niedziela, 21 czerwca 2015

Pieczarki faszerowane. Pieczarki zapiekane z serem

Pieczarki na przekąskę. Przepis na romantyczną kolację we dwoje. Z sałatą - na obiad. Pieczarki faszerowane banalne, ale bardzo dobre. Kto lubi - dodaje kieliszek ulubionego wina do popicia. Sery można  podmieniać i wykorzystywać te co w lodówce, a nawet kupić specjalnie. Najlepsze są mieszanki. W tym przepisie występuje rokpol, ser feta a nawet trochę mozzarelli. Te z niebieską pleśnią duuużo wnoszą, choć nie trzeba ich dawać w wielkiej ilości. Najprościej bywa najlepiej :)




składniki: 

- kilkanaście średniej wielkości pieczarek
- ok. 10 dag sera z niebieską pleśnią ( gorgonzola, błękitny lazur, rokpol)
- ok. 10 dag sera feta
- ok. 5 dag mozarell
- cebula
- kilka orzechów włoskich
- ew. łyżka stopionego masła do posmarowania grzybów
- sól, pieprz, słodka/ostra papryka  

do dekoracji orzechy i listki pietruszki lub kolendry

Pieczarki oczyścić, wyciąć dość głęboko ogonki. Cebulę i nóżki grzybów pokroić w drobną kostkę i podsmażyć na łyżeczce masła aż lekko zmiękną. Przełożyć do miseczki, wymieszać z pokrojonymi w kostkę serami i posiekanymi orzechami. Piekarnik rozgrzać do 180 st. Kapelusze grzybów lekko osolić i posmarować stopionym masłem. Wypełnić farszem. Wstawić na 10 minut do piekarnika z włączonym termoobiegiem, 15 - bez. Po upieczeniu każdą sztukę posypać szczyptą papryki i udekorować cząstką orzecha lub listkiem pietruszki.





 Mówię Wam - niebo na talerzu:)

16 komentarzy :

  1. Świetna przystawka, do tego pięknie wyglądająca:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne i smaczne:)ja jednak wciąż nie mogę się za takie zabrać,by zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam pieczarki w takim wydaniu, no coś pysznego po prostu :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pychotka!!! Pisałam tyle razy i moje komentarze się nie wyświetlają a mam kilka pytań.

    OdpowiedzUsuń
  5. o teraz poszło! Chciałam zrobić bułki z ziarnami, ale z innej mąki np. orkiszowej, żytniej. Czy taka zamiana jest możliwa? Zrobiłam Twoją mielonkę. Postępowałam wg przepisu ale chyba coś nie tak wyszło bo w słoiku mam wodę :P. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamiana mąki na orkiszową - tak. Żytnia - nie. Ile masz tej wody? Trochę? Jak trochę - to ok. Czasem robi się z niej galaretka. Niektórzy dodają wody więcej i odrobinę rozpuszczonej żelatyny. A gdzie pisałaś?

      Usuń
  6. Bardzo lubię pieczarki. W tej postaci wyglądają świetnie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Tradycyjna przystawka, u mnie na imprezach obowiązkowa. Pieczarka świetnie się komponuje z pietruszką :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepyszna propozycja! Choć bardzo często przyrządzam pieczone pieczarki, to nigdy nie przyszło mi do głowy by je tak fajnie nafaszerować. Zapisuję do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Rozumiem, że przystawkę podaje się na ciepło? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */