czwartek, 3 listopada 2016

Sałatka z rukoli z kurczakiem, pieczarkami, komosą ryżową i kozim serem

Jeden Pan czytelnik nakrzyczał na mnie w komentarzu, że on owszem, lubi czytać ten blog, ale groch z kapustą jest w kategoriach i on męczy się odsiewając sałatki od obiadów, które beztrosko i bez sensu tam wrzucam. Otóż wrzucam kochany czytelniku, bo całkiem często zdarza mi się wcinać sałatkę na obiad i śniadanie i kolację. A z opowieści koleżanek wiem, że to rzecz spotykana i niektóre i niektórzy z nas jedzą sałatki w porach obiadu. Także...
Komosa ryżowa to ostatnimi czasy moja ulubiona zdrowa żywność, z niskim indeksem glikemicznym, sporą ilością kwasów tłuszczowych, wapnia i fosforu, baaardzo smaczna. Opisałam ją w artykule 10 produktów dla zdrowia, co jeść, żeby być zawsze pięknym i młodym. Komosa czyli quinoa nie jest tak droga na jaką wygląda, bo w garnku podwaja objętość i nie zużywa się jej bardzo dużo. Kilogram kosztuje tyle co przeciętna, jedna duża pizza, a którego nie zjadamy w ciągu całego miesiąca. Występuje również w czarnym kolorze, co dobrze wygląda kiedy pomiesza się ją z kontrastującymi w kolorze składnikami.
Przepis dowolnie można modyfikować, jak to z sałatkami bywa. Mięso można pominąć lub wymienić na resztki pieczeni z obiadu, a kozi ser zamienić na ser feta. Musztardowy, słodko-kwaśny sos winegret wieńczy dzieło i pysznie smakuje. Bardzo polecam.



składniki ( na 2-3 osoby) : 

- dwie duże garście rukoli
- pół szklanki ziarenek komosy ryżowej
- łyżka soku z cytryny
- ząbek czosnku
- łyżeczka lub dwie masła
- pierś z kurczaka 
- ok. 15 - 20 dag pieczarek
- pół pomidora lub kilka pomidorków koktajlowych
- dwa plastry koziego sera lub sera feta  

- łyżka siekanej natki pietruszki lub kolendry
- świeżo mielony pieprz 
sos : 
- 4 łyżki oliwy
- łyżeczka musztardy
- pół łyżeczki miodu
- łyżka soku z cytryny
- szczypta soli
- pół ząbka czosnku

Komosę zalać szklanką wody i gotować z dużą szczyptą soli ok. 15 minut. Wymieszać z sokiem z cytryny i rozgniecionym ząbkiem czosnku.
Pierś z kurczaka pokroić w kostkę, lekko osolić i podsmażyć na rozgrzanym maśle. Przesunąć na bok patelni i podsmażyć również pokrojone w plastry pieczarki. Odstawić do lekkiego przestygnięcia.
Składniki sosu wymieszać najlepiej przez potrząsanie w zakręconym słoiku.
Na dużym półmisku lub salaterce ułożyć ugotowaną komosę, delikatnie przemieszać z kurczakiem, pieczarkami, rukolą, pomidorkami . Wszystko posypać pokruszonym serem i zalać sosem musztardowo-miodowym.


  Mówię Wam - niebo na talerzu :)

3 komentarze :

  1. Tylko należy pamiętać, żeby od razu po zjedzeniu nie chuchać innym w twarz - jedyny minus czosnku ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomaga podobno żucie pietruszki albo laurowych listków:)

      Usuń

Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze!


Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
/* */