poniedziałek, 5 października 2015

Najlepsze ciasteczka kajmakowe. Kruche ciasteczka z orzeszkami

Bardzo, bardzo kruche ciasteczka. Maślane. Przepyszne. Idealne. Słodycz i odrobina soli. Po wyjęciu z piekarnika trzeba dać im chwilę odpoczynku, inaczej rozpadną się na okruchy. Po piętnastu minutach od wyjęcia z pieca zesztywnieją nieco i staną się numerem jeden w ciasteczkowym rankingu każdego domu. Upiekłam raniuśko. No jestem w niebie. Rzecz pewna:)






składniki (na ok. 25-30 ciasteczek):

- 200 g masła
- 2 łyżki cukru ( trzcinowego lub zwykłego)
- szczypta soli
- 2,5 szklanki mąki ( ok. 350 g)
- 200 g masy kajmakowej z puszki

- dwie garście grupo posiekanych, solonych orzeszków ziemnych
- dwie, trzy łyżki masy kajmakowej do nadzienia

Dużą blaszkę z wyposażenia piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia. Piekarnik ustawić na 180 st. Masło pokroić w kostkę i rozetrzeć z cukrem, ucierającą końcówką miksera ( lub pałką w makutrze).
Wmiksować kajmak, dodać mąkę, sól i zagnieść szybko ciasto. Odrywać porcje wielkości włoskiego orzecha, spłaszczyć na dłoni na placek, dać na środek ok. 1/3- 1/2 łyżeczki kajmaku i zaklejać tworząc kulki. Niektóre się nie zakleją jak trzeba - nie szkodzi. Układać na blaszce w równych odstępach. Wierzchy ciastek posypać siekanymi orzeszkami, lekko dociskając by się przykleiły. Piec w całkowicie nagrzanym piekarniku, ok. 15 minut z termoobiegiem, na funkcji góra-dół, 20 minut  bez termoobiegu. Wyjąć z piekarnika (będą wydawać się niedopieczone) i odstawić do ostudzenia. 



Podpatrzyłam na I Adore cinnamon.

20 komentarzy :

  1. Kajmak, orzeszki-jakie pyszne muszą być te ciasteczka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. o matulu.. i ja byłabym z nich zakochana po uszy.. <3 podrzuć kilka!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastycznie Ci wyszły, bardzo się cieszę że Ci smakują!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tymi orzeszkami na pewno są niebiańskie:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają pysznie, muszę wypróbować Twój przepis, z kajmakiem jeszcze nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie dodaje się jaj?

    OdpowiedzUsuń
  7. właśnie skończyłam je robić, ciasto było super, fajnie wyrabiało się w ręku, ale coś mi nie poszło podczas pieczenia, piekłam bez termoobiegu 20 minut i pierwsza partia się przypaliła, druga partia - 18 minut i wydaje się (bo jeszcze nie sprawdzałam), że w środku będą niedopieczone... szkoda, bo tak mi się spodobały na zdjęciu ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ przecie opisałam, że ok. 15 minut trzeba piec albo 20 i wyjąć i nie ruszać, bo wydają się nieupieczone i sztywnieją dopiero podczas stygnięcia:) Każdy piekarnik jest inny. Ma odrobinę wyższą lub niższą temperaturę.

      Usuń
    2. dziękuję za odpowiedź :) faktycznie dziś rano były już inne, zdecydowanie trzeba im dać czas by "doszły" :) najważniejsze, że koleżankom smakowały :)
      Powoli zaczynam się uzależniać od Pani bloga i ciasteczkowych przepisów :) pozdrawiam Ania

      Usuń
    3. Bardzo się ciesze z teho użależnienia :) Proszę zagłosować na blog smsem i namówić koleżanki:) W prawym górnym rogu bloga będa wskazówki jak:)

      Usuń
    4. Załatwione !
      trzymamy za Panią kciuki, bo blog jest obłędny :)

      Usuń
  8. Czy masło z cukrem należy ucierac na puszystą masę, tak jak np. w cieście babkowym powiedzmy ok. 5 minut czy może inaczej?
    Dziękuje za odpowiedź:)

    OdpowiedzUsuń
  9. mogłabym użyć mąki kukurydzianej?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */