poniedziałek, 22 sierpnia 2016

Łatwa zapiekanka z cukinii. Zapiekanka z cukinii z papryką i pieczarkami

W sezonie na cukinię, kto ma ogródek albo znajomych z ogródkiem, nie wie teraz w co ręce włożyć, bo jak już cukinie obrodzą, to jest ich baaardzo duża obfitość. Malownicze okazy dostałam od Ani. Jeden mój kolega zobaczywszy je uznał, że mam szansę w konkursie na najlepiej widoczne warzywo z kosmosu:)
Teraz te kilogramy w dwóch sztukach muszę na coś przerobić, rady nie ma. Cukinia smażona z czosnkiem, strugana obieraczką do warzyw na kształt makaronu wstążki to moje ulubione danie, ale nadaje się raczej do młodszych okazów z miękką skórką. Choć w zasadzie, po obraniu, pokrojeniu i usunięciu pestek -  i duże sztuki też się ujdą. Są jeszcze placki z cukinii - trochę lżejsza wersja od ziemniaczanych, pewnie pasztet by się udał... Robicie? Macie swoje ulubione przepisy? Ktoś podrzuci dobry przepis w komentarzach?
Zapiekankę można urozmaicać dowolnymi dodatkami lub ziołami, w zależności od tego kto ma na co ochotę i w jakie produkty wyposażona jest lodówka, nadadzą się nawet ziemniaki pozostałe z obiadu albo makaron.




składniki (na blaszkę, formę do tary albo tortownicę ok. 26 cm) 

- ok.1 kg cukinii

- kilka pieczarek
- 1 duża cebula
- 2 sztuki papryki (różnokolorowej)
- pierś z kurczaka (można zamienić na rybę, np łososi czy dorsza )
-2 ząbki czosnku
- kilka pomidorków koktajlowych 

-2 jajka
-  łyżeczka mąki ziemniaczanej
-200 ml śmietany lub gęstego jogurtu
-2-3 łyżki tartego parmezanu

- łyżka dwie masła do smażenia
- oregano i bazylia (po łyżeczce), szczypta tymianku, ostra papryka czuszka lub suszone chili
- ew. kulka mozzarelli

Cukinię (tylko twarde części bez pestek) zetrzeć na tarce, jeśli ma miękką skórkę - razem z nią, jeśli twardą- po obraniu. Lekko osolić i odstawić na ok. 20 minut by puściła sok.
Pieczarki, cebulę, paprykę i mięso drobno pokroić. Kurczaka lekko osolić, doprawić pieprzem i podsmażyć na niewielkiej ilości oleju. Przełożyć na talerz i na tą samą patelnię (nie myć!) dodać nieco masła i podsmażyć pokrojone warzywa razem ze startą i mocno odciśniętą z soku cukinią. Wszystko lekko osolić (pamiętając, że cukinia była już solona) dodać szczyptę ostrej papryki.
Kiedy warzywa zmiękną, odsunąć je lekko na bok, dodać rozgniecione ząbki czosnku i po 30 sekundach wyłączyć ogień.
Jajka wymieszać ze śmietaną lub jogurtem, parmezanem i mąką. Dodać szczyptę soli, oregano, bazylię i tymianek.
Warzywa wymieszać z mięsem i pokrojonymi na cząstki pomidorkami.
Przełożyć do wysmarowanej masłem formy do zapiekania.
Na wierzchu ułożyć pokrojoną w plastry mozzarellę. Wstawić do rozgrzanego do 200 st. piekarnika.  Zapiekać ok. 20 -30 minut.   


Mówię Wam - niebo na talerzu:)
 
    
    

8 komentarzy :

  1. wszystko z cukinią jest super

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam. Dobre. Trzeba tylko uważać, bo warzywa puszczają sok, po podsmażeniu je jeszcze odsączałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj zrobiłam tę zapiekankę na obiadokolację. Wyszło przepysznie :) Natomiast mam uwagę co do przepisu....nagle w opisie pojawiły się pomidorki do dodania (nie było ich w składnikach) i niestety zniknęła gdzieś w opisie mąka ziemniaczana (przez co nie dodałam do zapiekanki)...mimo to wyszło przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już dopisałam, dziękuję, nieuważność ma lub innymi słowy - roztrzepanie:)

      Usuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */