środa, 20 kwietnia 2016

Jak ugotować komosę ryżową ? Co to jest quinoa?

Komosa ryżowa, ryż peruwiański, quinoa -  ulubione ziarno i odkrycie ostatnich miesięcy. Smakuje mi bardzo. Dużo bardziej niż zwykły ryż i używana w mojej kuchni w czymsięda kasza jaglana. Jest ogrom korzyści dla których warto ją jeść. To bezglutenowe ziarno zawierające dużo białka, dlatego wielbią ja weganie, wegatarianie oraz sportowcy. Jeśli sportowcy, to co dopiero zwykły pożądacz smukłej sylwetki, który szuka produktów z niskim indeksem glikemicznym i wysoką zawartością błonnika. Quinoa stymuluje podobno hormon wzrostu (ważne dla dzieci), ma dużo witamin i dobrych kwasów tłuszczowych. Ułatwia przyswajanie wapnia, działa przeciwwirusowo, przeciwgrzybiczo i w dodatku antyoksydacyjnie. Mówią o niej "matka zbóż (choć zbożem nie jest), czy "złote ziarno Inków", a to chyba coś znaczy! :) Ugotowane ziarenka nadają się do sosów, zup, sałatek, faszerowania warzyw i na śniadania zamiast jaglanki czy owsianki,  z owocami i bakaliami. Po ugotowaniu, komosa jest sypka, szklista, bardzo pyszna. Przepis na gotowanie komosy, proszszsz:)


składniki ( na 3-5 osób): 

- 1 szklanka ziaren komosy
- 1 i 2/3 szklanki wody
- szczypta soli

Kaszę przepłukać wodą na sicie lub w garnku i odlać wodę po przepłukaniu. Zalać zimną wodą (1 i 2/3 szklanki), dodać sól, zagotować. Zmniejszyć ogień do minimum (na najmniejszym palniku), przykryć garnek pokrywką i gotować (bez mieszania ) jeszcze 15 minut.




Mówię Wam - niebo na talerzu:)

2 komentarze :

  1. Niedawno odkryta, bardzo smaczna kaszka. Przypomina mi trochę kuskus.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w domu,ale jeszcze nie robiłam. Dziękuję za wskazówki:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */