usuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */