wtorek, 14 lipca 2015

Owsianka z jagodami

Jagodowa, bardzo łatwa i zdrowa. Owsianka na śniadanie albo na deser. Nie wymaga specjalnych zabiegów ani wielkiego zachodu. Za to jak wygląda! Smakuje mistrzowsko, bez żadnego kombinowania. Dodałam cynamon i migdałowe płatki. Kto nie lubi - pomija. Boskie.




składniki (na jedną porcję) :

- dwie czubate łyżki płatków owsianych
- ok. pół szklanki wody lub mleka ( krowiego lub roślinnego)
- 3-4 łyżki jagód
- ok. dwie łyżeczki miodu/ksylitolu lub cukru
- duża szczypta cynamonu
- łyżeczka płatków z migdałów

Płatki zalać wrzącą wodą lub mlekiem, osłodzić do smaku. Odstawić na kilka- kilkanaście minut aż płatki zgęstnieją. Można zalać je poprzedniego dnia wieczorem, będę mieć niższy IG. Dodać połowę jagód, ewentualnie cynamon i zdjąć z ognia. Drugą połowę owoców rozgnieść widelcem. Nakładać do przeźroczystych miseczek lub pucharków do lodów, na zmianę owsianka- rozgniecione owoce. Całość posypać płatkami migdałów.


 Mówię Wam - niebo na talerzu:)


11 komentarzy :

  1. Cóż za boski kolor i ten jagodowy smak:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Choć nie lubię owsianki to na taką bym się skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Owsianka w wydaniu deserowym? To lubię! Pysznie :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham owsiankę i bardzo często jem ją na śniadanie w połączeniu z jagodami to dopiero pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio codziennie zaczynamy dzień od owsianki. Zawsze zalewamy je mlekiem poprzedniego dnia. Taka wersja to będzie poranna rozpusta. :)
    Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Znając hasło mojego doktora;"Pij mleko, będziesz kaleką";-) ugotuję z wodą, bo wygląda wyśmienicie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny pomysł na zdrowy początek dnia - wygląda bosko!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniała owsianka i ten boski kolor... Nic tylko jeść

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */